דילוג לתוכן
27 באוגוסט 2011 / עידן לנדו

שני חורים, שש עובדות

בסאם הד'לין, בן 10. תצלום: איאד חדאד, "בצלם"


1. לפני שבוע, ב-20 לאוגוסט, תקפה קבוצת בני נוער ממאחז רמת מגרון את בסאם הד'לין, בן 10, באמצעות מוטות ברזל, בשעה שרעה צאן סמוך למאחז. התוקפים שחטו עז ונמלטו מהמקום. 13 מתנחלים נעצרו.

2. שלושה ימים אחרי התקיפה, נשפט חייל מחטיבת כפיר על סירוב להשתתף בפינוי מאחז רמת מגרון.

3. שבועיים לפני כן הורה בג"ץ למדינה להרוס את מאחז מגרון. המאחז הוקם ב-2001 על קרקע פלסטינית פרטית והפך למאחז הגדול בשטחים. במשך חמש שנים דחתה המדינה את הריסתו, בניגוד לפסיקות בית המשפט.

4. יו"ר המכון לאסטרטגיה ציונית הסביר ש"צעירי מגרון הם אנשים צנועים, מאירי פנים, מסתפקים במועט", ו"חלק ניכר מהם עוסקים במקצועות שעיקרם סיוע לזולת, לחלש, לשונה".

5. אחד ממנהיגי נוער הגבעות הביע את בטחונו בכך ש"תושבי המקום (מגרון) לא עשו דבר מעבר להגנה עצמית" כשפערו שני חורים בגולגלתו של בסאם.

6. שמונה מהעצורים במגרון שוחררו מיד לאחר מעצרם. חמשת העצורים האחרים שוחררו למחרת. אין עצורים נוספים.

71 תגובות

להגיב
  1. דוד / אוג 27 2011 22:02

    מזעזע.

    מה אפשר לעשות? איך אפשר להביא לידיעת רב האוכלוסיה את הצילום והעובדות על הפוגרום הזה?

    אולי לפרסם ידיעה זאת ודומות לה כמודעה בעיתונים?

  2. יואב / אוג 27 2011 22:05

    אין לי מושג כמה עולה לפרסם מודעה בעיתון, אבל אני מוכן לתרום לטובת העניין, אם מישהו כאן רוצה לארגן.

  3. עמיחי / אוג 27 2011 22:21

    הם שוחררו כי אין שום ראיה שהם עשו את זה. פשוט ביותר.

  4. אפרת / אוג 27 2011 22:28

    גם אני מוכנה לתרום עבור מודעה בעיתון. אנשים צריכים לראות את זה.

  5. אוטו פוקוס / אוג 27 2011 22:30

    עמיחי,
    קשה לי להאמין שאם הפצוע היה ילד יהודי והחשודים היו פלסטינים, מישהו היה משוחרר בקלות כזו, אפילו אם אף אחד לא השאיר ראיה כמו ממחטה עליה רקומים ראשי התיבות של שמו בזירת הפשע. אפילו אם היה מדובר בפצוע בקטטה "סתם" בין שיכורים בעקב שישי באחת מערי ישראל, סביר להניח שהמשטרה היתה עושה מאמץ גדול יותר, ולו למראית עין בלבד, לחקירה רצינית של החשודים.

  6. איה / אוג 27 2011 23:01

    איום ונורא. פשע מחריד. קשה בלתי נסבל לקבל שהפושעים ייצאו מזה ככה בלי להיענש את מעשיהם !

    ככה התחיל האסון הזה בשטחים. כתבה של ניבה לניר במוסף הארץ.

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1239506.html

  7. אור ב / אוג 27 2011 23:24

    ברברים.

  8. טליה גבאי / אוג 27 2011 23:35

    אני פשוט מזועזעת! מתביישת בשביל החלאות שתקפו ילד בן 10.גם אם התגרה בהם אין שום הצדקה לתקיפה של אנשים בגירים רבים ילד בודד קטן..יש אצלינו אנשים ללא צלם אנוש,והם עוד אמורים להיות שומרי מיצוות!! בתורה שלנו כתוב מפורשות שאנחנו צריכים לכבד את הגוי! איך כולם שוחררו לא ברור לי!!!!!!! בושה!!!!!!!

  9. corinnahasofferett / אוג 27 2011 23:43

    על פי שני עדים ופי כמה:
    שני החורים בראש הילד בן העשר.
    עז אחת שנגנבה ונשחטה,
    מאחז החרפה.
    שתיקת המדינה.

  10. איתן לרנר / אוג 28 2011 00:04

    זה שהם שומרי מצוות לא אמור להעיד על איזו התנהגות מוסרית יותר. היהדות עם מצוות השמדת העם , שפוך חמתך .., חוסך שבטו וכיוב' פניני מוסר אינה הדת שתמנע מאנשים להתנהג כמפלצות

  11. אלי אמינוב / אוג 28 2011 00:45

    לצערי, מאז מותו של ישעיהו ליבוביץ, איש אינו משתמש במטבע הלשון המוצלח שטבע לאנשים הפועלים כמו בריוני מגרון ודומיהם: "יודונאצים" אני חושב שהגדרתם כך תועיל בהסברת מהותם ותבהיר ליותר אנשים את טיבם האמיתי.

  12. רן / אוג 28 2011 08:20

    אני מזועזע מהתמונה ומתיאור השתלשלות המקרה!

    אמנם, כמו שאני גורס, כל קלוז-אפ של מקרי אלימות נראה רע,
    אבל כשבאים – כמו שלדעתי עושה כאן עידן – להאיר בזרקור חד אל נקודה כזאת, ההשאווה שלעיל מחווירה.

  13. אסתי סגל / אוג 28 2011 08:58

    לכל המזועזעים / מופתעים / מצקצקים אני רוצה להזכיר את חילמי שושא, הילד שנרצח בבעיטות של נחום קורמן רכז הבטחוןן של התנחלות הדר ביתר.
    המון הדר היתה בהתנהלותו, וגם בהתנהלות בית המשפט שזיכה אותו מחמת הספק.
    http://actv.co.il/portal/portal.asp?movind=506

  14. צור שפי / אוג 28 2011 10:12

    אין מילים. אם תהיה התארגנות לפרסום הפוסט כמודעה אצטרף לתורמים.

  15. Tom / אוג 28 2011 10:49

    מדינת חוק – אפשר לצעוק עד מחר על כל עוולה, אבל יש חוק ויש דיין. הצבת "עובדות" לא תועיל להביא את הצדק לאור אלא אם הן מוצקות וקבילות. והלזכירכם ישנם מקרים יותר נהירים בהם האשם יצא זכאי ולעיתים אף מעלים על המוקד התקשורתי את הזכאי, מצטער אבל העובדות לא משכנעות אלא את המשוכנעים.

  16. שוקי / אוג 28 2011 11:22

    כשראש הממשלה עסוק בשמירת כסאו ורבנים מזנים את תורת ישראל ובזים לאיסור לא תרצח – אנו בפשיטת רגל

  17. מיכל / אוג 28 2011 11:39

    אתה צודק, טום. כשמסתכלים מקרוב רואים שהחורים הם בצורת שיניים. כנראה אחת העזים של הילד הזה נשכה אותו בראש. תמיד צריך לשמור על ראש פתוח.

