Skip to content
2 באוקטובר 2011 / עידן לנדו

אַנְשֵׁי עֲנָתוֹת הַמְבַקְשִׁים אֶת נַפְשְׁךָ

לָכֵן כֹּה אָמַר יְהוָה עַל אַנְשֵׁי עֲנָתוֹת הַמְבַקְשִׁים אֶת נַפְשְׁךָ לֵאמֹר לֹא תִנָּבֵא בְּשֵׁם יְהוָה וְלֹא תָמוּת בְּיָדֵנוּ. לָכֵן כֹּה אָמַר יְהוָה צְבָאוֹת הִנְנִי פֹקֵד עֲלֵיהֶם הַבַּחוּרִים יָמֻתוּ בַחֶרֶב בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם יָמֻתוּ בָּרָעָב. וּשְׁאֵרִית לֹא תִהְיֶה לָהֶם  כִּי אָבִיא רָעָה אֶל אַנְשֵׁי עֲנָתוֹת, שְׁנַת פְּקֻדָּתָם. (ירמיהו י"א, כא-כג)

למי שלא מסתפק בגרסאות המסוננות בתקשורת כדאי לקרוא מכלי ראשון:

שנה טובה מתחילה בפוגרום (אסתי סגל)

פוגרום מתנחלים, עוד פוגרום מתנחלים (גיא, תאעיוש)

איפה שהסולידריות נגמרת (שרה בנינגה, סולידריות שיח ג'ראח)

עדות של ר', מקורבנות הלינץ' (הבלוג של חגי מטר)

והנה קורבן הלינץ', אבו-סאלח אל ריפעי, משרטט את מפת ההתנכלויות על אדמתו השרופה והחרבה, במונולוג חזק שייחרת בזכרונכם (מאת Red TV).


 

 

 


אין לי מה להוסיף על הדברים שכבר פורסמו, זולת שלוש נקודות. לטענת המתנחלים שפעילי השמאל השליכו עליהם אבנים ותקפו כלי רכב אין שום תימוכין בתמונות או בסרטונים. לעומת זאת, כל הפצועים שפונו לבית החולים היו מפעילי השמאל, וכל המכוניות שהושחתו היו שלהם.

שנית, מעדותו של ניר קינג עולה חשד כבד שהלינץ' הראשון (בצהרי יום שישי) בוצע בתיאום שקט עם כוחות הביטחון. שימו לב לתיאור הבא:

"…לאחר מכן מגיעות לכביש כשבע ניידות משטרה וצבא שעמדו שם כחצי שעה, ולא הרבה זמן לאחר מכן גם כלי רכב אזרחיים. הם יוצאים מהמכוניות ומדברים ביניהם.

ואז בבת אחת עוזבות כל הניידות את המקום חוץ מניידת אחת של משטרה ואחת של מג"ב, ותוך דקות מגיעות לשם עוד עשרות מכוניות אזרחיות שמהם יוצאים עשרות בני אדם. הם יצאו כגוש אחד לעברינו, כאשר בראשם צועדים קצין צבא וקצין מג"ב. אלה לא עשו דבר כדי לעצור את מה שיקרה לאחר מכן.

מפה, התחילו המתנחלים לקלל, להכות באבנים, באלות ובמוטות ברזל. ניסינו לתעד, אבל הם גנבו ושברו לנו את רוב המצלמות…

ולבסוף: להניף דגל פלסטין על אדמתך הפרטית זה אולי "פרובוקציה", אבל זה חוקי; לגזול אדמה פרטית, לשרוף עצי זית, להרעיל בארות בשטחה ולשבור עצמות של מפגינים, אלו פשעים שהמילה "פרובוקציה" קטנה עליהם – גם אם הם נעשים בפיקוח אנשי חוק, או במו ידיהם ממש.

54 תגובות

להגיב
  1. עדו / אוק 2 2011 11:24

    בבחירות 96 נאבקתי עם פעילי ימין על שלטים שלנו שהם חתכו והורידו. ניידת משטרה עברה בצומת והמשיכה לה בעיוורון מוזר בלי להאיט אפילו. אגב, אלו שבאו להפריד היו כמה חובשי כיפות סרוגות דווקא. אני לא רוצה לציין את זה כדי להתפאר בעבר ה'קרבי' שלי אלא להיפך. זה היה מפחיד אז כשזה קרה בלב ירושלים. אין לי שום כוונה להגיע לענתות כי נראה לי שיש סיכוי מסויים שלא אחזור משם בחיים וכל הכבוד לאלו שעוד מעיזים להסתכן ולהסתובב בין השבטים הפראיים שיש שם.

