דילוג לתוכן
4 באוקטובר 2011 / עידן לנדו

על שנאת הנשים בענתות

העדויות הקשות שזרמו בימים האחרונים על הלינץ' בענתות חשפו, או אולי רק חידדו, כמה הבטים אפלים במיוחד של מפעל הכיבוש. למשל: העובדה שבתחומי התנחלויות רבות ישנן קרקעות פרטיות של פלסטינים; למשל, העובדה שכוחות הביטחון עומדים מנגד בשעה שערבים או פעילי שמאל חוטפים מכות; למשל, העובדה שחלק ממחטיפי המכות הם קצינים בכירים בעצמם.

אבל פן אחד וקשה במיוחד של העדויות – ובפרט בעדויות הנשים – הוא האלימות המינית. טשטוש הגבולות הזה בין שנאה לאומנית לשנאת נשים הוא לא חדש כמובן (לא במקרה נוכס המונח "שוביניזם", שבמקור ציין קנאות לאומנית, לזירה המגדרית); אירועי ענתות רק הבליטו אותו מאד.

הנה מקבץ שאספתי (לא כולל פייסבוק).

אחת

"מבחוץ המתנחלים דופקים על חלונות הביתן, מנסים לצלם אותי, מסמנים באצבעותיהם קו לאורך הגרון – להראות לי שישחטו אותי. צורחים – 'תוציאו אותה החוצה, אנחנו כבר נטפל בה, קיבלה מה שמגיע לה הזונה!'"

שתיים

"'יא מתייוונת', 'יא מזדיינת עם ערבים בתחת', 'יא שרמוטה', 'בואי, בואי אני אזיין אותך'… רוצה להתרחק, אבל חוששת לרוץ. נסוגה, בקצב, הגב לשביל – הפנים לתוקפים, מפחדת להפנות אליהם את הגב. הם ממשיכים לקלל ואחד מתקרב אלי יותר מדי וחופן את מפשעתו – 'אני אזיין אותך!'. הוא היה רציני."

"שתי בעיטות ברגליים והייתי על הרצפה. 'תיפלי יא שרמוטה!' הם צעקו לי בסיפוק רב."

שלוש

"כשהנשים של אותם תוקפים ראו את בעליהן מכים נשים וגברים כאחד הן מחאו כפיים וירקו לעברי את המילים – בוגדת, מגיע לך, וכשהן שמעו את בעליהן מאיימים עלינו – 'נזיין אותך בתחת' – הן לפתע הפכו לגברים בעצמן, מריעות לבעליהן על כיבושיהם המיניים כאילו היו אחד מהחברה."

ארבע

"שלושה פונו לבית החולים, ביניהם יאסין שפונה עם גולגולת פתוחה ואשתו ששברו לה מקל של מטאטא על הראש ולאחר מכן הטרידו אותה מינית."

חמש

"משלב זה, קובץ המתנחלים החל לנער אותי ולטלטל אותי לכיוונים שונים כשהם קורעים את בגדיי העליוניים, קורעים את חזייתי, גופייתי וחולצתי מעליי. חלקו העליון של גופי נותר עירום והפעילים ניסו לכסות אותי ולהרגיע את רוחי. זכור לי במיוחד כי במהלך הניסיון לפנות אותי מן המקום, אותו איש שחום, גבוה וקרח קירב את פניו אל פניי ואמר "זין יהודי לא טוב לך? את צריכה זין ערבי, הא?…

לא עברו דקות ספורות מאז שהוכנסתי לרכב ואחד המתנחלים הבחין בי. הוא הפנה את תשומת לבם של חבריו והם בתגובה החלו בנענוע האוטו. הם קראו לי בשמות שונים כגון "לסבית" ו"מזדיינת עם ערבים". הם ניסו לפתוח את הרכב, ירקו עליו, איימו להצית אותו ולהפוך אותו."

* * *

כל החומרים המוכרים כאן, בריכוז גבוה. האשה שבאה להזדהות עם ערבים מחללת את הכבוד הלאומי, ולכן גם את שלה הפרטי; כמוה כזונה. בגלל שהיא זונה של ערבים, מגיע לה שגם אנחנו נזיין אותה. אבל הזיון שלנו הוא עונש, השפלה, ולכן, כמובן – בתחת. כי אנחנו לא רק גזענים ושוביניסטים, אלא גם הומופובים. אפשר ללמוד לא מעט על הפסיכולוגיה של האונס, של המצב המנטלי שבו מומר האקט המיני לאקט של נקמה וגאולת הכבוד העצמי המחולל, דרך הטקסטים האלה.

צריך לקרוא את העדויות במלואן. אני אומנם לא מומחה בתחום, אבל נדמה לי שצפים בהן בבירור סממנים פוסט-טראומתיים: האלם הראשוני (קודם יצאו עדויות הגברים, לקח לנשים יותר מיממה להשתחרר מההלם), הקיטוע של הזיכרון ל"פלאשים", ותחושת דיסוננס חריפה, עד כדי פיקפוק שהדברים באמת קרו.

אז הנה, למי שלא שם לב עד היום, הדברים מוגשים באופן נוח לעיכול. חברה של אדונים היא חברה שמשגשגת על שנאת החלש. ודוק: לא רק הדרה וקיפוח, אלא ממש שנאה, עם דם בעיניים ואגרופים קמוצים. החלש מזכיר לאדון את חטאיו, החלש מזכיר לאדון שגם הוא בעצמו חלש, מול אדונים חזקים ממנו. המתנחל האדנותי שונא את הפלסטיני, הימני זקוף-הקומה שונא את השמאלני "המתרפס", הגבר שונא את האשה; השנאות מטפחות זו את זו ומתלפפות זו סביב זו, ויוצאות להלום במי שעורר אותן (ובכך הן נבדלות מסתם שנאה, שאיננה מופנית לחלשים).

אומנם כן – השוביניזם איננו נעצר בימין והלאומנות איננה נעצרת אצל הגברים; יש די והותר שמאלנים שוביניסטים ונשים לאומניות. ובכל זאת, הזיקה העמוקה בין שני פניה של שנאת החלש מגיעה למיצויה המזוקק ביותר אצל מי שיכול להרשות לעצמו ליהנות מכל סוגי האדנות הפטורים מעונש: גבר-יהודי-מתנחל-קצין-משטרה.

 


באתר "הימין האמיתי" (לחצו על התמונה) כתבו: "שמאלנאצית שפיצצו אותה במכות".

 


111 תגובות

  1. עדו / אוק 4 2011 11:06

    איפה השמגג שיסביר שזה טבעי להתנהג כך לאנשים שחוסמים כבישים?

  2. מיכל וקסלר / אוק 4 2011 11:22

    אחד המתנחלים בהתקפה על יאסין והפעילים שעבדו באדמתו בצהרים לבש חולצה שעליה הכיתוב "אישה חונה אישה הורסת"
    זו מיזוגניה די מפורשת, לא?

  3. איתן לרנר / אוק 4 2011 11:27

    זה רק הבקרוב של מה שמחכה לנו. אפילו מראית עין של התערבות המשטרה לא מראה . היכן מנהיגי המדינה.?האם יתכן שהם בעצם מסופקים ותומכים במצב כזה ?

  4. אייל / אוק 4 2011 11:54

    פוסט חשוב ביותר. את הנעשה אין להשיב אך אולי מעז יצא מתוק. כלומר אולי אירועים כאלה יעזרו לגייס יותר דעת קהל.

  5. vandersister / אוק 4 2011 12:13

    חלאות אדם, רפש אנוש. אין לי מילים.

  6. אסתי סגל / אוק 4 2011 12:23

    תודה עידן על הפוסט החשוב הזה.

    הקדמת אותי, כי למראה התנהלות הנשים של אלימי ענתות, התכוונתי לכתוב על הזן הנשי החדש שפורח לו לצידם של גברים אלימים (ואולי עוד אכתוב, כי זה מפחיד וזה נורא)

    אבל רק להוסיף בקטנה לדברייך – זה תמיד היה מיני, זה תמיד היה שובניסטי. ת-מ-י-ד.
    מאז אני זוכרת עצמי בהפגנות (שלום עכשיו, יש גבול, דור שלום וכו') תמיד תמיד הייתי קורבן להשפלות מיניות. תמיד תמיד קראו למולי "זונה של ערבים/עראפת/חמאס", ובעיקר מאוד אהבו לשלוח אותי להזדיין בתחת (כשמצד שני כמובן שהייתי בשבילם "לסבית מסופלסת"), תמיד תמיד עשו מולי תנועות מגונות. לאורך כל השנים. ומדובר כאן לפחות בעשרים שנה.
    ואני זוכרת שמה שהדהים אותי בהתחלה עכשיו כבר לא (התרגלתי) זו הג'ורה המינית-סקסיסטית שנשאגה למולי מפיות חובשי כיפה (וגם ציציות).
    מבחר התנוחות המשונות שהיה חביב על כל אותם נושאי שם השם, יכול להביס בקלות את הפורנוגרפים המעוותים ביותר.

  7. תומר / אוק 4 2011 12:31

    מצטרף לזעזוע ולבחילה (וגם למרבית האבחנות)

    אלא שהתמונה בתחתית הפוסט אינה מאששת את התימה אודות שנאת הנשים.

  8. עידו / אוק 4 2011 12:39

    הפוסט הזה מאשש את מה שחשבתי.

  9. אריה / אוק 4 2011 12:43

    בנוגע לאלימות מינית מזמן שמעתי מאנשי מקצוע (לא מזוהים פוליטית) שמטפלים בנושא התעללות מינית בקטינים, על מספר המקרים היחסית גדול לגודל אוכלוסיית תושבי ההתנחלויות. לא להם הייתה תשובה ולא לי אבל הנושא מעניין.

  10. לירן רוגב / אוק 4 2011 13:34

    חשוב ומכאיב ומכעיס, ונכונה ומדויקת אבחנתך לגבי סממנים פוסט טראומתיים. וכמי שדווקא כן בקיא בתחומים אלו, אוסיף ואומר שמאפיין אחד שמחמיר את הפגיעה הזו הוא חוויה של חוסר אונים ובגידה של מי שנתפס כסמכות, כמי שתפקידו לשמור ומתגלה כמפקיר (במקרה הטוב). זה נכון בטראומה שמתרחשת במשפחה, זה נכון כשהמערכת המשטרתית והמשפטית מעצימה ומשחזרת את הפגיעה מול קורבן אונס, זה נכון כשחייל בלבנון מגלה שמפקדיו הבכירים משקרים או עושים לביתם בזמן שהוא מסכן את חייו, וזה נכון פה, כשהמשטרה והצבא עומדים מנגד.

  11. א / אוק 4 2011 13:42

    אתר של ערסים יש לנאציצונים האלה.

  12. בוריס / אוק 4 2011 13:55

    את כן את עם הוורוד יש לך בעיה קטנה , יש סרטונים שמוכיחים שבכלל את זאת שבכוונה עמדת מול המתיישבים בענתות וכהם צעקו לך ללכת צעקת עליהם "לא רוצה" וכל זה מוכח . מה תגידי עכשיו ? כן את שקרנית בת שקרנית !

  13. אילה בלופולסקי / אוק 4 2011 14:03

    קוראים לזה "זכות המחאה", בוריס. היא לא נמצאת על האדמה שלהם ואין להם זכות להגיד לה אם להיות שם או לא. ותקיפה היא פשע פלילי.

  14. יוני / אוק 4 2011 14:06

    בוריס, יא מטומטם. ואפילו אם כך היה כפי שאתה טוען, האם זה מצדיק לפוצץ אותה במכות?

  15. יוני / אוק 4 2011 14:10

    מה אתה אומר, בוריס. היא אשכרה אמרה ״לא רוצה״? עכשיו הכל ברור. בוודאי שמגיע לה שיפוצצו אותה במכות.
    תגיד לי אתה מסתכל על מה שאתה כותב או שיש לך קוף שהולך על המקלדת?

  16. שמגג / אוק 4 2011 14:19

    עדו, זה טבעי לקלל כאלה שמשבשים עליך את שיגרת יומך.
    לך לא יוצאת איזה קללה עסיסית מהפה כשהכתומים חסמו כבישים – אל תהיה צבוע, בזכות שלהם להפגין אני לא בטוח שדמוקרט ענק שכמוך תמך. אני לא מתרגש מכמה קללות, וזה בעיני החלק הקטן בסיפור.

  17. עידו / אוק 4 2011 14:38

    אפילו אם האנרכיסטים חסמו את השער ליישוב שזה חמור זה לא מצדיק אלימות, יש שוטרים שיכולים לפנות אותם אין צורך לקחת את החוק בידיים.

  18. מתי / אוק 4 2011 14:41

    אתם מפספסים את מהות העניין, עם דיבורים על קללות וכיתובים מיזוגניים על חולצות. אותה חברה המשגשגת על שנאת החלש, שעליה כותב לנדו, לא יכולה להתקיים ככה סתם מעצמה. תמיד יהיו אנשים אלימים, בהמתיים וגסים, רבים מאיתנו מסוגלים לנקוט ברמה זו או אחרת של אלימות ו/או גסות. השאלה היא מהו תפקידה של החברה ומוסדותיה לרסן התנהגויות כאלה, והאם תפקיד זה ממולא כראוי. במקרה המדובר ובמקרים אחרים ורבים (מיזוגניה מחוץ לקונטקסט הפוליטי-מדיני, שנאת עובדים זרים, שנאה למיעוטים וכו'), התשובה כבר ברורה מאליה. לכן השאלה שהיא לא רק מהותית אלא גם בוערת היא, באיזה פעולות אפקטיביות ניתן לנקוט כדי להילחם בתופעות כאלה? אפשרות אחת שכבר עלתה בראשי – לחזור לזירת הפשע, להפגנה נוספת, אבל לגייס הפעם כמות גדולה ככל האפשר של מפגינים. להציב המון אל מול האספסוף. אשמח לשמוע עוד הצעות.