  18. אזרח. / אוג 28 2011 12:03

    מיכל,זה המוח של טום ודומיו.

  19. מתן / אוג 28 2011 12:53

    חבל שהובאו רק 6 עובדות מהמקרה הנורא, בדיקה קצרה ברשת מעלה עוד כמה עובדות: ראשית – מצב הילד התייצב והוא בהכרה. נערך מסדר זיהוי שבו הילד זיהה את תוקפיו (אע"פ שטען כי תוקפיו היו רעולי פנים). מקרה תקיפה שכזה אינו צריך להעמיד בפני המשטרה בעיות גדולות במיוחד. לא הצלחתי להבין מהחומר שקראתי אם המשטרה מחזיקה בכלי הנשק שאיתו בוצעה התקיפה. בד"כ זירה שכזו משופעת בממצאים, אך המשטרה טרם לקחה מהחשודים (כולם אגב צעירים, בני 13-18) דגימות ד.נ.א.
    עורך דינם של החשודים טוען שמסדר הזיהוי שנערך אינו קביל מכיוון שנערך שלא בנוכחותו. שופטת בית משפט השלום בירושלים, מירי פורר, החליטה שהחשודים "לא מסכנים את הציבור", ושחררה שבעה מהם למעצר בית בן שבעה ימים וקבעה ערבות של עשרת אלפים ש"ח.

  20. דבורה רפלד זילברשטיין / אוג 28 2011 13:01

    נמצאת בפירנצה לכמה חודשים, אשמח לתרום 500 ש"ח למודעה גדולה בהארץ לפירסום כל הפוסט (לא רק את התמונה) אנא מישהו מכם שם ארגנו זאת "ויפה שעה אחת קודם" כשם שהם נוהגין לומר.

  21. david nir / אוג 28 2011 13:02

    פרופ' דויד שולמן – פעיל תעאיוש-ירושלים בדרום הר חברון – מסביר בספרו "DARK HOPE" את הרקע לאלימות הסאדיסטית של מתנחלים: לדבריו בחסות הכיבוש ובייחוד בהתנחלויות הידועות לשמצה, פרח גן-עדן לאלמנטים סוציופטים בחברה הישראלית שהתנקזו לתוכו, משום שבו ניתן להם לממש את נטיותיהם הסאדיסטיות ללא הגבלה (כאן באה רשימה של התנחלויות ה"מצטיינות" בתחום). הפוגרומים שלהם זוכים להעלאה על נס בקרב קבוצת התמיכה שלהם, נישאים על כפי האידיולוגיה האדונית-גזענית של רבניהם, זוכים כמובן לחסות ומשת"פיות מלאה של הצבא והמשטרה, וכמובן שמעשיהם נתפסים כמיושרים עם הדחף הנישולי-טרנספריסטי של כל ממשלות ישראל שמסתפקות בקריצה לעבר ה"שובבים".

  22. שוֹעִ / אוג 28 2011 13:33

    עידן,
    מצער מאוד לראות תמונות כאלה; עוד יותר, לדעת שיושבים בקרבנו אזרחים המסוגלים למעשים כאלו.
    אני מקווה שימוצה עם התוקפים הדין, ויזכו לתקופת מאסר הולמת את המעשה הנפשע שביצעו.

    ולגבי ישראל הראל והמכון לאסטרטגיה ציונית: עיון מדוקדק בפעליהם יגלה כי חלק מחבורתו של הראל כבר משמשים
    כיועצים אצל הממשלה המכהנת (דוקטורים למדע המדינה ומשפטנים בעלי עמדות תואמות לאלו של מועצת יש"ע), ובמיוחד באשר לתכנית גירוש מהגרי העבודה וילדיהם, הצהרת הנאמנות לפלסטינים ישראלים, וחקירת מימון ארגוני זכויות אדם.

    קימעא קימעא הם הולכים מתקדמים, ובשעה שאנו קובלים על הרשעה כאן, יהיה מי שיטפל באופן מסור בענייניהם של הנאשמים-לעתיד עוד הרבה לפני שיגיעו לפני בית המשפט.

  23. עידן לנדו / אוג 28 2011 13:34

    מתן, העובדות הובאו בדיוק כדי לעורר אנשים כמוך מעוורונם (שיש להודות, נתמך בידי שתיקה תקשורתית) ויבררו לעומק מה קרה שם. אני סמוך ובטוח שתמשיך לעקוב אחרי המקרה ולא תשקוט עד שיובאו האחראים לדין.

  24. מתן / אוג 28 2011 14:16

    אמשיך לעקוב, בטח, הרי הדיון הבא צפוי להערך בתוך פחות משבוע, אבל אני לא סגור על הביטוי "אנשים כמוך", ומאז ומעולם הראייה שלי הייתה עלא כיפק.

  25. timefrom / אוג 28 2011 14:29

    אין מילים מספיקות כדי להביע את הזעזוע.

  26. אופירה / אוג 28 2011 16:54

    גם אני מוכנה לתרום לפרסום מודעה.

  27. עפר / אוג 28 2011 17:07

    פרסמו בפייסבוק כפי שאני עושה פעמים רבות

  28. יונתן שלי / אוג 29 2011 00:22

    אין מה להגיד, חיות אדם.
    צריך לחשוף את הסדיסטים שמסוגלים לבצע לינץ' בילד.

  29. אלעד ליבמן / אוג 29 2011 12:02

    התקיפה הזאת היא מעשה נבלה, ולא קיים שום תרחיש המצדיק פגיעה חמורה כל כך בילד בן עשר – בכל זאת אין לי שום ספק. אבל כיוון שאף אחד לא אמר זאת עדיין אני מרגיש חובה להזכיר שחזקת החפות חלה גם על מתנחלים. באשר לטיעונים בנוסח "אם זה היה ילד יהודי והחשודים היו ערבים" וכו' – אתם צודקים, אבל קיומה של התנהלות משפטית לא הוגנת ומכוערת נגד מגזר אחד (פלשתינאים תושבי הגדה וכן פלשתינאים אזרחי ישראל) אין פירושה שהחלת הטייה דומה על מגזרים אחרים היא צדק. רק לשם הבהרה, אני מאוד מקווה שמי שאחראי לתקיפה הברברית הזאת יועמד לדין, יורשע וישלם את מלוא המחיר. אולי אני תמים. אולי באמת למערכת הצדק הישראלית אין שום עניין למצות את הדין עם מתנחלים מעבר לגבולות הקו הירוק – זה בהחלט הרושם שעולה בבלוג פה. אני רוצה להאמין שאנחנו עדיין לא שם, לפחות לא באופן מלא, שגם אם חלק ניכר מגילויי האלימות של המתנחלים זוכים למעין קבלה שבשתיקה מן הממסד, למשטרה, לפרקליטות ולמערכת המשפט יש עניין ברדיפת הצדק, ומיצוי הדין. יש אי אילו סיבות לאמונה הזאת:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=761707&contrassID=2&subContrassID=21&sbSubContrassID=0
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3985582,00.html
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3375412,00.html
    http://www.btselem.org/hebrew/settler_violence/20081222_settler_sentenced_for_shooting_abu_mutawea

    ואני רוצה להאמין שלפחות במקרה קיצוני כמו זה, שוב מנגנוני הצדק יתעוררו. אני רוצה להאמין שישנם עוד קווים אדומים. אז בינתיים, כל עוד המקרה עדיין בתהליכים, אני מרשה לעצמי להיות אופטימי, ולא לחרוץ דין בעצמי כל עוד לא הובררו פרטי המקרה.