  2. אסתי סגל / אוק 2 2011 11:43

    כדאי לציין שלא מפתיע שהמשטרה לא עשתה דבר.
    גם על פי ההגדרות של הישוב ענתות – רוב המתנחלים שחיים בו הם אנשי צבא ומשטרה, וגם על פי המראה שלהם בצילומים ובסרטון, וגם על פי מה ששומעים אותם אומרים למשטרה / מג"ב שבמקום, נראה שאין סיבה שהמשטרה תפעל נגד אנשיה…

    ככה זה כשנותנים לחתול לשמור על השמנת.

    ועוד אבחנה מאוד חשובה יש כאן לדעתי – במקרה הזה לא מדובר ב"עשבים שוטים" מהגבעות ולא בתלמידיו של רב הזוי, אלא מדובר בחוליגנים מהמיינסטרים הכי מיינסטרים שיש. (שנתמכים על ידי המדינה)
    וזה המפחיד במקרה הזה.

  3. איתי / אוק 2 2011 11:45

    שתי מגמות פסיכולוגיות נפגשות בתגובת הציבור למאורעות יום שישי — קידוש הסימטריות (ימין ושמאל הם 'שני צדדים של אותו המטבע', כפי שאמר לי מישהו) ומגמה הנובעת ממנה, שהיא הזנית מושג האלימות ('פרובוקציה' כשוות ערך לשבירת יד, שן ואף; כמקבילה להפשטה של אשה מבגדיה טרם מכים אותה; כמעשה הדומה לשימוש בצינור גומי, מברג ואבנים כנשק קר). ואלו באים דווקא שיש הסלמה ברורה באלימות המתנחלים (כלפי פלסטינים — http://tinyurl.com/6x9pxa9 ;
    חיילי צה'ל — http://tinyurl.com/45xuatt ; ועכשיו, שמאלנים — http://tinyurl.com/5wo54hg ), כאילו כדי להדוף את ההכרה בזוועה.

  4. עידן לנדו / אוק 2 2011 11:57

    בהמשך להערה של אסתי: לא צריך להתפלא שבתחומי ההתנחלויות, השנאה לערבים ולשמאלנים חוצה את גבולות הדת ומאחדת יהודים משיחיים עם חילונים גמורים. עוד הרבה לפני האידאולוגיה והבסיס הרוחני, גזענות היא שיקוף של יחסי כוח (אדון-עבד) ומנגנון הגנה פסיכולוגי (מותר לרמוס "אותם" כי הם לא ממש בני אדם כמונו). המציאות היומיומית של משטר הפרדה, שבו צד אחד נהנה מכל הזכויות וצד שני משולל כל זכות, מייצרת בהכרח מנטליות של רמיסת האחר. לכן נראה לי שהנטייה (הרווחת בשמאל) "לחפש" את השורשים הגזעניים של המתנחלים בתלמוד ובכל מיני פסיקות היא שגויה. לא שאין כאלה, יש די והותר; אבל כמסתבר, אין שום צורך בפסק הלכה גזעני מאחוריך כדי להמריץ אותך להוריד לום ברזל על ראשו של מפגין. מספיקה הידיעה הוודאית שאתה יהודי צודק והוא שרץ נתעב.

  5. איה / אוק 2 2011 13:20

    זוועה וגועל

    אני רוצה להוסיף מה שכתבתי בבלוג אצל אסתי. לדעתי, לאור ההתעלמות של הצבא והמשטרה – התעלמות שהפכה לדפוס קבוע במקרים האלו -מישהו שם למעלה מעוניין באלימות הזאת ובהסלמתה. כשהאלימות תתפוצץ "ולא תהיה ברירה אלא להתערב "ובגדול"!" ברור אצל מי נמצא הכוח ומי "ינצח" בקרב ההוא. וזה מה שרוצים שם למעלה לדעתי. והלוואי שאני טועה

  6. עידן לנדו / אוק 2 2011 13:43

    איה, זה אולי יותר מהתעלמות, למעשה תיאום שקט. שימי לב לציטוט שהוספתי כעת בסוף הפוסט, מתוך עדות של ניר קינג.