  19. איה / אוק 4 2011 14:45

    גם המיזוגניה שנאת הנשים וגם ההומופוביה נובעים מאותו בור עכור מסריח ורקוב. אין הבדל. אגב. שומעים היטב את הקולות בוידיאו שצירפת בפוסט הקודם והאלימות המילולית שנשמעת בצעקותיהם הגסות הכעורות מחרידה מאוד. וכל כך דוחה. זה ברור כבר מזמן שהעסק הזה "להיות שמאלני" נהייה יותר ויותר מסוכן. אבל אני רוצה לחלוק על אסתי, ברשותך וברשותה של אסתי. לא מדובר, בשום אופן לא מדובר בעניין מיני. כפי שאונס הוא לא עניין מיני. מדובר רק ואך ורק בעסק כוחני של שליטה. המין כמו תמיד במקרים הכעורים האלימים והנוראים הללו הוא אמצעי, כפי שהוא כלי ואמצעי בידי האנס לכפות את עצמו ואת שליטתו על הנאנסת, או הנאנס. המין הוא הדרך. כדי לשלוט וכדי להשפיל. לאנוס אישה הוא להכות אישה ולהכות אישה הוא לאנוס אישה. אני חושבת שהניתוח שעשית עידן – אף שאתה לא מחשיב את עצמך כפי שכתבת למבין מעניינים האלה – הוא טוב מאוד. מדובר ברצון להשיג שליטה וכוח על הצד המאיים ש"עושה פרובוקציה" כלומר הנפת דגל פלסטין, וברצון להשפיל, כדי "ללמד לקח" ולהראות "מי כאן הגבר מי השולט ומי בעל הכוח". ההסטה לכיוון "הזנות" כלומר מונחי הזונה-בת-זונה-שרמוטה, היא כדי להשפיל, להוריד מערכה של האישה "שמעזה" לעמוד מולם ,הם "השולטים הצודקים בעלי כוח והקובעים"; הם אדוני הארץ, אדוני השטחים הכבושים. ומי היא האישה הזאת שתצא נגדם. והם עושים זאת גם על ידי השימוש במין. הרי זה לא חדש בכלל ובהיסטוריה אירעו אינספור מקרים כאלה במהלך קרבות ומאבקים. כמו כובשים שמגיעים לעיר ששזה עתה נכבשה בוזזים ומחרבים ואונסים את הנשים. לא רק כדי לשם הפורקן – זה על הדרך ויש לזה גם תפקיד – אלא כדי להשפיל ולהשליט את מרותם על הסביבה ולהדיע בזאת לכל שהם השולטים הבלעדיים. כך גם הטרוריסטים הימניים. והשפה שלהם האלימה הגסה המכוערת היא חלק מן הענין. ואכן. יש קשר הדוק בין שוביניזם לאומני לשוביניזם מגדרי מפני ששוביניזם במהותו הוא כוחנות לשמה.

  20. בוריס / אוק 4 2011 14:48

    אוקיי בואו אני אסביר לכם כמה דברים :
    א' – תודה שקיללתם וניבלתם את פיכם , עכשיו התלונות שלי במשטרה תקפות גם עליכם . ניפגש בבית המשפט .
    ב' – יש לי מפות של ענתות ואיפה שעמדו המפגינים זהו שטח היישוב , הם חסמו את הכניסה והיציאה מהיישוב . לפי טענתכם זוהי אכן הפגנה והיא לגיטימית . אבל אתם טיפשים ובורים כיוון שמי שבאמת חכם בודק לפני שמדבר, תבינו את כוונותי , יישוב ענתות זהו יישוב קהילתי כפרי היחיד ביהודה ושומרון ובגלל ההגדרה הזאת שלו מותר לו להחליט באופן חד משמעי אילו אנשים יכנסו לתחום היישוב ואילו לא !
    ההפגנה הייתה הפגנה לא חוקית בעליל וללא אישור משטרתי ולמפגינים אין זכות לבוא ולחסום את כביש הגישה ליישוב אשר ברשות היישוב .
    לכן אתם מאבדים את הכח שלכם .

  21. בוריס / אוק 4 2011 14:49

    אה ולא סיפרו לכם שאותם מפגינים קפצו וטלטלו רכב ששהו בוא תינוק ואמא ועוד רכב עם אבא ושני ילדים אוטיסטים , אבל אל דאגה צילמנו אותם עושים זאת ככה ששוב ניפגש בבית המשפט .

  22. דודו פלמה / אוק 4 2011 14:51

    עידן משובח ומדכדך כרגיל.
    מה עוד נותר לעשות מלבד מלהצטרף אל
    תחושת החידלון והאינאונים, ולקוות שכמו שהעם למד
    לדרוש צדק חברתי, הוא יילמד לדרוש גם דמוקרטית אמת.

  23. בוריס / אוק 4 2011 14:52

    אה גם שכחתי לא רואים בצילומים אצלכם (כמה מפתיע) שהמפגינים יורקים עלינו ומפעילים אלימות והיא ספציפית (עם הוורוד) ירקה עלי ודחפה אותי על הרצפה אבל זה גם נמצא במצלמות שלנו .
    נו איך קוראים למילה הזאת..נו..נו…אה כן פרובוקציה .

  24. אבשלום אליצור / אוק 4 2011 14:59

    תניא דמסייע לך, עידן:

    ראה את הגברת יפעת אלקובי, באיזו הנאה חושנית היא מגלגלת על לשונה את המילה "שרמוטה" כלפי הערבייה, ואיזה כתב-הגנה נלהב כותבת עליה מתנחבלת אחרת http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/530/927.html
    ומי יודע אם במקרים אלה, בהם אישה חסודה בשביס מתענגת בראש חוצות על ניבולי-פה בשפת שנואי-נפשה, לא נמצא לה מזור רגעי מהידיעה ש"קול באישה ערווה," ושבעלה וילדיה לא ישמעו בקולה את ערוותה כל עוד היא מבזה למענם את ערוותה של הזרה.

    רבני הציבור הזה אינם מסתירים מהי בעיניהם הסכנה הגדולה ביותר לערוות נשותיהם ובנותיהם: האבר המשלים האורב בשכונות הערביות, כן, הבולבול הערבי, שהפוסק הדגול הרב דוד בר-חיים משתמש במידותיו החריגות ובביצועיו מעוררי-הקנאה כדי לקבוע שהערבי אינו אזרח מדרגה שנייה אלא "מין ביולוגי אחר" הנה:

    "ביחזקאל [כ"ג 20] נאמר: וַתַּעְגְּבָה עַל פִּלַגְשֵׁיהֶם אֲשֶׁר בְּשַׂר חֲמוֹרִים בְּשָׂרָם וְזִרְמַת סוּסִים זִרְמָתָם ("אשר בשר חמורים בשרם" – אבר תשמיש. "וזרמת סוסים" – לשון ריבוי תשמיש שמרבים תשמיש יותר משאר כל הזכרים שבבהמה. "זרמתם" – קילוח זרע כמו זֶרֶם מַיִם עָבָר [חבקוק ג' 10] – רש"י). פסוק זה הינו משל לגוים כמבואר שם, והכתוב מדמה אותם לבהמות. דימוי זה אינו מקרי כפי שנראה בהמשך, והוא מהוה את היסוד לכמה הלכות פסוקות [ההדגשות במקור]."

    והרב בר חיים ממשיך למקרה מאלף מהתלמוד הירושלמי (ברכות פ"ג 4) שבו מופיע הגוי כאובייקט מיני. זוהי לא-אחרת מאשר "שפחתו של רבי," אותה גויה מופלאה שחז"ל קיבלו לא-אחת כסמכות הלכתית (!). מול צירוף זה של גוי ואישה אין בר-חיים נרתע מלרמוס אפילו את התלמוד עצמו:

    "מעשה באחד שבא להיזקק [לשכב] עם שפחתו של רבי (שפחה כנענית – תולדות יצחק). אמרה לו: אם אין גבירתי טובלת איני טובלת (כי אני הולכת ביחד עם גבירתי לטבול, והיא עוד לא הלכה ולכן נידה אני – שם). אמר לה: ולאו כבהמה את? ("עַם הדומה לחמור" ולמה לך טבילה – שם). אמרה לו: ולא שמעת [על מי ש]בא על הבהמה שהוא נסקל? שנאמר כָּל שֹׁכֵב עִם בְּהֵמָה מוֹת יוּמָת [ההערות בסוגריים עגולים וההדגשות הן במקור]."

    די באינטליגנציה בינונית כדי להבין כי הסיפור התלמודי במקור הוא פלפול מבודח המתאר שפחה חסרת-ישע שהצילה עצמה מאונס בידי יהודי (ומעונש מוות שההלכה מטילה על הנאנסת, אם היא גויה). אבל כל מה שבר-חיים מצליח ללמוד ממנו על אחת הנשים הנערצות בתלמוד הוא: ראו, היא עצמה הודתה שהיא בהמה!

    הרעיון בדבר שכיחות הפרעה פוסט-טראומטית על רקע מיני בציבורים הנגועים בשנאת-הזר (גם הגברים!) הוא בעיניי אחד מכיווני החקירה הפוריים ביותר בתחום זה. רק לך תמצא מישהו מהאקדמיה שיוכל להיענות לאתגר.

  25. שרד / אוק 4 2011 14:59

    הנה תוספת לשלל הציטוטים שהבאת עידן: כשחבר ואני ניסינו לסגת מהאיזור יחד עם פעילה נוספת שהכנסנו למכונית, מתנחלים שהתגודדו סביבנו וצעקו עליה והבטיחו לה לסבית שתזיין אותה, או משהו דומה. יש לציין שקללות על רקע מיני לא היו רק נחלתן של הפעילות ולא הגיעו רק מהגברים: מתנחלת אחת צעקה על פעיל שהוא אוהב למצוץ לערבים ושיש לו זין מה זה קטן. עדיין לא החלטתי אם העובדה שחלק מהמתנחלים היכו ותקפו נשים זה סוג של התנהגות שיוויונית מעוותת או פשוט תוצר של הדה-הומניזציה של שמאלנים וערבים שמעלימה נשיות מבחינתם..

    אבל האמת היא שאני חשבתי על משהו אחר מאז: האם נשות עלמון-ענתות, גם אלה שקיללו אותנו ועודדו את הגברים שתקפו אותנו, לא סובלות מאלימות מאותם הגברים? קשה לי להאמין שאלימות כמו שהתפרצה מחלק מהגברים באותו הערב לא מופנית לעיתים גם נגד בנות זוגן. שגברים שניצלו סיטואציה של חסינות ושל כוח (היותם שוטרים, העובדה שהשוטרים לא פעלו לעצור אותם, החושך, המצלמות השבורות, עדיפותם המספרית) כדי לתקוף באלימות לא ינצלו את החסינות הבסיסית של גבר שתוקף את בת זוגו בפרטיות ביתם.

  26. בוריס / אוק 4 2011 15:01

    תגידו אין לכם מה לעשות בחיים ??
    יאסין – הערבי אשר הקרקע בבעלותו (וזה בספק כי יש לו 18 אחים צריכים לאשר לו לשבת באדמה ולא אישרו לו) ,ישב ביישוב כבר כמעט שנה ולא היה כלום אתם הגעתם וחיממתם את המצב , אז משעמם לכם או מה ?
    ועל מי אתם באים לעבוד תגידו לי ?!!? באתם עם 60 מצלמות כדי לאבד את האדמה ? בכלל היא אדמת טרשים שמלאת סלעים (וזה רואים בצילומים של יאסין) תגידו את האמת באתם לעשות פרובוקציות .
    ואני בכלל לא מהיישוב אבל אני מפעיל הגיון בריא , הייתי בהפגנה שלכם במקרה כי הייתי בענתות בטיול עם המשפחה .

  27. חנה בית הלחמי / אוק 4 2011 15:05

    שוביניזם הוא שנאת האחר/ת על בסיס דת, גזע ו*מין*. נקרא ע"ש לאומן קיצוני בצבא נפוליון, ניקולס שובן.
    איך הפרקטיקות הולמות את ההגדרה, 1:1.

  28. חנה בית הלחמי / אוק 4 2011 15:15

    אסתי – לא רק מחובשי הכיפה אלאר גם ממפגיני השמאל, שכשיצאתי נגד ההטרדות המיניות והמיזוגניה הברורה והדומה כל גכך שם – לא גינית אותם. זה הזמן לחשבון נפש כולל של מי שלא גינו אז פומבית ונחרצות את ההטרדות המיניות בשמאל ואת המטרידים (הפלשתינאים בחלקם) והמגבים אותם (גברים מהשמאל ובאופן מפתיע – נשים מהשמאל, שהיום מגנות יחס דומה מימין).
    שנאת נשים היא שנאת נשים והיא לא מצויה רק בימין, למרות שהימין קשור אליה באופן אידיאולוגי בוטה ועמוק מהשמאל בשל התפיסה הדתית לאומית, ששנאת נשים היא חלק בולט ב- DNA שלה.