  30. Mati Shemoelof / אוג 29 2011 12:56

    שני רכבים של ערבים הושחתו בקרית משה – תג מחיר – שוב טרור יהודי – אתמול (ד') הושחתו שני רכבים של ערבים שחנו בשכונת קרית משה בירושלים. צמיגי הרכבים נוקבו, על שמשות הרכבים הותז צבע וכן רוססו במקום כתובות "רמת מגרון". ככל הנראה מדובר בפעולת מחאה על ההרס היומיומי במאחז רמת מגרון.

    http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=13445

  31. עידן לנדו / אוג 29 2011 13:00

    אלעד,

    "אני רוצה להאמין, אני רוצה להאמין". זה טוב ויפה, אבל קצת תלוש מהמציאות. מקרה או שניים שידועים לך לא מציירים את התמונה הכוללת:

    יותר מ-90% מהתיקים שנפתחים נגד מתנחלים על תקיפת פלסטינים – נסגרים. העילות – עבריין לא נודע, אין מספיק ראיות וכד'.
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4029352,00.html

    זאת היתה צריכה להיות העובדה השביעית בפוסט.

    שאלה נפרדת היא כמה מהתקיפות מביאות בכלל להגשת תלונה. הפלסטינים כבר נואשו ממשפט צדק בשטחים ולכן ממעטים לערב את המשטרה. גם על כך יש הרבה מאד עדויות.

  32. אלעד ליבמן / אוג 29 2011 14:04

    עידן,
    ראשית כל, הרי סייגתי מראש ומניתי בעצמי את האפשרות שאני תמים. ואני מקבל את זה שהמערכת כולה נוהגת באופן גורף בספק אוזלת יד ספק הסכמה שבשתיקה כשזה מגיע לפעילות עבריינית של מתנחלים כלפי פלסטינים. זה לא משנה את העובדה שאנחנו באמת לא יודעים מה קרה לאותו ילד מסכן בן עשר, מי התוקפים, איזה ראיות יש או אין, ושכאמור, חזקת החפות חלה על כולם. זה נכון כשמדובר במקרה אונס וזה נכון גם כשמדובר בפגיעה בפלשתינים בגדה. כרגע, אין לי הרבה להציע זולת אופטימיות ותקווה שהדין כן ימוצה עם התוקפים, ומכאן החזרה (המכוונת) על הצירוף "אני רוצה להאמין". במידה וזה לא יקרה, כפי שאכן לא קורה ב-90% המקרים שבהם כן נעשה מאמץ לקיים משפט צדק ולהביא את הפושעים לדין. אלו צעדים חשובים בכיוון הנכון, ולא צריך להמעיט בערכם.

  33. אלעד ליבמן / אוג 29 2011 14:07

    עידן, קרה דבר נורא מוזר (כנראה בגלל השימוש שלי בסימנים ), ועיקר ההודעה שלי נחתך, והתקבל ג'יבריש טוטאלי. אני מנסה לשלוח את ההודעה שוב, אנא מחק את הודעתי מה-14:04, תודה.

  34. אלעד ליבמן / אוג 29 2011 14:32

    הנה ההודעה אליה התכוונתי בנוסחה המלא (כפי שחשדתי, מסתבר שתגובה עם סימני גדול/קטן זה רעיון גרוע מאוד מאוד):

    עידן,
    ראשית כל, הרי סייגתי מראש ומניתי בעצמי את האפשרות שאני תמים. ואני מקבל את זה שהמערכת כולה נוהגת באופן גורף בספק אוזלת יד ספק הסכמה שבשתיקה כשזה מגיע לפעילות עבריינית של מתנחלים כלפי פלסטינים. זה לא משנה את העובדה שאנחנו באמת לא יודעים מה קרה לאותו ילד מסכן בן עשר, מי התוקפים, איזה ראיות יש או אין, ושכאמור, חזקת החפות חלה על כולם. זה נכון כשמדובר במקרה אונס וזה נכון גם כשמדובר בפגיעה בפלשתינים בגדה. כרגע, אין לי הרבה להציע זולת אופטימיות ותקווה שהדין כן ימוצה עם התוקפים, ומכאן החזרה (המכוונת) על הצירוף "אני רוצה להאמין". במידה וזה לא יקרה, כפי שאכן לא קורה ב-למעלה מ-90% מהמקרים (סטטיסטיקה שאני מודע לה, לצערי),ואם ייחשפו עוד עובדות לגבי המקרה הספציפי הזה, שיבהירו לנו שאכן המערכת כשלה בתפקידה להביא את הפושעים לדין, או אז, כל הזעם שבעולם יהיה מוצדק (ומה מעבר לזה? מה אפשר עוד אפשר לעשות בנידון? אני באמת לא יודע, זה נושא לדיון נפרד). כרגע אני מרגיש שזה עוד מעט מוקדם. חוץ מזה, ההסתייגות המקורית שלי לא גורעת כהוא זה מהפואנטה של הפוסט שלך. אם יורשה לי לצטט אותך, מפוסט אחר – אין כאן שום דבר חדש. אין כיבוש בלא אכזריות.

    שתי הערות אגב לגבי הנתון לפיו 91% מהתיקים הקשורים באלימות נגד פלשתינים נסגרים:
    א) ההשוואה המעניינת לדעתי היא בין אחוז סגירת התיקים כשמדובר באלימות נגד פלשתינים לעומת אחוז סגירת התיקים הכללי. חיפשתי את הסטטיסטיקה באתר של משטרת ישראל. לא מצאתי אותו מפורשות, אבל מכאן: http://www.police.gov.il/mehozot/agafTichnon/Documents/pshia.pdf הוצאתי את הנתונים הבאים: בשנת 2010, נפתחו 348,312 תיקים. באותה השנה, הוגשו 60,664 כתבי אישום. היחס בין שני המספרים הנ"ל הוא לא מזהיר – 1:5.74. מכך אני יכול להסיק, באומדן גס, שאחוז סגירת התיקים הכללי הוא בסביבות ה-80%. משמע, באופן הגס ביותר, ההסתברות שמקרה יסתיים בכתב אישום נמוכה פי שתיים כשמדובר באלימות נגד פלשתינים – אין ספק שזה גרוע מאוד, אבל אני מוכרח להודות שזה פחות גרוע משציפיתי. אפשר לגזור מהנתון הזה עוד מסקנות מתבקשות, כלליות יותר (למשל, שרוב התיקים שנפתחים אינם מוצדקים. או, האלטרנטיבות הסבירות יותר, שהפרקליטות פחדנית ולרוב לא תגיש כתב אישום אלא אם כן היא משוכנעת לחלוטין שתשיג הרשעה, ושלמשטרת ישראל אין את המשאבים או את המוטיבציה לחקור את מרבית התיקים כמו שצריך, כך שאלא אם כן העבריין אכן השאיר מטפחת רקומה עם ראשי התיבות שלו בזירת הפשע, היא לא תצא מגדרה למצוא אותו. מניסיוני הפרטי עם משטרת ישראל, אני יכול להעיד שיש באפשרות האחרונה לפחות גרעין של אמת).