  7. Alex / אוק 2 2011 16:37

    "ולבסוף: להניף דגל פלסטין על אדמתך הפרטית זה אולי "פרובוקציה", אבל זה חוקי; לגזול אדמה פרטית, לשרוף עצי זית, להרעיל בארות בשטחה ולשבור עצמות של מפגינים, אלו פשעים שהמילה "פרובוקציה" קטנה עליהם – גם אם הם נעשים בפיקוח אנשי חוק, או במו ידיהם ממש"

    עידן אתה צודק לחלוטין!

    דומה מאוד לצידוק שמצאו כמה נאורים למאורעות תרפ"ט שנגרמו בגלל פרובקציה של צעירי בית"ר…

    בקיצור עצוב

  8. אסתי סגל / אוק 2 2011 16:38

    ברור שזה מתואם.
    רמזתי על זה בפוסט עצמו (כשכתבתי ש"בשלב הזה נעלם ג'יפ המשטרה שפיטרל למטה") וגם כאן בתגובה שלמעלה.
    ושוב תזכורת – רוב תושבי ההתנחלות הם אנשי שירותי הביטחון (צבא, משטרה).

    הבעייה כאן זה שהם אפילו לא ניסו להסתיר את זה.

  9. שוֹעִי / אוק 2 2011 19:38

    הי עידן,
    זאת הפעם הראשונה שאני שומע על האירוע (אבל לא נמצאתי כל החג והשבת בסביבת אמצעי תקשורת). כרגיל, זה מצער להפליא, מקומם, מכעיס וכיו"ב, בפרט כי ביום ראש השנה וגם בסוכות מוסבות התפלות בבתי הכנסת על המין האנושי כולו,
    לאו דווקא על ישראל באופן פרטיקולארי ועוד חותמים את תפלת מוסף דראש השנה באמירת: 'לא ישחיתו ולא ירעו בכל הר קודשי; כי ביתי בית תפלה יקָּרֵא לכל העמים'.
    ירמיהו המצוטט לעיל אגב, היה איש ענתות. ירמיהו ממש כמו הנביא זכריה נרצח כנראה על ידי בני עמו. לדאבוני, בתפלה רגיל היהודי לומר 'דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום' אבל בשמה של תורה ובשמו של עם ישראל כבר אירעו יותר מדיי מעשי אלימוּת לא רק ביהודה ושומרון. כמו לא רק במדינת ישראל בדורינו אלא לאורך ההיסטוריה כולה.
    למשל, מעולם לא הבנתי, מדוע בסליחות האשכנזיות של ערב ראש השנה מופיע קטע ארוך המוקדש לקריאה לנקם בגויים,
    הנאמר רק כמה שעות בטרם פרוס חג המוקדש לתפלה למען כל באי עולם. כמובן שאני מדלג על הקטע האלים הזה ואיני מוציאו מפי, וגם ההסבר ההיסטורי לפיה הוא נתחבר כמה עשרות שנים לאחר פרעות קשות ביהודי הריין (1096) אינה מהווה עבורי טעם מספיק בכדי לאמרו. אני רק מקווה כי קטע כזה או שכמותו לא סייע למי שהחליט להחריב להתארגן לפעולה.
    היהדות הדתית-רבנית מצויה בתקופה קשה שבה לא-מעטים מן הרבנים מצדדים בנקיטת אלימות בשמה של תורה או בשמו של
    עם ישראל וארץ ישראל. כמי שלמד כתבים רבניים ואף עוסק בהם לעתים, קצת קשה לי לראות כיצד מתעלמים מורי התורה מכל
    אותם היבטים של דרכי שלום המצויים בשפע בספרות הרבנית, והולכים ונוקטים קו הרואה בישראל סוג של עם עליון אשר כל הגויים בם כאין וכאפס כנגדו, והרואים ביהודים (ובפרט ביהודים מקיימי מצוות שליבם רחוק מחזון ארץ ישראל השלימה) 'גייס חמישי'. במעשה ענתות כמו בפעילויות תג מחיר אחרות יש בעיניי חילול ה' גדול וגם חילול גדול של חיי אדם וכבוד אדם.
    אני יכול להבין כי מעקב ארגוני השמאל אחר המתחולל בהתנחלויות מעורר רוגז בקרב המתיישבים, אבל מכאן ועד הרמת אבן
    והטלתה (כפי שנראה בתיעוד מאתמול) המרחק גדול. אבן מושלכת עשויה לפגוע ולשמש כלי רצח; יתירה מזאת, הטלת אבן בשבת על ידי יהודי בוגר, על פי ההלכה (לא מכיר רבנים החושבים אחרת) היא חילול שבת בפרהסיה.

