דילוג לתוכן
6 במאי 2017 / עידן לנדו

בלעדי: נאום טראמפ במצדה

[בעוד שבועיים יגיע נשיא ארה"ב לאזורנו ויישא נאום במצדה. נוסח הנאום הודלף מראש כדי לבחון אותו על קבוצות מיקוד שונות, והבלוג שמח להציגו כאן].

* * *

איזה נוף פנטסטי! אין ספק שגם לפני אלפיים שנה, היה ליהודים חוש מצוין לבחור את הלוקיישן הכי טוב. והעובדה שאני מדבר אליכם היום במקום שבו הביסו היהודים את האמפריה הרומנית, זה פשוט לא ייאמן. איפה אתם ואיפה הרומנים היום. פשוט תסתכלו על עצמכם.

אני יודע. היה כאן עסק לא נעים של התאבדויות. תיכף אני מגיע לפלסטינים. הנקודה שלי היא שעם הרבה רצון, והר של דולרים – אפשר לעשות שלום גם עם האויב הכי גרוע. כולם אומרים לי: הסכסוך בין הישראלים לפלסטינים הוא בלתי פתיר. נוראי. ואני אומר: אם היהודים והרומנים הצליחו אז, למה שלא נצליח היום? אם טיטוס ואלעזר בן יאיר סגרו עסקה, למה נתניהו ואבו מאזן לא יכולים?

אני יודע. העסקה לפני אלפיים שנה נגמרה בטבח נורא. אז מה. עד עכשיו גם לא ליקקתם דבש. אתם רגילים, יש לכם ניסיון, והכי חשוב – יש לכם חזון עסקי. ויש לכם סבלנות, כמו לי. אתם יודעים שחיכיתי כאן למטה חצי שעה עד שניקו את ההר מכל המיתרים הקרועים של הגיטרה של הזמר הזה? ברוזה. בחור נהדר. דייויד, כמו המלך שלכם, שבנה את מצדה. אז יש לי סבלנות, ואני גם מכיר את ההסטוריה.

עכשיו אני רוצה לומר משהו לפלסטינים. תראו, אני מבין שהכיבוש זה עסק לא נעים. לא רק לכם, גם לנו. אין לכם מושג כמה מיליוני דולרים בשנה אנחנו מוציאים כאן. זה כואב, ממש כואב. אבל התאבדויות זה לא פיתרון. התאבדות זה ללוזרים. וכאן יש משהו שאתם יכולים ללמוד מהיהודים: כשהם נלחמו בגבורה נגד הרומנים, והכל נראה אבוד, הם התאבדו? מה פתאום. הם המשיכו. כי הם ידעו שזה מקום נפלא, עם נוף פנטסטי, ואפשרויות פיתוח מדהימות, ליזמות ותיירות. 750 אלף תיירים בשנה מגיעים לכאן. כמה מגיעים לשכם? רק אומר. ושכם אפילו לא בגדה המערבית. תחשבו על זה.

וגם ליהודים אני רוצה לומר משהו. נכון, ניצחתם את הרומנים, הבסתם את הבולגרים, אבל בסוף כל חודש מגיע הצ'ק. וצריך לפדות אותו. תסתכלו כאן על המדבר הזה. מן הצד השני זאת סוריה. הטילים של פוטין מכוונים אליכם. מדרום יש לכם את טורקיה. ארדואן הוא אומנם בחור נהדר, עושה עבודה מצויינת, אבל הוא בחור קשוח. לא הייתי יורק לו בפנים. אתם חייבים להבין שאני עוד מעט אסגור כאן את הברז. מליונים של דולרים, שנה אחרי שנה, ומה אני רואה כאן? עדיין מדבר ושממה. עצוב! איפה כל המלונות שאלעזר בן יאיר חלם עליהם? בשביל מה הרומנים התאבדו?

שאלות קשות. גם לכם וגם לפלסטינים. אבל אלה השאלות האמיתיות, תתרכזו בהן. תעזבו את השקרים. בנסיעה לכאן שמעתי בחדשות שלפלסטינים אין אישור לשאוב מים מהקרקע שלהם, שישראל שולטת במרשם האוכלוסין שלהם, ושהיא בונה התנחלויות על הקרקע שלהם. פייק ניוז, פייק ניוז. אתם יודעים איך ניצחתי בבחירות? התעלמתי מכל הפייק ניוז. אפילו לא ציוץ אחד. תתעלמו גם אתם.

תתרכזו בעיקר: איך לבטל את ביטוח הבריאות הממלכתי כאן וברמאללה. איך להכניס מה שיותר תאגידים אמריקאיים לכלכלה שלכם. רק ככה יצמח השלום: תשתפו פעולה כדי לקדם את האינטרסים של אמריקה. תהפכו את אמריקה לגדולה שוב פעם. כבר עשיתם את זה פעם אחת: אתם היהודים הקמתם את תעשיית הסרטים שלנו בהוליווד, ואתם הפלסטינים הקמתם את תעשיית השלום בוושינגטון. כשאתם נחושים, יש תוצאות, והכלכלה האמריקאית פורחת.