    ב) אני חושב שזה לגיטימי למצוא נחמה פורתא ב- 10%~ מהמקרים שבהם כן נעשה מאמץ לקיים משפט צדק ולהביא את הפושעים על עונשם. אלו צעדים חשובים בכיוון הנכון, ולא צריך להמעיט בערכם.

    תודה, ושפע סליחות על הבלאגן הטכני.

  35. דודו פלמה / אוג 29 2011 17:33

    לכל ה"לא מאמינים" למיניהם.
    להלן דבריו של ישראל הראל, האב הגאה בבנו המתגורר במיגרון,
    (מותר לי לכתוב "מיגרון חלקלק"? אני לא מצליח לעמוד בפיתוי הלשוני).
    באופן כללי לדבריו מתגוררים במיגרון צדיקים גמורים וחסידי אומות העולם:

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1237075.html

  36. נועם / אוג 29 2011 17:45

    אני האחרון שיתמוך בתושבי מגרון, אבל למען האמת הוא כותב בצורה מאד עניינית. אפשר להתווכח איתו ויכול להיות שהוא טועה או מטעה, אבל אני חושב שהטור שלו כתוב בצורה לגיטימית לחלוטין. והאמת שאני גם לא אתפלא אם בג"צ לא נכנס לעובי הקורה בפן העובדתי ולכן טעה או הוטעה על ידי המדינה. זה לא יהיה הפעם הראשונה שדבר כזה קורה בבג"צ, וגם לא הפעם האלף.

  37. עדו / אוג 29 2011 18:57

    נועם. כל מתנחל הוא פורע חוק אבל נכון לגמרי שהוא לא בדיוק אשם אלא אשמה המדינה. לפי חוקי מדינת ישראל המדינה מסתיימת בגבולות הקו הירוק. יוצאים מגדר זה הגולן ואיזור ליד ירושלים שסופחו רשמית למדינה. אין, פשוט אין אף מדינה בעולם שמיישבת אזרחים מעבר לגבולותיה המוכרזים, זה אבסורד. כלל לא משנה אם השטח הוא 'שנוי במחלוקת' או שהוא ארץ אבותינו מדורי דורות או שיש לנו קשר היסטורי אליו או שאנחנו כבר שולטים בו יותר זמן ממה שהיה שייך לירדן.
    כשירדן שלטה באיזור היא סיפחה אותו אליה וכל אחד מהערבים שגרו אז בגדה הפך לאזרח ירדני (רצה או לא רצה, כמו שעשינו אנחנו בגולן). כמובן שגם אזרחי אסטוניה לא ממש נשאלו כשרוסיה הגדולה סיפחה אותם ל'ברית המועצות' והעבירה אל אסטוניה מיליון אזרחים רוסים (שהיום סובלים מאד מהמהלך הזה) אבל אפילו המדינות האלו נקטו בכלל הבסיסי – קודם כל אתה רושם את הדירה על שמך בטאבו ורק אז עובר לגור שם. מבחינת חוקיה של מדינת ישראל אין לבג"ץ שום זכות להגיד דבר וחצי דבר על יישוב יהודים בשטחים כי הוא חסר כל כוח שיפוט על אזרחים מעבר לקו הירוק. האקטיביזם השיפוטי של ברק ה'שמאלני' גרם לזה שכולם משוכנעים שההתנחלויות חוקיות – עובדה, בג"ץ הורה לפנות את אלון מורה מגבעה אחת ולהעביר אותה לגבעה שניה, כלומר עצם ההתנחלות הוא בסדר רק המיקום היה בעייתי, הללויה.
    בפועל לא הייתה לו שום זכות להורות כלום בנושא כשם שאין לו שום זכות להורות למטייל בהודו לנטות את האוהל שלו על ההר ההוא ולא על ההר השני.

  38. אוריה / אוג 30 2011 10:57

    כמה הפצת שנאה. בואו נמקד שוב ושוב ושוב את כל תשומת הלב בדברים רעים שיהודים עושים.

    ודווקא בעיד אל-פיטר שהוא חג של מחילה, שלום, קהילתיות ואחווה

  39. דודו פלמה / אוג 30 2011 11:57

    אוריה, הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד
    כאילו דה, הפצת שנאה זה לכתוב על מופע השנאה
    של צעירי מיגרון עם ברזלי זווית על ילד בן 10,
    או מה שהם עשו. יש לך כשל בהנת סיבה ומסובב.

  40. עדו / אוג 30 2011 12:12

    אוריה צודק. בוא ונדבר במקום זה על מרגלית צנעני, להבדיל מהנערים ממגרון לה דווקא לא נתנו ללכת הביתה כי היא כן מסוכנת לשלום הציבור ומסוגלת להפריע למהלכה התקין של החקירה.

  41. אירית הלפרין / אוג 31 2011 09:13

    פושעים פושעים פושעים נקמת ילד קטן לא ברא השטן

  42. דרול / אוג 31 2011 10:02

    מוזר,
    בקישור הראשון מודיעה "וואללה" שרמת מיגרון פונתה. בסעיף השלישי כתוב שהמדינה ממאנת לפנות את המאחז.
    מה שנראה לי שבאזור יש איזו אי יציבות קוסמית הגורמת למאחזים להופיע ולהעלם בסינכרון מסויים כלשהו עם התנועות באתרי החדשות.
    אולי אי היציבות הקוסמית הביאה לחדירת חיזרים עוינים לשטח , כאלו שפגעו בגולגלתו של רועה הצאן הצעיר , כנראה בגלל שחשבו שהוא יהודי.

  43. עידן לנדו / אוג 31 2011 12:39

    דרול, לא הבחנת בין מגרון, מאחז האם שסביבו הבג"ץ, לבין רמת מגרון, מאחז-בת, שפונה.

    שניהם לא חוקיים למהדרין.

  44. יוסי / אוג 31 2011 17:10

    הילד הזה בטוח משקר, כמו כל הערבים ובצלם, שהם חצי ערבים בעצמם.