  10. עידן לנדו / אוק 2 2011 19:51

    שועי, תודה על הדברים. אבל אם שמת לב בדיון פה, אנשי ענתות הם דווקא לא מן הציונות הדתית, רובם חילונים (ואנשי מערכת הבטחון). ובתגובה שלי למעלה גם הסברתי מדוע לדעתי הגזענות (והשנאה – הרי לא רק כלפי ערבים היא מופנית כאן, אלא גם כלפי בני עמם) המושרשת איננה נצרכת לתשתית רוחנית-רבנית.

  11. איתי / אוק 2 2011 19:55

    http://www.hakolhayehudi.co.il/?p=16002
    תגובות מעניינות.

  12. שוֹעִי / אוק 2 2011 20:51

    עידן, בראש השנה שאל אותי בני בן השמונה מהו שמאלן ומהו ימני?
    השבתי לו כי ימני (לגבי מדינת ישראל) על פי רוב הוא מי שמקדים את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל לכל ערך אחר
    ולעומתו השמאלן מעוניין בערכים המתייחסים לכלל המין האנושי: זכויות אדם, חכמה (לאו דווקא ממקור רבני), ביקורת על
    קידושהּ של המדינה והלאום. כמובן שלו נשאלתי על פשיזם הייתי נאלץ להציג את ליברמן.
    אחותו ביקשה הבהרה: השבתי לה כי ימני לא יהיה מוטרד מלקרוא את המשפט "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו הציל
    עולם מלא" שמאלני ינהה כנראה אחר נוסח כתבי היד של המשנה: "כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם מלא" והאפשרות
    המשתמעת מן הגרסא השניה ("מישראל") לפיה יש להציל ישראל בלבד אבל לא ישראל אין בהכרח להציל תהא בעיניו מקוממת.
    מן הבחינה הזאת, באשר האידיאולוגיה של מועצת יש"ע הינה סוג של פונדמנטליזם-פוליטי שבה עם ישראל בארץ ישראל
    הוא בלאו הכי עושה דברו של האל (סוג של מלחמת קודש), אין כאן הפרדה בין דתיים ובין לאו דתיים, כולם נלחמים על ארץ ישראל המשתרעת מעבר לגבולה הריבוני של מדינת ישראל מתוך תקווה שלבסוף יווצר רוב בציבור לסיפוח השטחים לגבולה של מדינת ישראל.

    אני מניח שכל מי שדחף, הכה, השליך אבנים בשערי הישוב כפי שנראה מן הצילומים של ארגון "תעאיוש", מזדהה עם המטרה (הנפסדת) הזאת. מעניין כי אף רב חבר מועצת יש"ע טרם פרסם הודעת גינוי על חילול השבת ההמוני שנחזה בתמונות ועוד יותר גינוי נחרץ של מעשי האלימות.

  13. אסתי סגל / אוק 2 2011 22:02

    למה שיהיה חילול שבת אם המתנחלים של ענתות הם חילונים גמורים?

    ולמה אתה מתעקש להעביר את הדיון למחוזות הדת והדתיים, שועי?
    הרי כל הסיפור כאן שזה לא הזויים תלמידי רב כזה או אחר או יבלית גבעות – זה המיינסטרים של הבורגנות שיושבת בקוטג' רבע שעה מכפר סבא. אין כאן שום מקום לנחמה.