  29. עמי שפירא / אוק 4 2011 15:21

    תושבי ענתות (עלמון אם נדייק) מעולם לא התעמתו עם שכניהם גם בתקופות של האיתיפאדות ולא הגיבו גם כאשר נשחטו סוסים בלב הישוב ונגנבו כלי נשק מבתים במסגרת פעילות פח"ע. זהו ציבור שליו של בעלי מקצועות חופשיים ואקדמאים שרובם כדרך אגב חילוניים. אם נאלצו לנקוט באלימות כנראה שהגדשתם את הסאה.
    הגעתם והשגתם גבול, חסמתם את הכביש והתקפתם מכוניות שהגיעו ויצאו מהישוב. תקפתם ילדים שרכבו על אופניים בתחומי הישוב, שניים מהילדים נזקקו לטיפול רפואי. הצילומים נעשו על ידיכם כחלק מהפרובוקציה ולמרות העריכה הקפדנית עשרות האבנים הפזורות על הכביש כחלק מחסימתו מעידים על אלימות מצדכם.
    כפי הנראה הייתם מאוכזבים מהפלסטינאים שלא יצרו את מהומות ספטמבר לפי התזמור שלכם ושל המדיה המגוייסת ובחרתם לעורר מהומות בעצמכם.בשורה התחתונה הצלחתם אם כי במחיר יקר.
    ממליץ לכם לחשוב שוב לפני שאתם גורמים לפרובקציות עתידיות על המחיר.

  30. עידן לנדו / אוק 4 2011 15:24

    תודה ללירן ולאבשלום על ההערות המחכימות. מה שאבשלום נמנע בטקט מלהוסיף הוא שהדימוי של הגוי/ערבי בעל המיניות המוגזמת, הטורפת, הוא לא פחות ולא יותר מהדימוי האנטישמי נוסח דר-שטירמר. איך שגלגל מסתובב.

  31. עדו / אוק 4 2011 15:25

    בוריס אני מבין עכשיו הכל. שמאלנית אלימה בחולצה ורודה התנפלה עליך והמתנחלים של ענתות הצילו אותך. אני מניח שאם לא הם היא עוד הייתה אונסת אותך על הכביש כדרכן של שמאלניות. וטוב הם עשו שהחטיפו לה כמו שצריך. אגב – אף אחד לא אמר שהשמאלנים באו כדי 'לעבד' את האדמה בענתות, הם גם לא צריכים אישור מאף אחד כדי להגיע לשם חוץ מאשר מבעל האדמה בעצמו שהוא – מה לעשות – ערבי. אם יש בעיה עם הצילומים תשתדלו לא לשבור מצלמות בפעם הבאה ואז לא יהיו חסרות תמונות.
    שמגג – לא, לאף אחד אין זכות לחסום כבישים. בשביל זה יש משטרה. קללות עפות לפעמים לכל הכיוונים כשיש עימותים בין מפגינים. משום מה הקללות של הימין הופכות מהר מאד לבעלות גוון מיני עם הטיית האות 'ז' בכל מיני וריאציות. תחשוב לבד מה זה אומר על המחנה שלך.
    אבשלום – בדיוק גמרתי לקרוא את המאמר שלך על שנאת עמלק וטעם החזיר ואין לי מספיק סופרלטיבים לשפוך פה בלי לעבור את מגבלת המילים.

  32. איריס / אוק 4 2011 15:27

    עמי, אני רק שאלה. התושבים שרואים אותם בסרטון צורחים "מוות לערבים, מוות לערבים", ואלה שצרחו "שרמוטה, בואי נזיין אותך בתחת" – הם "בעלי מקצועות חופשיים", או "אקדמאיים", או "חילונים"?

    לא, כי זה משנה את התמונה לגמרי.

  33. חנה בית הלחמי / אוק 4 2011 15:32

    עמי – *נאלצו* לנקוט באלימות? תיכף תאמר שגם נאלצו לתקוף מינית מפגינות מהשמאל.

  34. עדו / אוק 4 2011 15:33

    לעמי שפירא.
    יש לנו פה 2 גירסאות – האחת של פעילי השמאל והשנייה של אנשי ענתות. כיוון שלא נסכים עליהן (אני לא הייתי שם אז אני לא יודע מכלי ראשון) אני רוצה לדעת דבר אחד : האם הטענה של אנשי השמאל שניידות משטרה שהיו שם נעלמו מהשטח בדיוק לפני שאנשי ענתות/עלמון יצאו אל המפגינים מהשמאל נכונה או לא נכונה.
    אם הטענה נכונה וגם מה שכתבת נכון הרי שעליך לדרוש חקירה מקיפה של השוטרים הסוררים במח"ש. חבורה של מפגינים מתפרעת בשערי הישוב, תוקפת מכוניות וילדים על אופניים ומה עושה המשטרה ? מסתלקת מהמקום במקום לפזר אותם ולהגן על הישוב. אם המשטרה בורחת מהשטח כשכמה שמאלנים באים להפגין אני לא רוצה לחשוב מה יקרה אם יבואו מחבלים.
    אם מצד שני המשטרה לא נעלמה מהאיזור נשאלת השאלה למה הם לא עושים כלום כששמאלנים מתפרעים בצורה שתיארת.
    אפשרות שלישית – כלל לא הייתה שם משטרה, לא לפני האירוע, לא במהלכו ואולי רק אחריו. בישוב שבו גרים כל כך הרבה שוטרים שיודעים למי להתקשר כשצריך זה .. איך לומר ? לא ממש משכנע .

  35. עמי שפירא / אוק 4 2011 15:38

    במקום היו גם תושבי פסגת זאב בירושלים הנמצאת במרחק 3 דקות נסיעה ואורחים שטיילו בשמורת הטבע הסמוכה ונמנעה מהם הנסיעה הביתה.
    לא ערכתי מסדר זהוי למקללים. אתם מוזמנים להגיש תלונה למשטרה על הסתה נגד הקוראים למות ערבים.
    אשר לצילומים מי שמגיע עם מצלמות לארוע שכזה ידיו אינם נקיות. הנתקף מטבע הדברים לא התפנה להביא איתו מצלמות ולתעד את שהעריכה שלכם העלימה…
    האלימות שלכם בתקיפת ילדים בישוב, חסימת כביש והפעלת אלימות כלי רכב נוסעים אני מבין שהיא זניחה בעניך.
    מעניין אם היו תוקפים את ילדיך מתחת לביתך האם היית שומר על שלוות הנפש שלך כפי שאתה מצפה מאחרים…

  36. שמגג / אוק 4 2011 15:50

    עדו – ראשית זה לא המחנה שלי
    שנית – מה שזה אומר עליהם זה שהלקסיקון שלהם מוגבל, וממילא כל זה, זה לא יותר מפרשנות שלך לנושא

  37. ירון / אוק 4 2011 16:01

    אה, באמת? ואני לתומי קראתי את בלוגו של מר גרינגרוז וחשבתי שמדובר בסה"כ בצורך אבולוציוני, ומה מסתבר? מין הוא גם צורה של אלימות, אפשר לאיים על אדם בקיום יחסי מין עימו ועוד בדרכים שלא יכולות להוביל לרבייה.

    יש להעניש אותם לא על אלימות, חלילה, אלא על חוסר מדעיות – איך הם מעזים לסתור את האמת המוחלטת של הפסיכולוגיה האבולוציונית, ומה יאמר על זה הוד גרינגרוזיותו?

  38. עדו / אוק 4 2011 16:02

    טוב עמי. הנימוקים שהבאת הם ממש… לא שייכים בשום דרך.
    לגבי המצלמות ,זה פשוט. לשמאלנים יש נסיון ארוך לגבי מה שקורה באירועים 'כאלה' . לגבי הילדים שהותקפו – אני הייתי עסוק עכשיו בחיפוש אובססיבי אחרי המשטרה שברחה מהמקום ו פקירה אותם לחסדי השמאלנים האלימים.
    כאמור לא הייתי במקום אבל מהנסיון הפרטי שלי האלימות מגיעה תמיד מצד ימין. חסמו כבישים? אולי . הרביצו לילדים? לא קונה.

  39. ירון / אוק 4 2011 16:04

    ואני קראתי לתומי את בלוגו של מר גרינגרוז וחשבתי שמדובר בצורך אבולוציוני, ומה אתם יודעים? מסתבר שמין הוא גם צורה של אלימות, שאפשר לאיים על אדם בקיום יחסי מין עימו ועוד בצורות שאינן יכולות להוביל לרבייה.

    את אותם אנשים יש להעניש, לא על אלימות חלילה, אלא על חוסר מדעיות – כיצד הם מעיזים לסתור את האמת המוחלטת של הפסיכולוגיה האבולוציונית, ומה יאמר על זה הוד גרינגרוזיותו?

  40. עידן לנדו / אוק 4 2011 16:07

    עמי, מעניין לשמוע מה התירוצים לתקיפות של הבוקר – בשדה של אבו סאלח – שבהן לא נחסם שום כביש ולא "הותקף" שום ילד. סתם לא היה נעים לאנשי ענתות לראות דגל פלסטיני בשטח שהם החליטו שהוא שלהם (למרות שהוא שלו), ולכן הם הגיעו, ואחרי זמן קצר עזבו מאחור 5 פצועים, כולל אבו סאלח ואשתו?

    מי שמגיע עם מצלמות לאירועים האלה עושה זאת בדיוק משום שאף אחד לא מאמין לסיפורים שלו אחרת. המצלמות של פעילי השמאל כבר שחררו אותם ממעצרי שווא לא מעטים, כשהפריכו את גרסאות המשטרה.

    ההגיון הפשוט אומר שמה שבגבולות החוק – אין בעיה לצלם. מי ששובר מצלמות – נו, בטח יש לו סיבה.

  41. שלמה / אוק 4 2011 16:07

    אני נפעם מהניתוח החד שלך לדברים. ולכל התומכים באנשי ענתות, עמלנו קשה בשביל ליצור מדינת חוק כחזון מקימי המדינה ונביאי ישראל. אם יש משהו לא חוקי בהמצאות אנשי שמאל בענתות, קיראו למשטרה שתפנה אותם, אלימות כזאת (ואני לא מדבר על הבהמיות והחייתיות האלימה, המינית והגזענית) היא אינה חוקית, ואלה שעשו אותה צריכים לשבת בכלא. כמה אבסורד אם חלק מהם שוטרים בעצמם. אבל בשטחים אין חוק, אין דין ואין דיין, מה שרק מוכיח, כמה השטחים הכבושים אינם ולא יהיו חלק ממדינת ישראל כמו שאתם מנסים לכפות עלינו. שם אין מוסר, אין מצפון, אין חוק, אין צדק. העוולה הזאת ממשיכה להתקיים רק בזכות כך שרוב אזרחי ישראל מעדיפים לעצום עיניים ולחרוק שיניים. אני מקווה שהתמונות האלה ואלה שעוד יבואו שמגלות לנו קצת באיחור, איזה דור של פושעים אלימים גזענים צומח בשטחים (דור ש"מתעלה" אפילו על דור הוריו), יגרמו לאזרחיי ישראל, חפציי החיים להתעורר ולהבין כמה זה נחוץ לפרק את ההתנחלויות, לסיים את המצב הכאוטי שקורה בשטחים ולחזור לשפיות.

  42. שוֹעִי / אוק 4 2011 16:14

    ידן,
    אני מכיר נשים פעילות-שמאל שהוכו על ידי מתנחלים בחומש בשעתו
    אבל האלימות הזאת לא פוסחת גם על גברים
    וגם לא על חובשי/ות כיפה, כובע, או מטפחת (אני מדבר מנסיון)

    משעה שמזהים בך בן-חושך, המוכן למסור שטחי ארץ ישראל, חרצובות
    הלשון נפתחות, הרוק ניתז ולעתים גם האגרוף נקמץ

    כי למרבה הצער בסולם הערכים של מקצת אנשי יש"ע, הפנדמנטליסטים הקנאיים שבהם,
    כבוד האדם נמצא הרבה מתחת לאדמה, לבּעלוּת על האדמה,

    וכל המערער כל כך לדידם, הוא אויבם של ישראל ושל אלהים

    מעבר האלימות הזאת גם אל התנחלות שרובה חילוני מעידה על היותה של הגדה המערבית
    היום סוג של ארץ ספר, מזרח-פרוע, שבו הבוקרים היהודיים מנסים לבסס את שליטתם
    בצהרי היום בכח האגרוף.

  43. בוריס / אוק 4 2011 16:15

    * * * תגובת דיבה נמחקה * * *

  44. עידן לנדו / אוק 4 2011 16:18

    בוריס, ברוך הבא לכללי הבלוג: יש לך בדיוק 10 דקות להמציא תיעוד מצולם של ההאשמה הקיצונית שהעלית כאן. בדיוק כמו שאני העליתי קישורים, בדיוק כמו שהסרטונים שהוצגו ב"הארץ" מוכיחים.

    אין לך הוכחות? תגובתך הזאת וכל הבאות יימחקו. אפס סובלנות לשקרנים.

  45. שרד / אוק 4 2011 16:37

    בוריס, אם מה שאתה אומר הוא נכון (אני לא ראיתי אבל המתנחל שזרק עלי אבנים מעבר לגדר וחבורת המתנחלים שתקפה והפילה אותי לקרקע בניסיון לחטוף ולשבור את המצלמה קצת הסיחו את דעתי), אז חשוב מאוד שמתנחלי עלמון יגישו תלונה למשטרה. בנסיבות העניין זה לא יצריך אפילו איבוד יום עבודה: שפשוט ייכנסו ליומנאי בזמן הפסקת הקפה. יותר מזה – מחוץ להתנחלות מוצבות מצלמות אבטחה ומספר מתנחלים צילמו את האירועים בטלפונים (לפחות שניים גם במצלמות וידאו). שיעלו את החומרים לאינטרנט.