    משיטוט אקראי באתרי החדשות וקריאה אקראית של טוקבקים, אפשר לומר שהמשפט למעלה משקף נאמנה
    את הלכי הרוח בישראל. הוא חוזר עשרות, אם לא מאות פעמים, בגירסאות דומות, חלקן גסות יותר (כשיגדל יהיה רוצח) חלקן שנונות יותר (13 מתנחלים והוא יצא רק בינוני?) וחלקן מספקות הסברים אלטרנטיביים (זאת התקשורת השמאלנית).
    תוכלו לטעון שהטוקבקים לא מייצגים את הציבור (או אפילו לא את עצמם), אבל אני חושב שהם בדיוק הציבור עצמו. הם מייצגים את מה שהציבור מרגיש, מייחל ונוטה. אני בדיכאון.

    גזענות. הסטה (אפילו לרצח) חוסר הבנה בסיסית של מהלך חקירה ומתן לגיטימציה לפגיעה בערבים ואפילו יהיו בני עשר. הכל לגיטימי. ועוד לא נכנסנו לאפאתיות.

    מה צודק? לעשות חקירה של ממש ולא לעצור עד שלא ימצאו המכים.

     

  45. עדו / אוג 31 2011 21:07

    יוסי חמוד ,אם היית קורא את התגובות האוהדות לרוצח מסקנדינביה שרצח כשבעים בני נוער (בלונדינים, לא ערבים) לא היית מתפלא.

  46. Alex / ספט 1 2011 15:10

    עדו
    לא תאמין אבל ישנם גם שונאי ישראל בלונדינים…
    בכל אופן התגובות אוהדות לרצח בנורבגיה היו מחליאות!

  47. אביתר / ספט 2 2011 16:16

    עידן.
    מתי תתעדן? מתי תתחבר למה שעומד מאחורי כל הדברים שהם נראים על פני השטח? מתי תפסיק לרחם על מי שרוצה לאכול אותך חי?
    יש הבדל בין ל"לאהוב" ולרחם. אולי אופשר לאהוב את כל בני האדם באשר הם עדיין נושאי צלם אדם, אבל ככלל וכציבור יש לעמוד איתן על המעמד הלאומי, לא מרוגז חינם, אבל ממניעת מה שקורה היום. כאוס. רומסים אותנו ואנו מתנצלים. מתאכזרים אלינו ואנו מרחמים. בודאי תמיד ייפול איזה דבר ואיזו התנהגות לא ראויה אולוי מצד זה שהיא פרטית, אבל בתור לאום ודאי עלינו לקום על רוצחינו מבעוד מועד. דבר שהולך ומשתכח מן המוסר הציבורי המנותק מערכי התורה, שהיא תדרוש לעמוד עם המוסר הטהור על מה שהוא פוגע בנו. ודאי וודאי אחר מעשים נבזים ונוראים, אז אותם ישראלים שמגיבים באיזו צורה כל שהיא היא מתפרצת בהכרח מחוסר הפעולה מאוזלת היד המדינית מול הפשע הערבי שפושה פה במדינה הקטנה שלנו.
    אין הצדקה לדברים מסוג זה, אך גם לא לצורה בה מתנגדי ה"כיבוש" מדברים על אחיהם. ויותר גרוע מכך – לא רואים טיפת אור בכל דבר שאינו הולך עם דעתם. ופה קבור הכלב. לראות את נקודת האור שבכל דבר. ומה שורשו ומה שורש שורשו.
    מתפלמס? חפש שלום, לא פולמוס.

  48. עידן לנדו / ספט 2 2011 19:54

    "אין הצדקה לדברים מסוג זה". אז אתה מסכים.

    כל השאר – דמגוגיה לא רלבנטית. תירוץ עלוב לכך שהאשמים לא ישלמו מחיר.

    (ואנא, אל תדבר אתי, וגם לא בשמי, "בתור לאום". אני לא לאום וגם בסאם הד'לין איננו לאום).

  49. עדו / ספט 2 2011 23:13

    אביתר , לגבי ערכי התורה אני חושב שעידן יכעס אם אתחיל איתך וויכוח בנושא לכן אפנה אותך למי שכבר כתב את מה שיש לי להגיד על אותם ערכים:
    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=2560

  50. אביתר / ספט 3 2011 21:53

    עידן שבוע טוב! אכן אין הצדקה לכתחילית למעשה הזה, אני לא מפחד לתת ביקרות על דברים שאינם במקומם וזמנם. אבל בוא נגיד שה"צדק" החילוני [ואני שונא את החילוק "חילוני – דתי", שקר גס] איננו מביא אותנו ישירות אל החברה המושלמת, במילים עדינות.
    אבל, חוסר ההבנה שלך אותם לגמרי, היא העצובה. כאילו מדובר באיזה שבט רחוק. זה כאן בארץ שלך. שאתה קצת מתכחש לקיומה ברובד כזה או אחר, הרי, מה אנחנו בכלל עושים פה, מאיפה הזכות לבנות על האדמה פה? מאיםה הזכות להתיישב בת"א? וכל הלאה. בשם איזה אידאל בכלל מותר לצאת למחלמה ולהרוג בני אדם??? אם הייתי חילוני, הייתי מאמין שאין כל הצדקה. או מאידך גיסא הייתי הורג חופשי כי אין ואין דיין, ומי הוא זה שישפוט אותי, אחרי הכל כולנו גושי בשר שחיים בטעות. החוקים הם נזילים, המוסר הוא עקיף ואני לא יותר מקוף ימי…
    לא דמגוגיה. אני מנסה להגיע לנקודה מסויימת.
    ועניין הלאום… איתך יש"ו בהחלט הצליח. כל רצונו היה למחוק את גורם הלאום ולטשטש את הגבולות.
    עידו, תן לי להגיב, ערימת רפש מזופטת מה שכתוב שם, וכל זה איננו רלוונטי בכי-הוא-זה לימינו, ומה שהובא בכתבה אינו אלא התעלמות טוטאלית מאינסוף הדרכות אמיתיות ומתואמות את זמנינו, אחר כל התמורות והשינויים הזמניים [הנתונים תחת גורם הזמן והאנושות].
    בהחלט אני מבין מהדברים שאינכם לומדים תורה אלא מעצמכם. ואם יצא ללמוד אי פעם לא הבנתם כלום. =] כי לא יהיה מצב כזה שבחורה הנאנסת תיאלץ להינשא לאונסה, כמו, שמעולם לא היה דין בן סורר ומורה בישראל, תצעקו ותזלזלו כמה שתרצו, וכן שאר הקביעות שהוקלדו שם. כל דין נידון לגופו של מקרה. ובדרך כלל, לצערכם, הטוב קורה.
    חוקי התורה עמוקים מיני ים והולכים ומתבררים יותר ויותר עם השנים, עם האנשים, עם הדיעות ועם המוסכמות, יותר מזה, עם הרבדים וזכות [מלשון 'זך'] החברה בכללה.
    אבל, אני מבין איך מגיעים לדעות כמו שלכם. מה לעשות.
    אני מקווה שיום אחד, לא "תעשו תשובה" ותיראו כמו שאתם יראים להיראות, בצדק, אבל כן תהיו יותר סבלניים ועינייניים לשמוע. להיות פלורליסט אמיתי, ולשמור על מוסר עצמי גבוהה. למשל, להיות ישר עם אלוהים ואדם. ולדידן, כשאני אומר "אלוהים", אני מתכוון בינכם לבין "עצמכם".
    דרך אגב, מלכות ישראל קמה והולכת יוצאת מתוך הריסות הגלות, הפיזית והמחשבית. האור הטוב יצא החוצה, ואני לא מתאר סצינה הולווידית, כי אם חכמה גדולה שכלונו מצפים לשינוי הזה. שנהיה טובים באמת.
    שבוע טוב.