  14. odedgilad / אוק 2 2011 23:14

    זה אמנם דיון אחר לגמרי ובכל זאת – לשועי – הדברים היפים ביהדות יפים לא בגלל שהם יהודיים, אלא בגלל שהם אנושיים. הדברים המכוערים ביהדות מכוערים לא בגלל שהם יהודיים, אלא בגלל שהם אנושיים. לכן השאלה מהי היהדות ומה המסר שלה לבני האדם, אם פורעי ענתות מייצגים את היהדות או לא – נראית בעיני פשוט מיותרת. קנה המידה שלי לבחינת היופי והכיעור הוא האדם כולו, עם המנעד הפוטנציאלי השלם בין הטוב ביותר והרע ביותר. כמו שאחרים מרגיש בנוח להשתייך לאוקיאנוס של היהדות, כך אני מרגיש בנוח להשתייך לאוקיאנוס של האנושות.

  15. עמית קוינט / אוק 2 2011 23:17

    "…אולם הגורם המרכזי שעמד מאחורי ההחלטה היה הצבא, שגילה מימד אחר של יחסו אל המתנחלים לרבות הקיצוניים שבהם. כאן מצוי העניין היסודי שהלך והתבהר בעקבות הטבח במערת המכפלה. הצבא לא דיכא ולא ריסן את הקיצוניים שבמתנחלים, מכיוון שהם שימשו עבורו גורם הרתעה ושליטה כלפי האוכלוסיה הפלסטינית. צה"ל התקשה לשלוט בלעדיהם…באמירה ברורה…יצא…אהוד ברק…כאשר קרא לאזרחים הישראלים ב"שטחים" לשאת את נשקם ובכך לסייע לכוחות הבטחון" – עמוד 98 – "שלום מדומיין, שיח מלחמה", לב גרינברג.

    הטקסט הזה נכתב ב 2007 ומנתח את תגובת הצבא לטבח במערת המכפלה בשנת 1994, מאז כמו שכולנו יודעים זרמו הרבה מים מעופשים במחוזותינו, בכל מקרה השינוים בניגוד למה שנהוג לטעון בתקשורת ("צונאמי מדיני" וכו') הם עמוקים ואיטיים ואת הפירות הבאושים שיצמיחו השינוים שעוברים על החברה בישראל עוד יאכלו גם הדורות הבאים.
    בשטחים פעולות מליציות חמושות (עד השיניים) שמסייעות למדינה לשלוט למעלה מארבעים שנים על עם אחר, וזו הסיבה שהמתנחלים עדיין שם.

    ומה שהפך כבר לקבוע – הקשר החזק מאי פעם של האליטות עם הימין האנטי דמוקרטי, הוא הסיבה העיקרית לחוסר הרצון והיכולת להתנתק מן השטחים, או לספחם, ועד שאלו ימשיכו להרוויח ממה שקורה, תהיה לגיטימציה ממש מוסדית לאנשי ענתות ואחרים לנקוט בכל אמצעי העולה על רוחם.

    מי שמכיר היטב את דברי ימיה של רפובליקת ויימר ושקיעתה מתקשה ממש שלא למצוא הקבלות למה שקורה ברפובליקה הישראלית, ההיסטוריה כמובן לא משעתקת את עצמה, אבל האפשרויות לסוף מוצלח וחיובי הולכות, כך נדמה, ומצטמצמות, ובהקשר הזה, למרות שהייתי שם ברחובות והרחתי את ריח השינוי, אני מתקשה להתלהב מהמחאה החברתית, שנדמה לי פתאום שחלקים גדולים בה הם למעשה מחאת צרכנים בחברה שבויה.

  16. עידן לנדו / אוק 3 2011 10:26

    כפי שעלה כבר מהקישור שאיתי נתן (דרך אתר רוטר), יש לפחות קצין משטרה בכיר, יוסף בן ארוש, תושב ענתות, שהשתתף בתקיפת המפגינים:
    http://www.rotter.net/forum/scoops1/16635.shtml