הישראלים והפלסטינים מסוכסכים כבר 700 שנה, כל ילד יודע את זה. זה התחיל ממש אחרי שגירשתם את הרומנים. והפלסטינים – הרבה אנשים לא יודעים את זה – הם לא כולם מוסלמים. יש עליכם הרבה דעות קדומות. כשטסתי לפגוש את אבו מאזן ברמאללה, עברנו מעל החומה הנהדרת שלכם. ואמרתי לעוזרים שלי: תראו איזו דוגמה מדהימה לשיתוף פעולה אזורי. גם היהודים וגם הפלסטינים סבלו במשך שנים מהגירה לא חוקית. מקסיקנים, קוריאנים, אלפי מסתננים. אז מה הם עשו? ישבו יחד – זה היה בזמן בגין ונאצר – וחשבו: איך נפתור את הבעיה הזאת? ובסוף הגיעו לפתרון הגאוני הזה: נבנה חומה. ובאמת, זה עצר את המסתננים. ומאז הפלסטינים מאושרים. מה שעבד בטקסס עובד גם כאן.

לכן אני אומר: השלום אפשרי. המקום הפנטסטי הזה, מצדה, הוא ההוכחה לכך. ממנו יצאה בשורה של שלום ופיוס לכל רחבי האמפריה הרומנית. כאן חיו יחד והתאבדו יחד יהודים וערבים במשך מאות שנים. זאת המורשת שלכם, תכבדו אותה. אמריקה תעשה הכל כדי שהמורשת הזאת לא תדעך לעולם. תודה רבה.

12 תגובות

להגיב
  1. nirnader / מאי 6 2017 09:49

    נפלא
    ומצחיק

    ניר

  2. ella maor / מאי 6 2017 11:14

    translation anywhere?

  3. גדי / מאי 6 2017 11:33

    תענוג.

  4. טל / מאי 6 2017 11:35

    נפלא. בשנה הבאה במצדה הבנויה.

    עם כל ההנאה מללגלג על טראמפ, חשוב לזכור שחלק גדול מהכוח שלו הוא הבוז וההתנשאות של התקשורת והממסד הפוליטי (רפובליקני ודמוקרטי). בהכללה, תומכי טראמפ סובלים מאותו בוז (קלינטון קראה להם basket of deplorables) ולכן סימנו את טראמפ כאחד משלהם.

  5. דםנה / מאי 6 2017 17:34

    סימנו אותו ועכשיו הוא וחבריו והרפובליקנים שדפקו אותם ממשיכים לדפוק אותם ולצחוק כל הדרך לבנק ולמונקו.
    עידן – נפלא!

  6. דני / מאי 6 2017 22:23

    שמע. בהפוך על הפוך, ובטירוף על גבי טירוף – אולי יש סיכוי שהוא ישיג משהו. מהר מאוד נדע.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה) / מאי 7 2017 10:04

    נפלא! תודה!

  8. ולאד / מאי 7 2017 11:29

    כן באמת,
    ישראל היא מצדה, טרמפ הוא מתאבד, רק לא הבנתי מי משחק כאן את האימפריה הרומית.
    אולי אבו מאזן, משחק את הקיסר ?
    אולי פוטין שמתקשה לשלוט באיכרי אוקראינה, הוא הכל יכול.

    אה, שכחתי לגמרי, מערכת "גלריה" של עיתון הארץ שולטים ביקום.

  9. R / מאי 9 2017 15:22

    You should send it to the New Yorker. Could very well be published.

  10. עודד אסף / מאי 15 2017 12:55

    קראתי את נאומו המבריק (הצפוי, הדולף) של ד' טראמפ באיחור מסוים, ולכן אני מגיב באיחור-מה. אבל בינתיים – ידיעה טרייה (15 במאי) בעיתון:

    "לא רק טראמפ: גם נתניהו מתכוון לנאום במצדה".

    ואני מצפה בכיליון עיניים להדלפת נאומו של ראש ממשלת ישראל. לעידן לנדו: אנא, הפעל את מיטב כישוריך כדי לאתר את טיוטת הנאום הזה ולהביאה לידיעתנו.

    תודה –
    עודד אסף

  11. david N / יונ 16 2017 14:36

    יופי! מדגיש את השטחיות, הבורות והפומפוזיות של השחקנים המרכזיים המעורבים בדרמה המתועתעת של יהופיץ.

    יונייטד איזראל של אמריקה חמושה עד צוואר בפצצות גרעיניות, אחוזה כולה בטירוף לנשל ולרמוס את הפלסטינים ובלשכנע
    את " העולם " שהקלושרים הפלסטינים החבולים למעשה עומדים כל רגע ללעוס אותנו בלי מלח.

    על פי סמוטריץ, שעדיין לא סיים לנגב את הדם מהסכין שבה אבותיו הרוחניים ממצדה שחטו את נשותיהם וילדותיהם על המצדה, אנו נסתפק הפעם בהפיכת הפלסטינים העקשנים שמסרבים להתאייד, למוזלמנים או בהמשך לגופות מפוייחות, כשצה"ל ידע מה לעשות איתם.

כתיבת תגובה