  46. יודה / אוק 4 2011 17:36

    פעם היו הופכים ערים ומכחידים שבטים על דברים כאלה…

  47. עידן לנדו / אוק 4 2011 18:29

    ועוד עדות: http://www.justjlm.org/1606

    ""השוטרים נתנו למתנחלים לקרוא קריאות נאצה במערכת הכריזה של הניידת".

  48. אריאל / אוק 4 2011 18:41

    עידן, לבוריס כתבת שיש לו 10 דקות להביא עדות מצולמת (אני לא יודע למה פספסתי את זה)
    אבל הנה אתה מביא סיפור, עדות שמיעה, צד שלישי כהוכחה חותכת למשהו שקרה
    זה נראה לך סביר ? זה קביל בבית משפט ?
    נאה דורש אתה, אבל לא ממש נאה מקיים.
    כמובן שזה המרחב שלך, ומותר לך.

  49. דוד ניר / אוק 4 2011 18:57

    לאבשלום אליצור,

    הבחנתי בשמך ממש לפני שרציתי להמליץ לקוראי הבלוג לקרוא את מאמרך "זכר עמלק וטעם החזיר", מהמאמרים היותר עמוקים להבנת שורשי הרשע בקולקטיב שלנו, ומבחינתי שקול בתרומתו ל"נוטות החסד" (ג'ונתן ליטל).

    כמה קשה לרובנו לקשור בין התיעוב העצמי שהשתרש בחלק הפרימיטיבי של המורשת ה"יהודית" – למעשי הנבלה בענתות וברחבי השטחים ובכלל בייחס לפלסטינים בישראל.

    לגבי ענתות: פרופ' דיויד שולמן מהאונ' העברית אמר בראיון (בצאת ספרו "תקווה אפלה" DARK HOPE) שההתנחלויות האלימות מהוות גן עדן לאלמנטים סוציופטים בחברה הישראלית שהתנקזו לתוכן לאחר שנמצא בהן כר פורה למימוש נטול מגבלות של נטיותיהם האלימות כולל סבסוד ותמיכה למעשה של הרשויות. הם נערצים בחברה הסובבת אותם שבה הם נתפסים כגיבורים פטריוטים, זוכים לסבסוד ממשלתי נדיב ומועלים על נס ע"י רבניהם הגזעניים.

  50. אסתי סגל / אוק 4 2011 19:21

    אריאל
    כיוון שיש לך בעיות קריאה ויותר מזה בעיות הבנת הנקרא, שלא לדבר על בעיות שקרנות בלתי נשלטת (ואת זה כבר ראינו אצלנו "במחשבה שנייה" ולכן אתה חסום שם), ככל הנראה לא הצלחת להבחין בין עדות לבין פרשנות קשקשנית כמו שאתה נוהג להקליד במרץ.
    ולכן ממליצה לך בחום להכנס שוב ללינק ולגלות לתדהמתך הגדולה שמדובר בעדות של אלמה ביבליש שהיתה שם ואומרת:
    "נו היו שוטרים. שוטרים האמונים על הגנתי. הם לא שמרו עלי, הם לקחו בזה חלק, הם ראו אותם שוברים עצמות, מאיימים ברצח ובאונס, שוברים מכוניות ומצלמות, הם נתנו למתנחלים לקרוא קריאות נאצה במערכת הכריזה של הניידת, הם ראו אותם גוררים אותי מהשיער אל השדות ולא עשו כלום. חלקם אפילו נראו משועשעים למדי."

    אה, אבל היא הרי התנפלה בכלל על המתנחלים, הטרידה אותם מינית ורוצצה את ראשיהם על הסלע, איך שכחנו.

  51. הדס / אוק 4 2011 19:37

    פוסט חשוב, קשה ומצמרר. תמיד שמעתי סיפורים רחוקים מאפריקה על איך האיום באונס משמש ככלי נשק, ואני לא מופתעת לגלות שזה קורה גם כאן מבלי שנדע, מבלי שזה ייחשף. זה מפחיד, מזעזע ובעיקר מקומם. אישה שמעזה לצאת מתפקידה המגדרי ככנועה "זוכה" להשפלה (הטרדה מינית) במקרה הקל ולתקיפה מינית ממש במקרה החמור (אחת העדויות מציינת כאן הפשטה מבגדים).
    אני רוצה לחזק את המפגינות האמיצות ולכתוב שאני איתן.
    אכן נשמע שזו עלולה להיות חוויה טראומטית קשה, בייחוד אם היא מהדהדת ומציפה נסיונות טראומטיים אחרים הקשורים לשנאת נשים ולאלימות מינית.
    נשים שלא רוצות להישאר לבד עם הדברים יכולות להתקשר לקו הסיוע לנפגעות תקיפה מינית 24 שעות ביממה, במספר 1202.

  52. דנה / אוק 4 2011 19:45

    תודה על הפוסט. הקללות האלה לא חדשות. נשים בשחור בכל הארץ ספגו בדיוק את אותן קללות וגידופים במשך שנים. אבל אינני מסכימה לגמרי עם הפרשנות שלך. כי למעשה מדובר בתופעה יותר מורכבת מסתם "שנאת שמאלנים שקשורה לשנאת ערבים שקשורה לשנאת נשים". לא. בכך שהמתנחלים מתירים לעצמם להתנהג כך לנשים "זרות", כלומר הנשים שהן לא "שלהם", הם למעשה מייצרים אבחנה בין "נשים טובות" ו"נשים רעות", בין נשים שמותר לפגוע בהן ונשים שלא. כלומר, הם כאילו אומרים לנשים שלהם, לנשים ולנערות שגרות בהתנחלויות "כל עוד תתנהגו יפה, אנחנו נשמור עליכן ולא נפגע בכן, כי אתן נשים טובות". זו העסקה הפטריארכלית והיא מתקיימת בכל מקום. לכן, יותר מהכל, מה שמעניין אותי כרגע הוא מצבן של נשים ונערות בהתנחלויות, כי אני בטוחה שהן גם סובלות מסקסיזם (במעטה של הגנה גברית), מאונס ומאלימות- רק שלהן אין ממש לאן לפנות.

  53. ש.ב / אוק 4 2011 19:47

    ואיך אפשר בלי להעמיד את עדותה של אחת ליד ציטוט ידוע אחר:

    "מבחוץ המתנחלים דופקים על חלונות הביתן, מנסים לצלם אותי, מסמנים באצבעותיהם קו לאורך הגרון – להראות לי שישחטו אותי. צורחים – 'תוציאו אותה החוצה, אנחנו כבר נטפל בה, קיבלה מה שמגיע לה הזונה!'"

    ואנשי העיר אנשי סדום נסבו על הבית מנער ועד זקן כל העם מקצה. ויקראו אל לוט ויאמרו לו איה האנשים אשר באו אליך הלילה, הוציאם אלינו ונדעה אותם. (בראשית י"ט)

  54. עידן לנדו / אוק 4 2011 19:50

    אריאל, עדות כתובה שהעלו לאינטרנט, שיש מאחוריה שם אמיתי, זה מספיק טוב בשבילי. אפילו את זה אין לסיפור הבדים של בוריס. אני יודע, גם עדויות כתובות אפשר לפברק, אבל זה כלום לעומת רב-סרן שמועתי.

  55. Alex / אוק 4 2011 20:04

    צר לי להשבית את ה"חגיגה"
    ברור לכל שאנשי ענתות התנהגו בבהמיות וברבריות!!! למרות הפרובוקציה וחסימת היישוב.

    המקרה הנ"ל מספיק חמור ואין צורך לקחת אותו לכיוון ה"מיני"…כמעט כל הקללות מסתובבות סביב זונה,בן זונה,אני אזיין וכדומה.
    גם בבונים ערסים שרבים בכביש מאיימים אחד על השני במעשים שהם יעשו אחד לשני ולאמא של האחד לשני…ככה זה.
    מההיכרות שלי בצרפתית ורוסית (שפת הקללות האולטימטיבית) גם הקללות מסתובבות סביב שנושאים הנ"ל.

    עברו הימים שהגששים קיללו בסגנון יבחוש בן שלולית…

  56. עידן לנדו / אוק 4 2011 20:11

    דנה, אני לא רואה איפה אנחנו חלוקים. בסוף דברייך את בעצם מניחה, ובצדק, שהשוביניזם לא נעצר על סף הבית. הבריונים האלה מן הסתם גם מחזיקים את הנשים שלהן קצר קצר. מה שמוכיח את הטענה הכללית שלי – שנאת החלש לא יודעת באמת הפרדות.

  57. אריאל / אוק 4 2011 20:25

    אסתי – את לא ממש שווה תגובה, אולם אומר רק זאת, אתם ממרום האולימפוס הצדקני שלכם לא מוכנים לקבל את זה שיש עדויות של תושבי ענתות שאבירי החופש זרקו אבנים ונהגו באלימות.
    מצד שני אתם מקבלים את עדותה של יקירת ליבכם על כך שהשתמשו במערכות הכריזה של הניידות.
    לזה קוראים צביעות, וכיוון שהיו שם מצלמות והקלטתם כמעט כל שטות, בבקשה תביאו את ההוכחות.
    ואם אין הוכחות, כל החצאי אמיתויות הללו – דרך אגב סביר להניח שהם השתמשו בכלי של הרבש"צ, לא תקין לא בסדר, כלי שנאי מניח שממומן ע"י משלם המיסים – ממש לא מוסיפים לכם כבוד.

    ודרך אגב חסמת אותי אחרי שטענתי שאת משקרת כשאת טוענת שלא חסמו כבישים, אני צדקתי את שיקרת, שלא יגדל לך האף כמו לפינוקיו.
    עידן – זה טוב לך, שיבושם לך. זה עדיין לא אמת ולא קביל בבית משפט.

  58. דוד בן ישי / אוק 4 2011 20:48

    ניראה שכלל המכובדים (מי יותר ומי פחות ) שכותב את דעתו כאן חוטא לעיקר. העניין הוא שיש ציבור חסר חוק, אלים ומתפרע שמתנהג כך ברשות וקרע את עצמו מעמו וזה העניין העיקרי. צריך כל בר דעת לקחת החלטה פשוטה פשוטה באיזה צד הוא נמצא, וכן רבותי צריך לקחת צד וכן רבותיי זהו הזמן לדבר בהכללות – כל הציבור בדתי לאומי מסוכן למדינה ובהזיותיו גורר אותנו יגון שאולה. צריך לעמוד מול אותו עשב שוטה הנקרא מתנחלי יו"ש ולהקיא ולהוקיע אותם מתוכנו. אין להם חלק או נחלה בנו, הם אינם אחי ואינם עמי. צריך לנהוג בהם חרמות לסרב לנהל איתם כל שיח ושיג ולאחל כי כך תעשה המדינה. אני סבור שדבריי יכולים לעורר רגשות דומים בקרב הציבור הסרוג, אני מברך על כך. מבחינתי הציבור הזה מת ואין אני רוצה במגע עם עדת המצורעים הזו.
    הם הופכים אותנו ללא מוסריים, לעם מתעלל, מכה, אונס, כובש, הופכים את ילדינו לכלבי מחסומים, הופכים את הפלסטינאים לנידכאים והם, כך בהחלט, הם אשמים בעליית החמאס והטרור.
    אני בהחלט חושב שחמאס היא התשובה הראויה להם כיוון ששניהם ינקו מאותו שד, אלים מיליטנטי ולאומני. מאחל לשניהם מפגש ומאחל כי יחריבו זה את זה.
    החליטו באיזה צד אתם ושאלוהים יהה בעזרנו.

  59. adva / אוק 4 2011 21:07

    so I'm supposed to believe what extreme left wing activists have to say about settlers.
    IWhat's next, a seminar on American culture by Hugo Chavez, or an analisys of Zionism by Mahmoud Ahmedinejad? Your hatred has made your critique irrelevant. .

  60. יעל / אוק 4 2011 21:27

    לי, בהזדמנות אחרת, ברוך מרזל אמר שאנסו אותי בגיל שנה.
    כלומר, ענתות זה לא מקרה יוצא דופן.

  61. אסתי סגל / אוק 4 2011 21:40

    דוד, אתה שוב (כמו רבים אחרים שמגיבים לפוסט הזה ולפוסטים אחרים בנושא הזה) מתעקש לדבר על הציבור הדתי בעוד המשתוללים מענתות הם כולם חילוניים והאירוע התרחש בחג להזכירך.

  62. עידן לנדו / אוק 5 2011 01:07

    דוד, אני לא קונה את ההפרדה המאומצת הזאת, בין "הם" הטמאים ל"אנחנו" הקדושים. אין הפרדה אמיתית כזאת, וכן, הם ניצחו – הקו הירוק נמחק. החברה הישראלית, המשק, מערכת הבנקים, יצרנים וצרכנים וקבלנים ורשויות שלטון ומה לא – שלובים לבלי הפרד בין השטחים לבין "תחומי הקו הירוק". המסים שלך הולכים לשם, המילואים שאתה עושה הולכים לשם, כמעט כל גורם שאתה עושה איתו עסקים מושקע שם. לפני 7 שנים כתבתי מאמר על העניין הזה: http://hagada.org.il/2004/05/24/%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%9C%D7%9D-%D7%9E%D7%AA%D7%91%D7%A7%D7%A9-%D7%9C%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%AA%D7%A0%D7%95-%D7%9E%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%A0%D7%95/

    וגם בבלוג הזה (חפש תחת תגית "חרם").