  17. שוֹעִי / אוק 3 2011 11:59

    אסתי,להיפך, בתגובתי הקודמת ביקשתי דווקא שלא לזהות בין דתיים ובין חילוניים אלא לטעון כי
    בהשקפתם של כל הפורעים חוברת השקפת עולם הכורכת יחד את עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.
    שימי לב שבתיעוד שפרסמו תעאיוש מותקפים פעילי השמאל תחילה בתוכחה: "אתם יהודים?". כלומר, היוצאים
    להכות מדירים את פעילי השמאל מהשתתפותם קבוצה היהודית (דת,לאום, תרבות). מן הבחינה הזאת, דומני
    כי גם המתנחלים החילונים יראו בשטח עליו הם יושבים את אדמת "ארץ ישראל" (הדתית-מקראית) ולא יחושו לכך שאדמה זו מצויה מעבר לגבולותיה הריבוניים של מדינת ישראל.
    אגב,רבים הם מאוד האנשים שאינם חובשים כיפות הנמצאים בראש השנה וביום הכיפורים בבית הכנסת. זו אינה תופעה
    של השנים האחרונות. כך נהגו בתפוצות יהודיות רבות מאוד. הקבוצה היהודית (בכלל האנושות) עירבה לכתחילה בין לאום, דת ותרבות באופן כזה, שעובדה היא שלא מעט א/נשים נזקקים לטקסים יהודיים (למשל ברית ככניסה לעם ישראל)
    גם אם אינם חשים איתם הזדהות מיוחדת. למשל, למיטב זכרוני רוב הטייקונים במשק פונים בעת צרה לעצתו של אילו מקובלים (היה פה גם ראש ממשלה חילוני אחד שלחש על אזני מקובל ישיש: הם שכחו מה זה להיות יהודים) ואנשים חילונים גמורים פונים לעתים לקרוא תהלים בעת צרתם, גם אם ביום יום הדת היהודית אינה משוש ליבם.
    זוהי תופעה מצויה מאוד. קשה כל כך לנתק במקרה היהודי בין דת-לאום ותרבות. זה אולי ייחוד יהודי אבל גם מקור לבלבול רב.

  18. שוֹעִי / אוק 3 2011 12:08

    עודד בודאי, אני מסכים.
    אני מקדים את אנושיותי ואת המימד האוניברסלי בהשקפתי ליהדותי הפרטיקולרית.
    כמובן גם המוסר אינו "יהודי" אלא לכתחילה, טבעי-אנוש, ואינו נחלתה של אף קבוצה דתית או אידיאולוגית,
    וכאשר קבוצה מסוימת מנסה להגדיר מהו "צדק" או מהי "חמלה" הצדק או החמלה הגדורים הופכים רליטיביסטיים-יחסיים.

  19. עדו / אוק 3 2011 16:05
  20. שמגג / אוק 4 2011 00:05

    תגיד, מה אתה היית עושה עם חבורה של 60 איש הייתה באה אליך הביתה , ואחרי שאתה מסרב להכניס אותם היו מודיעים לך, שאין יוצא ואין בא, והכביש חסום ?
    מה הייתה עושה אם אותה חבורה הייתה מסרבת להישמע להוראות המשטרה, והייתה מסרבת להתפנות מהשטח ?
    אני גר בתוך תחומי הקו הירוק, ואם לי היו עושים את זה, הייתי מתנהג כמו התושבים בענתות.
    אתם לא יכולים ליצור פרובוקציות כל הזמן, וכשנמאס לאנשים והם מגיבים לבכות עם דמעות תנין.
    זה לא סביר.
    ורק דרך אגב, חסימת כביש דינה עד 20 שנות מאסר.
    והאלימות הזאת למרות הכול, לא ממש מוצדקת ומיותרת, אני הייתי מביא את הכבאית של המושב ומפנה את כולכם עם מיים.

  21. עדו / אוק 4 2011 08:38

    כלומר כמי שגר בקו הירוק ולא היה במקום אתה טוען שפעילי שמאל חסמו את הכביש לענתות והטילו מצור על הישוב?
    נקודת המחלוקת האמיתית היא האם הייתה שם משטרה. אנשי השמאל כמו בעל הבלוג הזה טוענים שהמשטרה דווקא עזבה, מה שהופך את הטענה שלך לחמורה הרבה יותר – השמאלנים האלו גם שולטים בכוחות הביטחון (תשאל כל מתנחל או סתם איש ימין) והמשטרה שיתפה איתם פעולה בחסימת הכביש! אז את השוטרים האלו צריך גם כן להכניס ל20 שנה בפנים.
    אבל אתה טוען שהשמאלנים 'לא שמעו להוראות המשטרה' כלומר כן היו שם שוטרים.
    אם כך אני מניח שבמקומך הייתי נותן לשוטרים לטפל בעניין אבל זה רק אני. אתה כמובן שייך לסוג האנשים שבזמן ההתנתקות יצאו מהמכוניות שלהם והרביצו למפגינים הכתומים שחסמו את האיילון באמת זכור לי שבסוף הביאו כבאית ופיזרו את המתנחלים עם זרנוקי מים, מה לא?