  51. אריאל / ספט 4 2011 10:44

    גאוני!
    הבה עובדות בצורה כזו שישתמע משאתה רוצה בלי שום צורך לבסס את דבריך על שום דבר מלבד שנאת מתנחלים ומודעות רווית עלילות דם כלפיהם.
    הקלות הבלתי נסבלת של יצירתשנאה בשם הצדק והטוב.

  52. עדו / ספט 4 2011 12:09

    כלומר אביתר אתה מודה שמה שכתוב בתורה לא ממש מתאים לזמננו? מצויין, אז אנחנו מסכימים. אני גם מבין ממך שאתה לא 'הורג חופשי' כי אתה מאמין באיזה אבא שיתחשבן איתך אחרי המוות (או קודם). זה ההבדל בינינו – לי יש ערכים, אתה סתם מפחד.
    טוב, גזלתי יותר מדי שטח על וויכוח שאיננו ממין העניין כאן ולכן אענה לך ולאריאל שבא אחריך:
    האם אתם טוענים שהדברים שכתובים בפוסט הזה הם שקר? אם כן, נא לפרט .
    האם למשל איש ימין שמאמין ב'זכותנו' ושאר הקישקושים אמור להסתיר דברים כאלו כי זה פוגע בכושר העמידה שלנו? (הוא יודע שזה לא בסדר אבל אתם יודעים איך זה – עדיף לא לדבר על זה).
    כלומר צריך להיות איש שמאל קיצוני, שונא ישראל ותבוסתן בשביל לתעד את העוול שנעשה כאן כי פטריוט כמוכם היה קובר את הסיפור או מחליט שהכל שקרים שזה אותו דבר למעשה.
    אם לא הבנתם נתתם כאן בדיוק את הסיבה שבגללה השקפת עולמכם בזויה בעיני גם אם היא מתחילה בכוונות טובות של 'שמירה על העם היהודי' וכן הלאה. אגב, מאותה סיבה בדיוק הוסתרו פשעים של מדינות קומוניסטיות ('שמאל') כי 'צריך לראות את התמונה הגדולה' . אתם לא יותר טובים.

  53. אביתר / ספט 4 2011 13:04

    לא, לא אמרתי שמה שכתוב בתורה לא רלוונטי, לא שמת לב כנראה למה שאני כותב, אני אומר שבתורה מתגלים רבדים זה גבוהה מזה. את המשפט הזה צריך קצת זמן להסביר ולהדגים. ואני לא פדגוג, וגם לא דמגוג.
    גם לגבי הריגת בני אדם, להיפך, הדין והדיין הוא אמת ונצחי, מה שאצל אדם שאיננו מאמין ולומד על מציאות של בורא הולך ומשתנה על פי גחמת זמן או ציבור כזה או אחר. הבורא שאתה חושב אני כולי חי בפחד ופראניוה ממנו זה הכל אצלך בראש, כי ככה את רואה אותו ומבין, אבל המצב איננו כזה, הייתי ממקם את צורת ההסתכלות שלך על מי שקורה לעצמו "עבד ה'" לבערך… תקופת האבן. וכשאמרתי שאתה לומד תורה רק מעצמך התכוונתי לזה, כי בהחלט מי שלוקח את הצורה על פשטה בלבד, ללא שאר הרבדים שבה, יישאר בבור עמוק עם נחשים ועקרבים וכל מיני תמונות מעוותות של תמונת אלוהים מפחידה ומרתיעה כאילו יושב לו איזה ג'יני אי שם ושולח בי חיצים כאלה בזמן זה או אחר.
    החשיבה צריכה להתבגר, ולימודי אמונה מזמן יצאו ממסגרתם הרגילה, ולו רק כדי להעיף את הציורים המפוחדים כדוגמת אלה שאתה מייחס לי. של אל שינקם בי. פשוט ילדותי ולא למדני למדי.
    מעבר לעובדה שכל ערכי החברה בכללה יצאה, בין השאר בחינה הסטורית, מהתורה שנתנה לעם ישראל, כשתבדוק מאיפה הנחילו המושלים והמלכים את ערכיהם, נוצרים או מוסלמים, רובם ככולם הושפעו מהתנ"ך, אבל מה לעשות שהתנ"ך נלקח אל בית השבי האגואיסטי חילוני, ומשפטים הוצאו מהקשרם בכל הזדמנות, וכשרוצים מצטטים מהתורה, אבל רק מה שבא. וזה מה שגרם וגורם לכל חוסר ההבנה והשחיתות החברתית.
    כשאני אומר שצריך לקחת את הדברים בכללם, אין זו תוך התעלמות כלל מאיזה פשע שהוא. וראה איזה פאראדוקס הצבת בעצמך, מחד אני מגנה את המעשה הפרטי הזה שנעשה נגד איזה ילד ערבי או יהודי, אז כן איכפת לי, ומאידך אתה מאשים אותי בקבירת אלו הפרטים עצמם מתחת לשטיח. ואיך זה עולה בקנה אחד?
    אני חושב שצריך פשוט לדעת לנתב את צורת הביקרות באופן כזה שיראה את המטרה הכללית, את הכיוון. החובה למחות על עוול היא על כולנו, לא על ציבור זה או אחר.
    מהשכן אני מעריך מאד [!!] את הרגישות הגלויה שאתה מגלה כלפי פצוע, אי זה שיהיה.
    אז כנראה שכל אחד צריך לבחור על מי לרחם קודם, כי המוח אינו יכול להכיל שתי מחשבות בו זמנית, ואני מרגיש קודם את צער אחיי היושבים בציון הכבושה, ואח"כ אצטער גם על בן אדם שנפגע. כשיאנו מבני עמי, אכאב את כאבו, ולא אחשוב שמגיע לו והוא חייב מיתה, ואיזה יופי שהערבים חוטפים ומישהו מראה להם. לא. אבל כן יש סדר עדיפויות. כמו שתכאב יותר את כאב אשתך מאשר כאב של אישה ערבייה של מישהו אחר. הלא כן?…
    והתמונה כוללת בתוכה את תיקון כל המעוות. בניגוד לנצרות שהנחילה במהלך ההסטוריה את צורת החשיבה שהמטרה מקדשת את האמצעים, היהדות אומרת שגם האמצעים מריכים להיות נקיים מעוול, נכון שבמציאות קורים מקרים לכאן ולכאן, אבל ככלל וכחוק אידאלי, אי"אפשר לקיים מצווה על ידי אמצעי גנוב, למשל, כך גם מבחינה מדינית.
    התורה בראש ובראשונה קוראת לסדר ציבורי הגון וישר. ליושרה אישית פרטית וכוללת. ביהדות "כלל" איננו אוכל את פרטיו את ניזון ממנו. "התמונה הגדולה" היא המטרה האידאלית הסופית, או המצב הנוכחי על כל מרכיביו, ההסטוריים, המדיניים, הדתיים, האנושייים, הכלכליים, המשפחתיים וכו וכו, ואליה נגיע נסכים לזה או לו, ועדיף שנסכים כי העולם הולך ומתעלה ואם אנחנו לא רוצים לסבול מעצם המעשים שלנו אנו, דוגמה, האשמת הממשלה בסבל שלנו, או למשל נרקומן שממשיך לשקוע לתוך הסמים שלו, ואם יסכים לעזור לעצמו ממילא יתנהג בעצמו אחרת ויביא לעוד תיקון, אבל הוא יעשה את זה ע"י העלמת הפשעים של עצמו.
    אני חושב שאם תנסה לראות איך כשאדם אמור לתת לעצמו ביקרות הוא נהיה ככ סבלן ומתחשב בעצמו, כ"כ עדין במילים שהוא בוחר לדבר לעצמו, תראה כמה אנחנו אלימים וחסרי התחשבות במי שאנחנו נותנים לו בראש, בראש שלנו.
    ואדם הוא עולם קטן, ואם יראה את פרטי המציאות, הפרטית שלו או המדינית, יראה דברים אחרת.
    ואני חושב שאתה הוא המפחד, שכתוב:"אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו', כל אחד עושה העבירות נגד חוק המדינה שלו ברמות כאלו או אחרות, שים לב איפה את מחפף בחוקים ואיפה לא,,, איפה שבא לנו ואיפה שנוח לשמור- שומרים. ורוב מה שאנחנו לא עוברים על החוק הוא מפאת יראה מהציבור[ כזה או אחר, יכול להיות משפחה, אישה, חברים, חברה, ממשלה, חוק, עמים וארצות אחרות] או מפחד מהמוות.
    אז אני לא מפחד מכל אלו כלל וכלל, ויכול, בכח זה שאני מאמין בבורא שבורא כל רגע במציאות, גם את זו "המתנגדת" אליו, לשמור תמיד על ערכים קבועים, בניגוד למי שאין בליבו אלא הוא עצמו, חושב שאין דין ואין דיין ויעשה מה "שהוא רוצה" כשאף אחד לא רואה.
    ודי לחכימא.
    ובאמת אחי, שהעיקר היא לחבר חיבורים ולאהוב דווקא את הרחוק ממך. כי לרדת על העולם זה הכי קל, וגם את אלה שאינם בני עמנו, אבל לדעת וואט קוםס פירסט..\אני חושב שיש שאפשר להגיע לסוג של תמימות דעים לגבי יחס הערבים אלינו. הם לא ממש רותים אותנו בין החיים. אולי בין הדגים.
    לדבר שאתה קורא "קשוקושים", מי שמך? מה שאתה עושה בהנף אצבע עלובה מבטל אלפי שנות היסטוריה על כל הכלול בה. בכל מקום בעולם כמעט, בכל תרבות ובכל השתלשלות אירועים כאלה או אחרים.
    ותראה, איזו תרבות נפלאה מעמידה בפנינו התרבות המערבית הטהורה… ממש… להתמוגג מהיושרה והטוב הנשפך מערכיה… בעעע