    זה עדיין לא אומר שכל הישראלים אשמים באותה מידה. ודאי שיש דרגות שונות של שותפות לפשע ודרגות שונות של אחריות. אבל עברו הימים שהספיק "לנער חוצננו" מהמתנחלים ולהאמין שאין לנו חלק במפעל הכיבוש. מזמן עברו. היום רק מאבק פעיל יציל את נשמותינו.

  63. איתי / אוק 5 2011 01:17

    מזאת אומרת מאבק פעיל עידן ?
    אתה קורא לגיוס חרום של גייסות השמאל ? נשק ואפוד ? עט ומחברת ?
    סליחה, אבל אמירות כאלו מפחידות לא פחות מאמירות רבני יצהר.

  64. קורקבני המבושגד / אוק 5 2011 03:04

    המעשה הנכון הוא לחזור בהפגנת ענק אל ההתנחלות, יהודים וערבים, עם דגלי פלסטין, וחמושים לא רק במצלמות אלא גם באמצעים להגנה עצמית.

  65. נטע / אוק 5 2011 03:52

    מאוד בעד המחאה. מאוד נגד כל הפגנה של אלימות. כ ל א ל י מ ו ת . רק עניין אחד – אלימות נגד נשים איננה מיוחדת יותר, או מקוממת יותר מכל אלימות אחרת. בתור גבר אני פשוט מזועזע מההדגשה המיותרת והמטופשת הזו. תמונה של אשה מדממת מקוממת יותר כי זו אשה???? חברה, כל מי שאלים פסול, אין זה משנה כלפי מי. תפרים בראש זו לא אלימות מינית.
    (מיותר לציין שליבי ליבי עם כל מי שחווה על בשרו את המפגש הזה, וכולי תקווה שיבוא יום ושלטון הזרוע של ה"ציונות" הלאומנית-שומרונית יעלם)

  66. שבתאי לוי / אוק 5 2011 06:12

    תגובה שמאלנית הולמת.
    אני מציע לכל השמאלנים, קורבנות הכבוש, הקיפוח והאפליה, תג מחיר, ולילות בדולח, לעשות מעשה שיזעזע את הפושעים. שכל השמאלנים, יבקשו למחוק מתעודת הזהות שלהם את המילה יהודי, בטענה שאנו לא יהודים, ואנו מתבישים להיות יהודים. ניתן לדרוש שירשמו "ללא דת".
    אני, שבתאי, כבר עשיתי זאת. היתאסלמתי ב1974 כמחאה ונקמה, וכאקט פוליטי. משום שמתיחסים אלי כאל ערבי.
    שבתאי לוי

  67. מתי / אוק 5 2011 08:18

    "מזאת אומרת מאבק פעיל עידן ?
    אתה קורא לגיוס חרום של גייסות השמאל ? נשק ואפוד ? עט ומחברת ?
    סליחה, אבל אמירות כאלו מפחידות לא פחות מאמירות רבני יצהר."

    איתי, אמירות כמו שלך מדאיגות אותי יותר מאמירות של רבני יצהר. אתה נתפס לסמנטיקה, לא סתם סמנטיקה אלא כזו שהיא מאוד ספציפית, של המושג "מאבק פעיל". הרי גם מחאת האוהלים היתה מאבק פעיל. לנדו מן הסתם לא דיבר על מאבק של התחמשות בנשק ואפוד; אני גם לא חשב שהוא התכוון להתחמשות בעט ומחברת, למרות שלא ברור לי מה כ"כ מפחיד אותך בסוג המאבקים שניתן לנהל עם כלים אלו. בכל מקרה, אני מניח שהגישה שלך היא לגנות, להוקיע ולהמשיך הלאה? תבין שהאלימות הזאת, כמה שהיא מזעזעת לכשעצמה, פשוט מייצגת נקודת קיצון של עוול בסיסי יותר: הכיבוש. העניין הוא לא לצאת במאבק פעיל נגד האלימות, אלא נגד מה שמאפשר אותה. בין צו פיוס שמסרס כל אמירה פוליטית לבין מלחמת "אחים", יש ספקטרום שלם של אקטים פוליטיים שניתן לבחור בהם. רק מיד לאחר הודעתך הופיעו כמה הצעות:

    – עם זו של קורקבני אני מסכים, עד לשלב החימוש לצרכי הגנה עצמית. אולי הוא מוכן לפרט, אבל כל עוד מדובר ב-"חימוש", אני נגד. כל אמצעי מיגון לעומת זאת יכול לתרום לתחושת הביטחון של המוני המפגינים, במידה וניתן לגייס כאלה, מקסדות ועד למגנים של ממש. להרכיב מעגל ראשון, שני ושלישי של מפגינים – המצלמות מבפנים, דגלים ושלטים כלפי חוץ.

    – שבתאי: המוטיבציה לאקט הפוליטי שלך נבעה בעיקר מתחושת קיפוח שלרוב האנשים קשה לגייס. המחאה הסימבולית הזאת שאתה מציע נשמעת לי לא אפקטיבית מכמה סיבות, בעיקר כי יהודים שאכן יבחרו בכך, יעשו זאת מטעמי מיאוס בכפייה הדתית וכך לפחות האקט ייתפס בעיני הציבור. אני בגישה שאם השטח בוער, אז פעולות המחאה והמאבק צריכות לבוא לידי ביטוי בשטח.

  68. דוד בן ישי / אוק 5 2011 08:45

    שלום למכובדים,
    ראשית אענה לאסתי ואומר כי למעט איזכור אחד במה שכתבתי אינני מדבר על הציבור הדתי אלא על כל הציבור הלאומי ימני. הציבור הדתי סרוג רובו ככולו, מה לעשות, ימני, אלים, סהרורי ומוביל אותנו לשבע מדרגות גהינום. אינני מפריד בין נושאי הכיפות הסרוגות לבין חבר מרעיהם הלאומניים שמזכירים לי עוד כמה יצורים אלימים ומבוהמים בכמה מקומות באירופה, אמריקה ואפריקה.
    עידן יקירי, לצערי אתה צודק ובדיוק משום כך כתבתי כי יש להתחיל למתוח את הקו. בדיוק משום כך על כל אדם למצוא את דרכו ולדבוק בה. אי אפשר להמשיך ולשבת על הגדר, יש לך בחירה, מוסרית וצודקת או מעוותת וגזענית. אני בטוח שישנם ימניים לאומניים שסבורים שהבחירה היא מוסרית יהודית מול מעוותת ומלאת שינאה עצמית וזו זכותם אבל עכשיו חייבים לבחור. יש צורך לפלג את העם וליצור שיח של הם ואנחנו ויש בהחלט צורך לקבע אותם "כשטנים" ואותנו "כמלאכים", שוב כל אחד מהצד שלו. אין אני רוצה כל חלק עם אנשים מהסוג הזה ואין אני רוצה כל חלק בעם מהסוג הזה.
    לגבי חלקנו בתרומה לכיבוש אני גם מסכים אולם כאן אני סבור שלא נוכל להפריד את עצמנו מהמערכת אולם גם בתוכה נוכל לנהוג במוסריות, גם כאן אפשר ללמתוח קו, כל אחד את שלו. אדן יכול להחליט שלא לשלוח את ילדיו לצבא, יכול להחליט שלא לשרת בשטחים יכול להחליט להצביע ולפעול רק בתחום השמאל הקיצוני, יש אפשרויות מזככות רבות. גם החתירה הבלתי נילאית לשלום ולשיוויון גם היא אור בתוך מערכת חושך, גם מפעלים ברוכים ביפו, עכו, רמלה לוד בין ערבים ליהודים הוא אור קטן.
    שבתאי לוי מכובדי, מחאה שאינה נשמעת אינה מחאה, במי נקמת בדיוק בהליך ההתאסלמות? ומה פוליטי בהליך התאסלמות של פרט אחד?
    האמן לי שדווקא יהודי המשוייך לשמאל הקיצוני והמשיל מעליו כל סממן פגני חרדי יהודי ויורק (במחילה) בפני היהדות האורתודוקסית מכעיס ומעורר חימה פי כמה ממעשיך.
    שנה טובה וגמר חתימה טובה.

  69. עידן לנדו / אוק 5 2011 10:28

    הגבר שנקרא נטע,

    אתה "מזועזע" מההדגשה של האלימות נגד הנשים בענתות? זה נראה לך מיותר?

    אתה יודע מה אתה מזכיר לי? כל מיני אירופאים שטענו וטוענים אחרי מלחמת העולם השנייה שכ-ו-ל-ם היו קורבנות הנאצים, וזה ממש לא בסדר להדגיש רק את השואה היהודית. או כל מיני ישראלים מיתממים ששומעים על הריסות בתים בלוד ובאל-עראקיב ו"מגנים" את האלימות השלטונית מבלי להעלות על דל שפתם או מחשבתם שיש לאלימות הזאת בסיס גזעני מובהק – נגד ערבים.

    כן, בענתות החטיפו מכות לכל מי שיכלו. ועדיין, הנשים, בתור נשים, היו חשופות לאלימות ספציפית מאד, שהפכה את הסבל שלהן לקשה יותר. רק אדם שרובץ לבטח בכורסתו ו"מגנה" את האלימות העולמית באשר היא לא טורח להבחין בין דרגות של עוול, בין סוגים של אלימות. ה"גינוי" שלך, שמסרב להכיר בייחודיות המצב הנשי בהפגנות בשטחים, מעיד לא רק על אטימות רגשית (ספק אם קראת את העדויות) אלא גם על חוסר יכולת לתרגם את ערכי המוסר שלך לחשיבה פוליטית אמיתית.

  70. עדו / אוק 5 2011 13:23

    עידן אתה צודק בתגובתך לנטע והפוסט חשוב אבל בוא נשים דברים בפרופורציות:
    כשהרסן משתחרר והבהמיות חוגגת זה זולג לכל תחומי החיים. שנאת נשים, המופוביה, קנאות דתית, קנאות לאומנית – כולם יזקפו את ראשם המכוער ברגע שמתירים סוג אחד של עוול וברגע שאוכלוסיה אחת מדוכאת זה רק שאלה של זמן עד שיהיו עוד – בדיוק על זה מבוססים הדמוקרטיה ושלטון החוק. ההבנה שאם לא תצעק היום למען שכנך יום יבוא ואף אחד לא יצעק בשבילך.
    ונגיד שלא היו קללות גסות והצעות מגונות לנשות השמאל אלא רק מכות, זה היה באמת משנה? העוול הראשון כאן נעשה לערבי שיש לו חלקת אדמה ואיננו יכול לשבת עליה (והנה קופץ מישהו ומזכיר שיש לו אחים לאותו ערבי, פתאום אכפת לו מענייני המשפחה שלו ). גם אם היו מקבלים את המפגינים בקפה ועוגות ויושבים לנהל איתם דיון תרבותי זה לא היה מעלים את העוול. בסך הכל אנחנו רואים עוד גרורה של אותו סרטן שגם אם לא הייתה קיימת עדיין המחלה הייתה אותה מחלה.

  71. עידן לנדו / אוק 5 2011 13:49

    עדו, אני לא מבין איך הדברים – הטריביאליים בנכונותם – שכתבת גורעים מהנחיצות לשים את האצבע על הבריונות הספציפית שהופנתה כלפי הנשים בענתות. מה יש, כואב לכם שקצת מדברים על אלימות מינית? הייתם מעדיפים שכל דיון כאן יהיה נייטרלי מבחינה מגדרית? קשה לאנשים להכיל קטגוריות מגדר בחשיבה הפוליטית שלהם?

    ואללה, אפשר לחשוב שאני חנה בית הלחמי. כולה כתבתי פוסט אחד על שנאת נשים, מיד קופצים לי כאן ואומרים לי "זה רק חלק מהתמונה". וכשאני כותב על ערבים – זה לא רק חלק מהתמונה (של קיפוח אוכלוסיות מוחלשות)? וכשאני כותב על עובדים סוציאליים – זה לא רק חלק? ולמה אז לא מתעצבנים שלא כתבתי על מתמחים, ועל מורים, ועל פועלי בניין?

    אפשר לכתוב משהו פוליטי בעל ערך, אפקטיבי, לא חלול – שהוא לא ספציפי? אז למה הספציפיות הנשית מפריעה לכם כל כך, ורק היא?

    תשובות אצל חנה בית הלחמי, כנראה.

  72. עדו / אוק 5 2011 14:57

    א. שמת את האצבע ואני כתבתי שהפוסט חשוב. פשוט מעצבן אותי הדיון הארכני שנפתח כאן וגולש לכל מיני דברים צדדים כמו כתובת על חולצתו של אחד הפוגרומצ'יקים שלדעתי גוררים אותנו לפילפולי סרק מתישים ומיותרים.
    ב. אם יורשה לי להחזיר את הדיון למה שאני חושב שהוא העיקר – כשהתחולל טבח סברא ושתילא הייתי בטוח שעכשיו הממשלה נופלת. איך בכלל ייתכן שאחרי כל סיפורי הזוועה ששמענו על הגויים הרשעים בגולה אנחנו נהיה אלו שעומדים מהצד כשדבר כזה קורה?
    כשנרצח גרינצוויג אמרתי לעצמי שגם אם העם לא בעל לב רחום כל כך הרי שהוא בכל זאת שפוי נכון? איזה איש ימין נורמלי לא יבין לאן הידרדרנו ולא יעשה הכל כדי להחזיר את המדינה לשפיותה?
    כשנרצח רבין כבר לא היו לי אשליות, גם לא כשראיתי את 'נוער הנרות' יושב על המדרכות ובוכה. באמת זה לא החזיק הרבה זמן.
    גם מה שקרה בענתות לא יגרום לשום תרועת השכמה אצל אלו שיחס רע לנשים אמור להקפיץ להם את הפיוזים ותמים מי שחושב אחרת.