  22. גיל / אוק 4 2011 12:29

    על פי איזה חוק בכלל יכולים למנוע את כניסתם של ישראלים ליישוב ישראלי שממומן מכספי המיסים של כולנו? אני יכול למנוע מאנשים כניסה לחיפה אם הם לא נראים לי, ואז להתלונן שהם חוסמים את כביש הגישה? קיבוץ יכול למנוע ממניי להיכנס ולטייל בין שביליו? מה עם יישוב קהילתי, כזה עם שער, נאמר כמו מצפה עדי שליד שפרעם? האם קיומו של שער כניסה מפקיע את קרקע היישוב מרשות הציבור (הישראלי, נעזוב לרגע את הפלסטינים)?

  23. שמגג / אוק 4 2011 12:56

    עדו – אני פסול מלטעון, דעתי הפוליטית לא זהה לדעתך מה שהופך אותי לפסול. אבל הרשה לי לצטט מארץ האמורי, בלוג של שמאלני (לא פסול מלטעון): "השומר סירב לפתוח את השער. מישהו החליט לחסום את השער עד שיתנו לעבור"

    לחסום את השער משמעו ?
    1. המוחים נתנו לכולם לעבור
    2. המוחים לא נתנו לאף אחד לעבור
    3. אני סתם טמבל
    4. כל התשובות נכונות.

    אתם גם מוזמן לראות את קטעי הוידאו השונים, בהם שומעים מישהו מהישוב – הוא מתנחל אני לא בטוח שמותר לך להקשיב לו, אומר :" אם לא תפתחו את השער, כל הישוב יגיע לפה". אבל כיוון שבשבילך לשמוע מתנחל, זה כמו בשביל חייל דתי לשמוע חיילת שרה, אני לא בטוח שאתה יכול.
    תמשיכו עם הפרובוקציות, ונראה לאן נגיע, מבטיח לך שבפעם הבאה זה ייגמר קצת יותר כואב.
    כמו שאומר בעל הבלוג, לא למות טיפש.

    גיל, בסמכותו של הרבש"צ למנוע גישה לישוב מאנשים שנראה לו שבאו לחמם את העבירה, כך בכרמי יוסף, כך במצפה עדי, וכך בכל ישוב. סמכות זו מעוגנת בחוק.

  24. גיל / אוק 4 2011 13:41

    לא, סמכותו של רבש״צ בשטחים הכבושים איננה מעוגנת בחוק, לפחות לא הישראלי. הוא אזרח עובד צה״ל שממונה ע״י המח״ט וסמכויותיו מוגדרות על ידי הריבון בשטח – אלוף פיקוד מרכז. למשל, הנה לינק שמסביר איך בסופה של עבודת מטה יצא צו אלוף שמגביל את סמכויות הרבש״צים בשטחים לתחומי היישובים שלהם, ומבטל את סמכותם בכבישי הגישה למשל (http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=156304). למותר לציין שאין שום דמיון ליישובים בתוך הקו הירוק, כמו מצפה עדי. שם חלים חוקי מדינת ישראל, והרבש״צים כפופים למשטרה.
    לגבי סמכויותיו למנוע כניסה מאזרחים ישראלים, לכמה זמן, תחת אלו שיקולים, אני אחפש באינטרנט עוד קצת. מאחר ואפילו את העובדות הבסיסיות לגבי הרבש״צים לא נראה שאתה מכיר, אני אינני יכול לסמוך על אמירות בנושא שאתה זורק כלאחר יד, גם אם אתה נשמע מאוד בטוח בעצמך.