  54. עדו / ספט 4 2011 13:32

    אביתר, כפי שכבר כתבתי אתה סוטה פה מהנושא של הפוסט. יש לי הרבה תשובות לענות לך אבל זה לא נושא הפוסט הזה אגיד רק שמבחינתי אני הוא זה שרואה את 'התורה כולה' שמכילה גם דברים יפים אבל גם לא מעט שטויות שלא לדבר על תועבות ואתה זה שמסלף ובזה אסיים – אם תרצה תוכל להטיף באתר שמתעסק ביחסי חילונים ודתיים.
    מבחינתי מה שמעניין הוא שכתבת :
    "אז כנראה שכל אחד צריך לבחור על מי לרחם קודם, כי המוח אינו יכול להכיל שתי מחשבות בו זמנית ואני מרגיש קודם את צער אחיי היושבים בציון הכבושה"
    א. מי שעושה דברים כמו אלו שמתוארים כאן הוא לא אח שלי
    ב. אני מרחם על קורבן חסר ישע שמוכה על ידי ביריונים מנוולים וממש לא מעניין אותי אם הוא יהודי או ערבי
    ג. אני בהחלט מרגיש אחריות גדולה יותר כשהמכים הם 'האחים' שלי כביכול ורוצה לצעוק בקול גדול שיהיה ברור שהם לא. אם היה מצב הפוך לא הייתי מרגיש צורך לגנות כי הגינוי ברור מאליו (חוץ מאשר לטמבלים של הימין ששואלים אותי 'למה אתה לא מפגין נגד מחבלים כאילו המחבלים יבהלו מההפגנה שלי נגדם ויפסיקו מיד את הפיגועים )
    ד. הכי מעניין, כתבת שאחיך יושבים ב'ציון הכבושה', סליחה – אתה ערבי במקרה? למה שיהודי יתייחס לירושלים שכולה בשליטת מדינת ישראל כאל איזור כבוש? במקרה או לא חשפת עומקים ורבדים מפחידים מאד בהשקפת עולמך וזה מסביר גם מה מפריע לך בהוקעת פשעיהם של מתנחלים.

  55. בזעזוע / ספט 4 2011 17:51

    זה ממש מצזכיר את הילד הזה מעזה שנרצח מאש חיילי צהל עם פרוץ האנתיפדה השנייה, מוחמד א דורה, אבל אז הם ידעו לפרסם.

  56. דודו פלמה / ספט 4 2011 20:18

    אביתר בן סורר ומורה לא היה ולא נברא?

    וכיצד כתוב במדרש הגדול, פרשת מצורע

    תניא: בית מנוגע לא היה ולא נהיה.

    א"ר נתן: אני פניתי את אבניו.
    עיר הנדחת לא היתה ולא נהייתה.
    ר' נתן אומר: אני עמדתי על תלה.

    בן סורר ומורה לא היה ולא נהיה.
    אמר ר' נתן: אני ישבתי בבית דינו ועמדתי על קברו.

    האם לשיטתך ר' נתן משקר?

  57. עדו / ספט 4 2011 22:43

    לא דודו, לשיטתו של אביתר אלוהים כתב את התורה וחכמים פירשו אותה.
    עכשיו או שהם פירשו לא נכון וסילפו את דברי אלוהים או שהם פירשו נכון ואז אלוהים כתב דין שלם שמתייחס למשהו שלא קיים. כלומר לשיטתו של אביתר או שחז"ל סילפו את התורה או שאלוהים – הבורא – כותב שטויות.

  58. דרול / ספט 5 2011 13:10

    כשאתה אומר "לא חוקיים למהדרין" , אתה מתכוון לא חוקיים כמו כל הבתים שערבים בונים במזרח ירושלים , או שאתה מתכוון לא חוקיים כמו שקיבוץ חניתה היה לא חוקי?