  73. עידן לנדו / אוק 5 2011 15:12

    עדו: גם מה שקורה בבקעה ובעזה ובמזרח ירושלים ובכל מקום שאני מרבה לכתוב עליו "לא יגרום לשום תרועת השכמה" אצל אלו שיחס רע לערבים אמור להקפיץ להם את הפיוזים.

    זאת מציאות חיינו, אלה תנאי הכתיבה של הבלוג; ובכל זאת מעולם לא הבעת תמיהה שאני טורח לכתוב טקסטים מיותרים שלא יזיזו כלום. אני יודע, בחשבון האחרון – שום דבר לא מזיז כלום.

    ובכל זאת – רק ההתמקדות בנשים עוררה בך אי-נחת. תבדוק שוב את עצמך.

  74. עידן לנדו / אוק 5 2011 15:57

    יונתם, תגובתך נמחקה. קודם כל, אין לה שום נגיעה לנושא הפוסט – שנאת הנשים שהופגנה כלפי פעילות השמאל.

    שנית, בבלוג הזה יש כללי ראיות מאד פשוטים: רק תיעוד פומבי מתקבל. אוסף של אמירות בנוסח "דיברתי עם…", "מישהו אמר לי ש…", בלי שמות אמיתיים, בלי תאריכים, בלי קישור לטקסט שכל אחד יכול לקרוא ולהעריך בכוחות עצמו את האותנטיות שלו – לא נכנסים כאן. גם אני מקבל כל מיני "טיפים" בעל פה משמאלנים, ולא עולה על דעתי לרקוח מהם פוסט.

    ובקצרה: יש הרבה פורומים לרכילות ברשת. כאן זה לא אחד מהם.

  75. איתי / אוק 5 2011 17:03

    העדות של סתוית סיני עלתה לרשת:
    http://stavitsinai.wordpress.com/2011/10/05/anatot_testimony/

  76. עדו / אוק 5 2011 18:19

    בדקתי ואלו התוצאות: ה'נושא' הוא ערבי שיש לו חלקת אדמה וסובל מהתנכלויות שכניו היהודים. כחלק מהעוול הזה אנחנו גם נתקלים באלימות, מיזוגניה, התבהמות של המתנחלים ושיתוף פעולה של כוחות הביטחון עם הפושעים.
    עכשיו תבדוק אתה את עצמך – האם אתה לא מקווה שאולי דווקא הנושא הזה יגרום לאנשים לפקוח את העיניים? שמי שישאר אדיש לסיבלו של ערבי אולי בכל זאת ירגיש אי נוחות כשיהודים קוראים קריאות גסות לעבר נשים (יהודיות)?
    כל מה שטענתי הוא שאם כך – זו תקוות שווא. אולי באמת אנשים יזועו באי נוחות אבל מניסיוני : זה יעבור להם. יעבור להם מהר מאד.

  77. דנה / אוק 5 2011 18:20

    עידן, אנחנו לא חלוקים אבל…
    הנה הניתוח שלי לארוע:
    1. בארוע בענתות הופעלה אלימות כלפי נשים מפגינות שחרגה כנראה מעבר לקללות הרגילות שנשים מפגינות מהשמאל שומעות כבר כמעט שני עשורים מגברים ישראלים.
    2. הארוע הזה, שמתואר בבלוג שלך כחצייה של עוד קו אלים מצדם של המתנחלים, מאפשר מספר פרשנויות שאולי אינן סותרות זו את זו, אך נקודות המוצא שלהן נפרדות.
    לפי פרשנות אחת, זהו ביטוי למפגש אלים בין גברים ונשים שאולי שייכים לאותה קבוצה דתית, אבל נבדלים ביניהם בהשתייכות פוליטית- כלומר, ההצטלבות של מגדר והשתייכות פוליטית היא שמייצרת את האלימות הספציפית שחוו המפגינות – הן לא הותקפו כי הן "נשים" והן לא הותקפו כי הן "פעילות שמאל"- הן הותקפו כי הן "נשים-פעילות שמאל" ומכאן הסקסיזם.
    לפי פרשנות שנייה, זהו ביטוי למפגש אלים בין "גברים" ל"נשים" – נקודה. זה אולי הניתוח של חנה בית הלחמי- כלומר, אותם הדפוסים של שליטה וכוחנות גברית שראינו במפגש הזה מתקיימים גם בין גברים מתנחלים לנשותיהם, גם בין גברים שמאלנים לנשותיהם וגם בין גברים מתנחלים לנשים שמאלניות וזה פשוט מקרה שהפעם שמת לב לזה.
    לפי פרשנות שלישית, שזו הפרשנות שלי, עצם המפגש בין גברים מתנחלים לנשים מהשמאל מייצר מחדש כל מיני הסכמים מגדריים שנוגעים גם ליחסים בתוך ההתנחליות, גם למפגשים בין ישראלים-יהודים מימין ומשמאל, גם לאופן שבו גברים ונשים פעילי שמאל רואים את עצמם כמחויבים/ לא מחויבים לשוויון מגדרי.
    במובן הזה, עצם הפוסט הזה מייצר אותך כגבר, איש שמאל, פמיניסט- שזה כמובן דבר מאוד טוב בעיני. אבל בו זמנית, הפוסט הזה גם מייצר שקיפות- ומי שנשארות הכי שקופות בדיון הזה הן למשל נשים מתנחלות שאני הייתי רוצה שיהיו חלק בדיון הזה ממש.
    מקוה שהנקודה ברורה יותר.

  78. נירה / אוק 5 2011 19:16

    "נתתי ליהודי לטמא אותי"

    "אני החזירה הכי גדולה בעיר – אני שוכבת רק עם יהודים"
    http://www.friends-partners.org/partners/beyond-the-pale/eng_captions/50-5.html
    אם הייתי גרה בארץ הייתי מדפיסה את התמונות האלה ובאה עם שלט כזה להפגנה הבאה.

  79. עידן לנדו / אוק 5 2011 20:19

    דנה, הפרשנות השלישית שלך לא סותרת את הפרשנות הראשונה, שלי. זה הכל. את פשוט ישבת וחשבת על עוד משמעויות של השוביניזם ההתנחלותי, והסכמתי איתך שיש לו עוד ממדים, וכנראה גם עוד קורבנות – נשים מתנחלות. זה עדיין לא הופך את הדיון שלי ל"מדיר", או אותן ל"שקופות". הדיון כאן, כמו כמעט כל פוסט כאן, הוא מאד ספציפי. בסיטואציה שהיתה בענתות, נשות הבריונים לא רק שלא תפקדו כקורבנות, אלא עודדו ממש את בעליהן החזירים. במחשבה שניה ושלישית זה כנראה הפנמה יתירה של תבניות שנוסו על גופן שלהן; אבל בכך אין שום נחמה לפעילות השמאל שעברו חוויה גופנית ונפשית קשה מאד. ובסיטואציה הזאת, ברגע ההוא – הן היו הקורבנות. ולכן השמעתי את קולן, ולא נתתי לאף קול אחר להתערב בו.

    ועל כמה אני מוכן להרחיק ולהזדהות עם מתנחלות שסובלות בעצמן משוביניזם (יפעת אלקובי? נדיה מטר?) – אני חושב שנדבר בפעם אחרת, מפאת כבודן של סתווית סיני ושרה בנינגה וטלי הרכבי ואלמה ביבלש.

  80. עידן לנדו / אוק 5 2011 20:32

    עדכון: העדות של סתווית סיני, המזעזעת ביותר, נכנסה עכשיו תחת "חמש".

    וסוף סוף רקע מוסמך על שוד הקרקעות בענתות, מפי המומחה מספר אחת:
    http://on-the-left-side.org.il/?p=1069

  81. עדו / אוק 5 2011 21:29

    בלי לחזור בי ממילה אחת, העדכון של סתווית הוא באמת עליית מדרגה (יותר נכון ירידה לשפל חדש) , אני מניח שאונס כבר מחכה מעבר לפינה.

  82. מעיין / אוק 6 2011 01:59

    דוד, לא זאת בלבד שההכללות האלה של הציבור הסרוג מכוערות ובלתי הגונות, אלא שלדעתי, הגישה שאתה מציג כאן היא משגה חמור. אין שום חידוש בשיח ה"מלאכים" ו"השטנים" שאתה מציע, הן זה השיח הרווח בשמאל הרדיקלי, והוא-הוא שמדרדר אותנו לפי התהום. הצורך הזה ב"הזדככות", בהתנתקות ממה שנתפס בעינינו כעוול נורא ואיום, גורם לנו להפוך את עצמנו לכת, שאין לה שום סיכוי לדבר על לבו של הציבור הישראלי. לעולם לא תצליח לשכנע את הציבור הזה שהאויב האמתי שלו הם "הסרוגים" ולא הערבים ובני בריתם הסמולנים, ש"יורקים" בפני היהדות האורתודוכסית (כך!) ומנתקים את עצמם מעם ישראל. אז אולי כל מה שחשוב לך זה לטהר את עצמך – אבל מי שפחות חשוב לו להיות "מלאך" ורוצה לייצר כאן שינוי פוליטי מוכרח להפסיק להוציא את עצמו מן הכלל ולהתחיל לחשוב איך גורמים לעם הזה להבין שנאמנות לעם ישראל אין משמעה שיתוף פעולה נלהב עם העוולות שנעשים בשמו, ושאין בגידה גדולה יותר בעם ישראל מהפעלת אלימות חסרת רסן כלפי בני עמך רק משום שהם חושבים אחרת ממך. לא מספיק אוניברסליסטי בשבילך, השיח הזה? בסדר, אז בואו ניצור כאן קהילה של כמה מאות מלאכים, נהפוך את דמנו להפקר וניתן לליברמן להפוך לראש ממשלה.

  83. שמגג / אוק 6 2011 03:40

    עידן, קצת פרטים על יקיר השמאל החדש יאסין ראפעי, הנ"ל הורשע בשנת 1995 בבית המשפט המחוזי בת"א באונס שתי תיירות, ונשלח לרצות 14 שנות מאסר. בשנת 1984 הוא הורשע במעשה מגונה בתיירת ונשלח לשנת מאסר, 1986 אינוס ומעשה מגונה בתיירת ונשלח לשלוש שנות מאסר. מפורסם בישראל היום.
    http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/Israel/Default.aspx?href=ITD%2F2011%2F10%2F06

    השאלה היא אם את אותם סופרלטיבים שנתנו פה לתושבי ענתות מישהו יתן גם לו ?

    ספק.

  84. עידן לנדו / אוק 6 2011 08:26

    שמגג, הדיווח הזה לא היה ידוע לי, ואני אנסה לברר עוד. בכל מקרה, לא ברור לי מה הרלבנטיות שלו.

    נניח שיאסין ראפעי הוא עבריין מין שהורשע וריצה את עונשו. אז זה אומר שעכשיו מותר למתנחלים לגזול את אדמתו, לשרוף את העצים שם, להרעיל את הבארות, לשרוף ציוד חקלאי שלו, לפתוח לו את הראש, לרדוף מפגינים שבאים לתמוך בזכויות הקרקע שלו, להטריד מינית ולהפשיט מפגינות, לשבור עצמות ושיניים?

    לא באמת, פעם אחת שנבין את ההגיון הזה של הימין. שכל מי שאנחנו לא אוהבים – מותר לעשות לו כל מה שרוצים. ולעזאזל החוק.

    ומה העיקרון החוקי שעולה מדבריך? שלעברייני מין שכבר ריצו את עונשם אסור לתת קרקע חקלאית?

    אני מבין שאתה רגיל לסוג של שיח שבו כל הטלת רפש נחשבת טיעון. אבל הגעת למקום שבו צריך קצת לחשוב לפני שנכנסים לדיון. שום דבר בידיעה של "ישראל היום" לא מצדיק כלום ממה שקרה בענתות.

  85. יואב / אוק 6 2011 11:23

    שמגג, קוראים לצורת דיון כזו "אד הומינם" – כשאתה מתייחס לאדם ולא לנושא עליו מדברים. זה גם סוג של "הרעלת הבאר". בכל מקרה – זהו נסיון לשנות את הנושא שמדברים עליו, וזה לא תורם שום דבר.

  86. עידן לנדו / אוק 6 2011 11:35

    תוצאות בדיקה ראשונית בעניין הפרסום ב"ישראל היום":

    הפרסום קובע שיאסין הוא "תושב עזה לשעבר שקיבל אזרחות ישראלית בעקבות סיוע לכוחות הביטחון, עבר להתגורר בענתא, והתחתן עם יהודיה. הוא חולק בעלות על הקרקע בענתות יחד עם עשרת אחיו."

    מוזר, לא? איך תושב עזה מצליח לרכוש אדמה בתוך התנחלות יהודית? ומאיפה בדיוק אחיו?

    אז הנה העובדות. יאסין רפעאי נולד וחי בענתא, ולהוציא תקופות שחי בחו"ל (אנגליה ושבדיה), תמיד היה שם. חלק מענתא שייך לתחום השיפוט של ירושלים – מכאן תעודת הזהות הישראלית.

    עוד ספקות כאן: http://2nd-ops.com/esty/?p=74298

    ניחוש שלי: מישהו טעה בשם והעלה במחשב אדם אחר לגמרי, שהורשע בעבירות מין (המקרה הטוב), או (המקרה הרע) שמישהו בחלונות הגבוהים שתל בביביתון ידיעה כוזבת, להשחיר את רפעאי ולהביך את פעילות השמאל שתמכו בו (אתן מתלוננות על אלימות מינית של המתנחלים ותראו במי אתן תומכות).