  59. עידן לנדו / ספט 5 2011 13:42

    דרול, פרובוקטור כמוך לא ראוי לתגובה. אם אתה באמת מעוניין לדעת מה משמעות המושג "בניה לא חוקית" במזרח ירושלים, תיכנס לתגית "מזרח ירושלים" בבלוג ותשכיל. ואת מה שקרה בחניתה לפני 70 שנה תשמור לאתרים שמעודדים פעולות הסחה שקופות.

  60. עדו / ספט 5 2011 22:40

    אני דווקא אגיב לפרובוקטור – אם ההתנחלויות בלתי חוקיות כפי שקיבוץ חניתה לא היה חוקי משמע שצה"ל הוא הצבא הבריטי – כובש זר שיש לגרש אותו מהמקום ויפה שעה אחת קודם. אני דווקא בעד, נראה את החלוצים מחזיקים מעמד בלי הצבא הזר הזה.

  61. דרול / ספט 6 2011 14:33

    אתה מצביע על כיוון נכון , אבל המסקנה הסופית שלך מוטעית.
    הגזרה השווה בין מיגרון לבין ישובי חומה ומגדל , עדיין אין בה כדי לבסס באופן סופי את מעמדו של צה"ל כצבא כיבוש רודני. צדקת כשהצבעת על הכיוון הנכון באיתור הבעייתיות של המתרחש במיגרון. השאלה הנשאלת באמת היא "מה האינטרס של צה"ל?" או "מה האינטרס של הממשלה?" אבל שאלות אלו חורגות מגבולות הדיון הזה.

    אסיים בהבעת סלידה ושאט נפש מפציעת הילד , מי יתן והמבצעים השפלים יבואו על עונשם.

  62. ש.ב / ספט 6 2011 16:23

    הי עידן.

    אני מנסה להשיג אותך והמייל שיש לי כנראה לא נכון. תחזור אלי בבקשה.

  63. גובל / ספט 8 2011 09:28

    הם יעלו באש את האינטרסים הלאומיים החיוניים ביותר, בעבור חזה מתוח מול בוחריהם;
    וכמו עכבריו של החלילן מהמלין אנחנו צועדים בעוורון:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1240976.html

  64. זוהר / ספט 13 2011 13:33

    יש למצות את הדין עם העברינים שביצעו את המעשה.
    במדינת ישראל כולל יהודה ושומרון חיים כ 8 מליון איש.
    רוב של יהודים ומיעוט של מוסלמים.
    האיתה מצפה שאת רוב הפעילות העורינית יבצאו היהודים אך לא כך הדבר, חלקם של התושבים המוסלמים בפשע עולה על חלקם באוכלוסיה.

  65. עידן לנדו / ספט 13 2011 16:03

    זוהר – או שתביא סימוכין לטענה הסטטיסטית הזאת שלך – או שהיא תימחק. מדובר בעניין עובדתי, הרהורי ליבך לא רלבנטיים כאן.

  66. דרול / ספט 13 2011 16:17

    עידן , הוא צודק.
    ראה פה: http://www.peopleil.org/details.aspx?itemID=7819

  67. עידן לנדו / ספט 13 2011 16:52

    נו, דרול, אתה מאלץ אותי לפשפש במסמכים מייגעים. למה סתם לזרוק אמירות? הנה ציטוט מן המסמך שלך:

    "מהעובדה, שתיקים גלויים, שבהם העבריין הוא ערבי, מהווים כ-40% מכלל התיקים הגלויים (כפול מחלקם באוכלוסייה), אין מתחייבת המסקנה ששיעור הפשיעה בפועל של הערבים הוא בשיעור דומה. כ-350,000 תיקים, בהם לא נמצא עבריין, יכולים לשנות את התמונה מקצה לקצה (לשני הכיוונים).

    ניתן להדגים זאת על ידי דוגמא קונקרטית הקשורה בעבירות רכוש. מתוך כלל התיקים הגלויים שנפתחו נגד ערבים 16.9% הם בתחום הרכוש ואילו מתוך כלל התיקים, שנפתחו נגד יהודים, מהווים תיקי עבירות הרכוש 24.5%. בבדיקת כלל התיקים שנפתחו באותה שנה, עולה כי תיקי עבירות הרכוש מהווים 54%. על פניו נראה כי שיעור עבריינות הרכוש בקרב כל אחד מהמגזרים נמוך משיעור עבריינות הרכוש בכלל האוכלוסייה. ואולם מסקנה זו מוטעית מיסודה, והיא נובעת מכך שמרבית תיקי עבירות הרכוש (240,000) אינם גלויים, היינו לא ניתן להצביע על עבריין. גילויים של העבריינים בתיקים אלה עשוי לשנות את הפילוח לפי השתייכות מגזרית באופן ניכר ביותר."

    ויש עוד פרמטר שבכלל לא משתקף כאן. ידוע שעבריינות גבוהה יותר בשכבות סוציו-אקונומיות נמוכות יותר. ידוע גם ששיעור הערבים בשכבות הנמוכות גבוה משיעורם באוכלוסיה. מכאן נובע לוגית שגם שיעור הפשיעה שלהם יהיה גבוה יותר – בלי קשר לפקטור האיסלאם/יהדות, שעליו דיבר זוהר.

    ומילה אחרונה: כשרואים את התמונה בראש הפוסט, תגובה כמו של זוהר היא די שפלה.

  68. ד"ר שלום פליסר / ספט 13 2011 22:02

    זהו מקום השייך לשמאלנים: אלה, הנגעלים מארצם, מולדתם, עמם, דתם ותרבותם – רק לא מעצמם…! אם אינך כזה – אין ערך לכתיבתך כאן…!!!

  69. דרול / ספט 14 2011 00:50

    עידן.
    אני לא אוהב לסטות מנושא הדיון באופן פראי , ק"ו כשמדובר בידיעה חשובה ורצינית , כמו זו שהבאת כאן.
    עם כל זה , ברור לי שלתחושת הבטן של זוהר לגבי הפשיעה הערבית (או המוסלמית) ישנו בסיס סטטיסטי איתן , שאשמח לדון בו בנסיבות רלוונטיות יותר.
    רק הערה לגבי הקשר הסציואקונומי של הפשע , הוא לא ממש עובד בישראל. תל אביב נחשבת לעיר העשירה ביותר והיא השניה במדד הפשע הנקודתי. העיר העניה בישראל היא מודיעין עילית , שאינה קיימת על מפת הפשיעה ואפילו תחנת משטרה , כנראה שעדיין לא הוקמה בה.

  70. עידן לנדו / ספט 14 2011 08:44

    אכן, דרול, לא זה המקום. ואשר לפילוח הסוציואקונומי – הוא אינו חופף לפילוח גיאוגרפי. ודאי שיש הרבה פשיעה בתל אביב – יש מה להרוויח בה. השאלה הרלבנטית היא מיהו הפושע ולאיזה מעמד סוציואקונומי הוא שייך (ולא איפה הוא בוחר לבצע פשעים).

כתיבת תגובה