    העניין עדיין בבדיקה.

  87. דוד בן ישי / אוק 6 2011 12:25

    מעיין היקר/ה,
    אם את סבורה שההכללות אינן הוגנות אנא תקני אותי. אשאל זאת אחרת, מדוע תמיד המפגע היהודי, האלים היהודי, המחבל היהודי, זה שרוצח ראשי ממשלה, שורף ועוקר עצים, מרעיל בארות, משתלט על אדמות מגיע תמיד אבל תמיד מצד אחד של המפה הפוליטית. מה לעשות ואותו צד מכוסה רובו ככולו בסרוגים מתנחלים מאמיני ארץ ישראל השלמה המתגוררים בשטחים. את אומרת שלא כולם, נכון. אחוזים בודדים מהם הם לא. מה זה אומר שבגלל אחוזים בודדים אני לא יכול להכליל? להפך זהו הכלל. נימאס כבר מהטיעון הלא ענייני של אל תכליל. עדר מתנחלים מבוהמים ופרועים המונים מאתיים איש לא יהנו מהספק בשל שניים ביישוב שישבו בביתם וסרבו להצטרף לפעולה מטעם מצפוני. אני לא אלוקים וזו אינה סדום (למרות ש… יש לי נתונים אלוהיים ואני בהחלט סבור שהמתנחלים האלימים והפרועים שקולים לאנשי סדום).
    גישת המלאכים והשטנים רווחת ידידתי גם בקרב גוש הימין. אותו גוש המכנה אותי ואת חבר מרעי פושעים, בוגדים, מוסרים, לא יהודיים ועוד כהנה וכהנה אמרות שפר. להגיד שהוא רווח בשמאל הרדיקלי (מה שנכון) הופך את אותו מושג הקיים בשפע הימין (הרדיקלי והלא רדיקלי) שלא קיים, ולכן אנא הסתכלי לדברים בעיניים ואמרי בפה מלא, הדברים קיימים בשני המחנות.
    אני סבור שיש ליטול קורה מעיניים בטרם האשמת חילוני בניסיון להמיר דת לכת. שהרי אין דתי (חרדי או אחר ) שאינו שייל לכת זו או אחרת שאין לה כל קשר ליהדות, אם את מעוניינת אנא הציגי בפני אחד שאיננו שייך לכת ואוכיח אותך נכונה. הדת בידי הדתים הסרוגים והחרדים על פלגיהם פשטה עורה והפכה להיות עדת כתות. אין דתי אחד בארץ שאינו עובד אלילים במובן הפשוט ביותר (רק להמחשה, כל תליית תמונה של באבא זה או אחר, הגעה לקבר צדיק או ציות עיוור לרב אינו אלא בבחינת עבודת אלילים).
    ה"ציבור" אינו יכול ואינו צריך להשתכנע. מי שהוא מתנחבל (כמו סמולן שציינת אצלך) ישאר מתנחבל, אנרכיסט ישאר, סמולן ישאר. אך מה עם האנשים שיושבים על הגדר? אלו צריכים להחליט האם להתגולל בגללים של חוסר מוסריות אנטי יהדות שנאת זר ואחר או לעבור לצד השני (אני נותן לך להשלים את תכונותיו). אני בטוח שנצטרך לבחור, אני כבר בחרתי. אני בשמחה ובדיצה אפנה את אנשי ענתות, גם בכוח וגם ברוח.
    אני גם רוצה לעמוד על הנקודה הלא ברורה של "אין בגידה יותר …." מי החליט? את? את ניבחרת למדרגת הבגידות הגדולות?
    אין שיח אוניברסלי ואין להפוך אותו לכזה. יש שיח על העם היהודי הישראלי לאן. איפה את עומדת בשיח הזה? נניח והיינו חיים בדרום אפריקה בתקופת האפרטהייד, ונניח ואלוקים רצה והיינו שם ללבנים ולא לכושים, מה הייתה עמדתך? שם לא היו מלאכים ושטנים? מה עם גרמניה? גם שם לא היו מלאכים ושטנים? גם שם הדיון הוא סובייקטיבי? גם שם הגרמנים הסמולנים שחשבו שאין לטבוח ביהודים היו צריכים לשתוק ולישר קו כדי לא לבגוד בעם ובמולדת?
    הרעיון של בגידה בעם ובמולדת אינו יהודי מטיבו. היהדות מגישה לנו רשימת כללים של עשה ואל תעשה, זו רשימה של עשה לחברך ואל תעשה לשונאך. הרעיון של לסתום פה מול עוולה בשם הדת לא קיים! אין דבר כזה. לא תרצח משמעו (למרבה הפלא) לא תרצח. אח"כ באו פוליטיקאים מזוקנים, עסקנים קטנים שנהפכו להיות רבנים עסקנים קטנים שעיוותו את ההלכה וגימדו אותה לכדי עתידות בבזוקה.
    לי לא חשוב לטהר את עצמי, חשוב לי לעמוד מול לידי ולהבהיר להם באיזה צד אני נמצא, מול שכניי, מכריי, קרוביי באופן ברור ומוחלט היכן אני נמצא. האם אני גם יהודי גוזל או ערבי ניגזל, האם אני עם יהודי עוקר או ערבי נעקר, האם אני עם יהודי אלים ומפגע או ערבי נידכא וניפגע. אני מניח שאעמוד מול "המקום" בסופו של יום יהיו לי טיעונים די חזקים להגיע לגן עדן, ואם לא … שמעתי שיש אחלה חברה בגיהנום.

  88. אלכס / אוק 6 2011 12:43

    אופס. מתברר שבעוד המתנחלים השנואים מדברים מלוכלך, הפלסטינאי הרחום מזדרז לעשות. הוא עבריין מין מורשע. שלוש פעמים. אבל פעילות שיח ג'ארח כבר מורגלות בהתחככות במטרידים, כזכור.

    והנה תיעוד, כמו שאתה אוהב.

    http://digital-edition.israelhayom.co.il/Olive/ODE/Israel/Default.aspx?href=ITD%2F2011%2F10%2F06

  89. עידן לנדו / אוק 6 2011 12:53

    אלכס המעופף, תקרא בתגובות מעליך ותתעדכן. החיפזון מן השטן.

  90. מעיין / אוק 6 2011 13:51

    שלום דוד,
    אתה מייחס לי הרבה דברים שכלל לא אמרתי. איפה טענתי שצריך "לשתוק וליישר קו כדי לא לבגוד במולדת"?! אדרבא, אמרתי שצריך להילחם בעצם הטענה שזעקה נגד עוולות והתייצבות נגד החלש היא בגידה. זה שיח פאשיסטי מובהק, שצריך לחשוף אותו ככזה, במקום לאמץ בשמחה את תווית ה"בוגד" כי זה עושה אותנו נקיים יותר, כי זה מקל עלינו להעמיד פנים שאיננו שייכים לצד החזק והמדכא. אילו הייתי חיה בגרמניה הנאצית, הייתי עושה בדיוק מה שאני עושה היום – מתאמצת בכל כוחי לשכנע את בני עמי שהיהודים והשמאלנים אינם אויביהם, אלא הבוגדים הנאצים, שמציגים את עצמם כשועי האומה, אך בפועל לא יהססו להשמיד את מי מבני עמם שינסו לעמוד בדרכם. הייתי מנסה לדבר אליהם, לא להטיף להם. מבלי להתפשר על העובדות, אך מבלי להסס להשתמש במונחים שלהם כדי לשכנע אותם לפני שסותמים לי את הפה אחת ולתמיד. ולא, המקבילה לפושעים הנאצים אינם "הסרוגים" – הפושעים הנאצים הם בריוני הימין הקיצוני למיניהם. יש בהם דתיים ויש בהם חילונים גמורים, וחלק ניכר מהם אף אינם גרים בהתנחלויות. שים לב שהשנאה לציונות הדתית כל כך מעוורת אותך, שאתה מתעלם בדבקות מהעובדה שהפוגרומיסטים מענתות היו חילונים.
    ודאי שהחלוקה למלאכים ושטנים קיימת בשני המחנות – היא שזורה לאורכו ולרוחבו של השיח הפוליטי בישראל. כמעט כל אמירה פוליטית בארץ הזאת מלווה בדמוניזציה של קבוצה זו או אחרת. אבל לא רק שהשיח הזה הוא שקרי, כיוון שאנשים אינם "שטנים" או "מלאכים", אלא שבמגרש הזה אנחנו תמיד נפסיד – ולו משום שכמעט כל ישראלי מכיר כמה דתיים לאומיים שרחוקים מלהיות השטן בהתגלמותו (כן, גם אני מכירה כמה כאלה. מה אתה רוצה? שאספק לך שמות?) אבל יש הרבה מאוד אנשים שלא מכירים ולו "אנרכיסט" אחד, וההיכרות שלהם עם ערבים שטחית מכדי לעורר בהם אמון. יש הרבה מאוד דרכים אחרות להעביר את המסרים שלנו, מבלי להזדקק למלחמת האור בבני החושך. דוגמא מצוינת היא הבלוג הזה, שנמנע מהכללות מיותרות ומרטוריקה של שנאה מבלי להתפשר לרגע על העובדות.
    ויש דברים אחרים שקוממו אותי בתגובתך, אבל נראה לי שאסיים כאן. חבל לי להשחית כוחות על ויכוחים עם אנשים שאין חשש שיטילו ספק בלגיטימציה של הקיום הערבי בארץ הזאת. כי אני לא יודעת איפה אתה חי, אבל סביבי יש יותר ויותר אנשים שפעם המילה טרנספר עוררה בהם פלצות, והיום חושבים שצריך לשקול ברצינות את האפשרות של חילופי אוכלוסין. הם כאן, ממערב לקו הירוק, הם לא חובשים כיפה לראשם וגם אין להם קרניים. התהליך שהם עוברים נראה לי קצת יותר מסוכן מהסו קולד "פגאניזם" של היהדות האורתודוכסית.

  91. שמגג / אוק 6 2011 13:52

    עידן, הטענה היא שהוא קיבל אזרחות ישראלית בגלל היותו משת"פ – וכיוון שהיה יותר ממקרה אחד שכזה אתה לא יכול לפסול את זה על הסף.
    אתה גר במקום בו גרו הוריך ? הנקודה היא שאין שום בעיה גם למי שנולד בעזה – אולי האבא או האמא התחתנו עם תושב עזה – לזכות בירושה שנמצאת בענתות.
    אתה טוען שהוא נולד וגר בענתות – אין בעיה, יתכבד האיש ויפרסם את תעודת הלידה שלו.
    אם תנוח אלי הרוח אני מבטיח לבדוק במאגר של משרד הפנים ולחזור עם תשובה, יש לך מושג בן כמה האיש ?

  92. מעיין / אוק 6 2011 13:57

    התייצבות לצד החלש, כמובן. וסליחה, עידן, על התגובה הארוכה, לא קלטתי כמה ספייס אני תופסת. ותודה על הבלוג המצוין, שמבטיח שהאמת תגיע למבקשיה.

  93. עידן לנדו / אוק 6 2011 14:04

    שמגג, לא פסלתי על הסף. אמרתי שזה לא יכול להיות, כיוון שהאיש חי כל ימיו או בגדה או בחו"ל, לא בעזה. מסמכי הבעלות על הקרקע בענתות הם עוד מהתקופה העות'ומאנית. הדברים האלה הוצגו בפני פעילי השמאל שחברו לאבו סאלח, ונמסרו כאן: http://2nd-ops.com/esty/?p=74248
    אתה כמובן יכול לדרוש הוכחות מצולמות (מה שאתה לא דורש מהעיתון), וזה אין לי. הוא גם הגיש אינספור תלונות למשטרת מעלה אדומים נגד המתנחלים, אתה מוזמן לבדוק אותן.

    כמו שאמרתי, הנושא בבדיקה, אני מציע להפסיק כאן את הספקולציות. כשיהיה לי מידע אמין, אפרסם.

  94. lia / אוק 6 2011 14:19

    לא שכנעת אותי, ואסביר מדוע.

    א. הפוסט חד צדדי לחלוטין.
    ב. אתה מתאר מספר לא ידוע של אנשים וגורם לנו להסיק כי מדובר בענתות כולה.
    ג. יש הבדל בין מעשים למילים, והעובדות בשטח הן שמתנחלי ענתות עוד לא אנסו או הטרידו מינית שום פעיל/ת שמאל, בניגוד למתרחש בשייח ג'ראח שם טוייחו הטרדות נשים (ואולי אף אונס) ע"י פלשתינאים. בעקבות ההטרדות, יצאו ראשי הפגינים בדרישה מהנשים להתלבש בצורה צנועה יותר: http://www.justjlm.org/358,
    קישור לכתבתה של עו"ד רוני סדובניק: http://www.news1.co.il/Archive/003-D-52114-00.html.
    ד. התעלמות טוטאלית מעשרות מקרי הטרדות, קריאות וצעקות בוז של פלסטינאים וערביי ישראל כלפי נשים. אני מכירה את הנושא באופן אישי. אתה מוזמן להתעלם ולהאשים אותי באי-אילו דברים, אך אני חזיתי במקרים בעשרות מקרים כאלה.
    ואם אתה מעוניין בפשעי מין שאינם קריאות, שריקות, צעקות וכו' כלפי נשים, גם כאן היד חופשייה.
    בכל מקרה, כוונתי הייתה כי שנאת נשים היא עניין המושרש בצורה עמוקה בקרב איסלמיסטים. כיצד תוכל לטעון אחרת, כאשר נשותיהם נהרגות על כבוד המשפחה, מאולצות להתכסות מכף רגל ועד ראש ועוד שלל חוקים שבהם מושרשת עמוקות שנאת הנשים במסווה של "חוקי דת" שהוקצנו עד כלות?
    ה. תיאור המתנחלים חף מעובדות, ואני לא אסיק דבר וחצי דבר מתיאור אמירה או שתיים על חברה שלמה, והאמן לי, שבכל הפגנה מהפגנות שלום ועד הפגנות שקוראות לשחרור יגאל עמיר- שנאת הנשים תמיד תמצא. היא פשוט תחבוש אדרת אחרת- צניעות במקרה של דת, מפעל הרזון בחברות לא דתיות.
    ו. זו לא כתיבה עיתונאית- זו שנאה אישית.

  95. עידן לנדו / אוק 6 2011 14:30

    ליה, תגובה כזאת רדודה מזמן לא ראיתי.

    א. הפוסט חד צדדי כי הלינץ' בענתות היה חד צדדי. עד לרגע זה, לא התקבלו עדויות של נשות המתנחלים כאילו מפגיני השמאל איימו שיזיינו אותן בתחת, ולא אושפז אף מתנחל עם שברי עצמות.
    ב. אם הסקת שמדובר בענתות כולה – עשית זאת על דעתך בלבד. כנראה שאת יודעת יותר ממני. אני כתבתי על מה שמתועד.
    ג. מה שקרה בענתות לא הגיע לידי אונס, אבל ודאי וודאי שהגיע כבר לידי הטרדה מינית, פיזית ואלימה. הקשקוש על הטרדות של פלסטינאים לא רלבנטי. לא, לא היה שם אונס, היה ניסיון לאונס (אם דייקת בענתות, תדייקי גם בשיח ג'ראח), והוגשה תלונה למשטרה.
    ד. כן, התעלמתי מכך ששנאת נשים חוצה מגזרים ועמים. גם לא כתבתי על פוליגמיה בעדה הבדואית ועל מנהג ברית המילה הנשית. גם סקילת נשים נואפות בסעודיה שכחתי להזכיר. תתבגרי כבר – כתיבה פוליטית מכוונת על הקהילה שלך, ומטרתה לשפר את התנהגותם של הנציגים שלך, שמקבלים ממך כספי מסים. את משחק הגינויים לכל צד תשאירי לצופים.
    ה. תיאור המתנחלים מתבסס על עדויות כתובות ומצולמות. לעומת זאת, את לא סיפקת אפילו קישור אחד לבסס את טענותייך לגבי המתנחלים.
    ו. זאת לא תגובה – זאת השפרצה.

  96. שמגג / אוק 6 2011 16:08

    עידן מה הקשר בין מסמכים מהתקופה העותומנית לאיש ?
    הוא הרי לא היה זה שרשם בעלות בתקופה העותמנית, מכאן שהוא ירש אותם, האם תושב עזה שמקבל ת.ז ישראלית והופך לאזרח ישראלי, יכול לרשת את רכוש משפחתו שנמצא מזרחית לירושלים ? ודאי.
    דרך אגב, אם תגיד לי באיזה שנה בערך הוא נולד, אני אבדוק במרשם התושבים איפה הוא נולד.
    וזאת תוך 10 דקות בערך.

  97. עידן לנדו / אוק 6 2011 16:16

    המסמכים מעידים על מקום אבותיו, ויש בהם רציפות עד להווה. בסרטון ששמתי בפוסט הקודם הוא מדבר על כך שהוא מכיר כל רגב בחלקה בענתות כי הוא הסתובב שם כילד.

    לפי אסתי סגל הוא בן כ-65.

  98. Troll Hunter / אוק 6 2011 16:34

    I know this may be a little shallow compared to the important (if one dimensional) discussion here, and I apologize for the English (technical difficulties) but I had to mention something regarding Boris' posts:

    Don't feed the trolls

  99. שמגג / אוק 6 2011 16:57

    מקום אבותיו, כן. מיקומו שלו – רק מהרגע שהוא היורש והופך להיות בעלים.
    כך ששוב אין קשר בין שני הדברים.
    וזה שהוא הסתובב שם כילד, גם לא מעיד על מקום מגוריו. אני הסתובבתי כילד בהרבה מקומות, כולל בבית סבי וסבתי, זה עדיין לא הפך אותי לבעל המקום.
    בקיצור עידן, אתה טועה.

  100. איתי / אוק 6 2011 17:10

    אני חושב שעמוד העדות של סתוית סיני, על כל הכינויים וההשפלות שבו, הוא עדות כשלעצמה.
    אני מסיק מזרם ההקלקות בבלוג שלי שמאות רבים נכנסו כבר אל העמוד הזה.
    וכל ימני שנוחת שם משאיר סימן — זה קללה, זה איחולי רצח, זה שאיפות לאונס.
    כולם מסתדרים מול המצלמה לצילום משפחתי לפני שיכנס יום הכיפורים בארץ הקודש.

  101. עידן לנדו / אוק 6 2011 17:18

    שמגג, ביקשתי די לספקולציות. יש לך עובדות להוסיף – תוסיף. את דעתך הפרטית על מקום מגוריו של יאסין תשמור לעצמך.

  102. חנה בית הלחמי / אוק 6 2011 18:04

    דנה צודקת כשהיא אומרת: "הם כאילו אומרים לנשים שלהם, לנשים ולנערות שגרות בהתנחלויות "כל עוד תתנהגו יפה, אנחנו נשמור עליכן ולא נפגע בכן, כי אתן נשים טובות". זו העסקה הפטריארכלית והיא מתקיימת בכל מקום".
    לכך התייחסתי בפוסט שלי בנושא הבוקר, כי ה"כל מקום" הזה הוא גם בארגוני השמאל האקטיביסטי, לא פחות מבאחרונה ההתנחלויות. כאן: http://2nd-ops.com/hanna/?p=68129
    הנושא מורכב ורחב ועמוק מהאירועים המחרידים בענתות.
    ועידן – תודה שאתה (ומעטים כמוך) מזהים מיזוגניה ומתייחסים אליה בגינוי. עבור רוב הגברים והנשים היא טבע העולם, לא משהו שמעלה בהם תהייה או התנגשות עם עולם הערכים שהם לכאורה מייצגים. עוד ארוכה היא הדרך…

  103. חנה בית הלחמי / אוק 6 2011 18:57

    ועניתי לך כמובן באריכות אצלי

  104. יונתן / אוק 6 2011 20:06

    * * * תגובת דיבה נמחקה * * *

  105. עידן לנדו / אוק 6 2011 20:15

    100 תגובות ועוד לא הפנמתם את הכללים, יונתן?

    "דיברתי עם אנשים שאמרו לי…" זה לא עדות קבילה בבלוג הזה. יתכבדו האנשים ויעלו לאינטרנט, בשמם המלא, עדויות סותרות. או אז תוכל לקשר אליהן ומי שיפקפק (כמוני) יוכל להמשיך לתחקר את העדים. עד אז – הכל רכילות.

  106. timefrom / אוק 7 2011 05:18

    פוסט מכאיב ומדאיב אבל לא מפתיע, לצערי וטוב שאתה מביא בעקביות את הדברים שירשמו ויזכרו לדיראון עולם, אני רק רוצה לסייג קצת, השובניזם הזה הוא נחלת כל הציונים למעט בודדים תמצא אותו בקיבוץ שם נשים ההודרו והמתנדבות לא רק למדו "סוציאליזם שימושי", בחברה ה"חילונית" בכל מקום אני לא בטוח שיש הצדקה להוציא איזשהו מיגזר החוצה, אין זו רק נחלת המתנחלים, הם בעצם רק מצטרפים למקהלה הציונית הגדלה והולכת או הכמו-ציונית שקמה כאן מימי אז ועד עתה, אבל זה רק מחזק את הצורך להביא בפנים את המראות הללו שאתה מביא ותודה לך על כך.

  107. באמת אנו רוצים לתמוך ולהביע סולידריות במקרה הזה / אוק 7 2011 08:49

    לפני שאתם מגיעים להביע ולתמוך במר ריפעי אל תגידו לא ידענו !!! ציטוט מפסק הדין
    בגזר הדין האחרון של רפאעי נאמר, כי "הנאשם בתיק זה, יאסין רפאעי, הורשע בתום שמיעת ראיות בעבירה של אינוס ובעבירות של מעשים מגונים. כעולה מהכרעת הדין, נהג הנאשם בדרכי עורמה כלפי המתלוננות – תיירות צעירות שהגיעו זה עתה ארצה. לחובתו של הנאשם שתי הרשעות קודמות בעבירות מיניות מאותו סוג, ולמעשה באותן נסיבות ממש".

    לאור כל זאת הוסיף וקבע בית המשפט, כי "עינינו הרואות, איפוא, כי הנאשם הינו עבריין מין מועד השב ומבצע עבירות מיניות, לרבות מעשי אינוס, ואינו חדל ממעשיו אלה. הרי נראה שהוא סובל ממצב נפשי רעוע ואינו מתנהג כאחד האדם. ..הוא אף נמצא בכלא בבידוד מוחלט ובעבר ביצע ניסיון התאבדות. נסיבות המקרה שבפני נראות לי יוצאות דופן בחומרתן ובשפלותן, גם בהתיחס לעברייני מין "רגילים" הנשפטים מידי יום בבית משפט זה, וזאת הן נוכח נסיבות ביצוע המעשים עצמם והן בשים לב לעברו המוכתם של הנאשם. מצערת מאוד העובדה, כי הנאשם לא הפיק כלל את הלקח הראוי מהעונשים הקלים למדי שהוטלו עליו ע"י בתי-המשפט בעבר, והוא שב וחזר לסורו והמשיך לפתות תיירות תמימות על לא עוול בכפן, כמימים ימימה".

    "סבורני, כי בית המשפט אינו רשאי ליטול על אחריותו את האפשרות שהנאשם ימשיך להתהלך חופשי מחוץ לסורג ובריח בעתיד הקרוב או הרחוק הנראה לעין. דעתי היא, כי הנאשם הינו חסר תקנה בכל הנוגע לביצוע חוזר ונשנה של עבירות מין שכאלה, לרבות מעשי אינוס, ומחובתו הראשונית והעליונה של בית המשפט, היא כאמור להבטיח את שלום הציבור ובטחונו, על ידי כליאתו מאחורי סורג ובריח לתקופה ארוכה ביותר", הוסיף השופט

    מי הסוטה ,ומי מגן על סוטה. סליחה ,עבריין מין שישב בכלא ולא הפסיק לאנוס ולא למד לקח,
    ואתה עידן במטוטה ממך תעשה חשבון נפש לפני שאתה משתלח ובונה תיאוריות בפסיכולוגיה בגרוש
    איה הסולידריות שלך ושל חברייך לתיירות צעירות וניפגעות האונס
    אני לא מבין את המתנחלים שאיפשרו לו בכלל לדרוך ביישוב
    האם תשלחו לבד את בנותיכם להביע סולידריות עמו ולעבד את אדמתו
    המצפים אתם שהורים מהיישוב יאפשרו את כניסתו ליישוב

  108. Alex / אוק 7 2011 10:00

    יש לינק לפס"ד?
    אולי מדובר ביאסין רפאעי אחר?

    ונניח שאנשי השמאל הגנו על נבל ונכון שנעשתה פרובוקציה ,האם ההתבהמות הברברית של אנשי ענתות מוצדקת בעיניך?

  109. ריקי ישראלי / אוק 7 2011 10:17

    למביע הסולידריות הבלתי מזוהה,
    פסק הדין הנ"ל, אם אכן מתייחס לאותו יאסין ראפעי היושב בענתא, וזה עדיין לא ברור כלל, אכן צריך לעניין את אנשי השמאל השוקלים בדעתם איך ואם להמשיך לתמוך בו.

    כמובן שאין לפסק הדין הזה שום רלוונטיות בכל הקשור לפרעות ולתקיפה המינית שערכו אנשי ההתנחלות ענתות בפעילי השמאל. אין זה יכול לשמש ולו קצה קצהו של צידוק לפורעים, לא מלכתחילה ולא בדיעבד, וכל מטרת הפרסום הזה היא להסיר את הזרקור המופנה כרגע על זוועות המתנחלים לנושא לא רלוונטי. טקטיקה ידועה של ימין קיצוני, ע"ע דפני ליף והשירות הצבאי, או כל פעם בה נזרק לאוויר שמה של הקרן החדשה לישראל.

  110. אריאל / אוק 7 2011 10:22

    ריקי, & ALEX יש יאיסן רפעאי אחד בכל מדינת ישראל.
    יליד שנת 1949. ברישומים מופיע שהנ"ל יליד עזה – אימו הייתה עזתית.
    אני מאמין שלעידן לנדו יהיו עוד פרטים יותר מאוחר במהלך היום.

  111. עידן לנדו / אוק 7 2011 12:09

    יאסין כרגע מחלים מפציעת ראש ואשתו סועדת אותו. אין להם בדיוק כוח או זמן להתרוצץ אחרי מסמכים.

    אני חוזר על מה שכתבתי למעלה (וריקי גם אמרה): הפרסום הזה לא חשוב אם הוא אמיתי (כי אין לו נגיעה לאירועי ענתות), וחשוב אם הוא שקרי (כי הוא חושף את שיטות ההכפשה של מערכת הביטחון). כנראה ייקח קצת זמן עד שיתגלו העובדות. לעת עתה אני סוגר את הפוסט לתגובות.

    גמר חתימה טובה. מי שצריך לבקש סליחה, יודע.

התגובות סגורות.