  25. עידו .ל. / אוק 4 2011 13:48

    מאוד מוזר לשמוע שיש רק צד אחד למטבע הזה,
    בתור קרוב משפחה של כמה משפחות בישוב הזה, הישוב הזה מאוד נדיב ונחמד יחסית להתנחלויות אחרות מדובר באחד מהתנחלויות היחידות שהם חליוניות אנשים שם מאוד משכילים וחכמים, פרופסורים באוניברסיטה, אנשי הייטק, עובדי מדינה צבא ובטחון וכו
    אומנם אין צדק בכלל לאלימות הקשה מצדם, אבל בכל זאת אני בטוח שאין צד 1 למצב הזה כי בכל זאת שני צדדים למטבע.
    ממה ששמעתי מקרובי משפחה הם חסמו את הכניסה לישוב מכניסה ויציאה של מכוניות תלתלו מכוניות שהיו בדרכם להיכנס ואחת מהמכוניות היו של משפחה עם ילדים אוטיסטים שהיו בדרכם חזרה לישוב.
    אתם לא יכולים לשלולל כל אלימות מצדנו כל פעם אנחנו צרכים לחשוב לפעמים בראש טוב ולא להוציא רק חצי מהאמת נכון הם התנהגו כמו ברברים אבל אנחנו לא היינו מושלמים 100 אחוז!

  26. איתי / אוק 4 2011 14:01

    @שמגג-
    כל מחאה היא פרובוקציה. אתה בא להעיר את תשומת ליבם של האנשים לרוע, לדיכוי, לזוועה. שמע, 'to provoke' משמעותו גם להעיר. חצי מיליון ראשים שצועדים ברחובות וזועקים על ששוברים את מטה לחמם, וחונקים אותם במיסוי, ומחסלים את רשת הביטחון הסוציאלית שלהם — גם זו פרובוקציה. רק שהיא לא העירה אף אחד במוסדות השלטון. אומרים שהם על קלמר שלם של כדורי שינה.

    אחד מהדברים שהימין היהודי הולך ומאבד, יחד עם שפיותו הבסיסית ביותר, זה את מושג הפרופורציה. מחאה, גם כזו שחוסמת כביש, לא ראויה ללינץ. כאן בירושלים הפלגים הקיצוניים של המגזר החרדי מפגינים די הרבה. פחות מהשמאל אבל ביותר עצמה. גם בשיאה של האלימות המשטרתית הם לא זכו למכות רצח כמו אלו שספגו הפעילים בענתות.

    הטיעון הזה כולו, שכל דבר שמעורר כעס ('פרובוקציה' לפי לשון הימין) ראוי שיענה במוות, הוא עדות למצב הנוכחי של המחנה הפוליטי כולו. העניין כולו נוטף מצורת המחשבה של הבריון: הוא לוקח את מה שהוא רוצה, ואם יפריעו לו הוא לא יהסס להשתמש באלימות. סיפור דוד ובת שבע על קוק וערק. כשהשלטון לא נותן את כל האדמות שאתה חומד, אתה פוגע בחיילים או בפלסטינים. כששמאלנים באים להפגין ולהרים מודעות, אתה מכה אותם עד זוב דם. זו חמדנות שלא יודעת גבולות. לא גבולות מוסריים ולא גבולות פיזיים.

  27. שמגג / אוק 4 2011 14:12

    @ איתי, בוא אני אסביר לך על מה אתה כועס.
    אתה כועס על זה שרק הצד שלך עד היום עבר על החוק, אתה כועס על זה ששינו את ככלי המשחק, אבל שכחו לשלוח לך פקס.
    כשאתה עובר על החוק (וחסימת שער הישוב, היא עברה על החוק) אתה מאבד את היכולת לטעון שאחרים עברו על החוק גם. לזה קוראים בעברית צחה "טובל ושרץ בידו".
    אז עכשיו תחליט, אתה רוצה למחות ? תוציא רישיון, תלך להפגין, תיקח מפה ותלך לנטוע עצי זית. כל זמן שתעשה זאת עם רישיון, אין שום בעיה. לא תפעל כך, ותבוא לאנשים הביתה למחות, סביר להניח שהם לא יגלו כלפיך חיבה יתרה.
    שלא תבין לא נכון, אני לא מצדיק את האלימות כלפיכם, אבל אני מבין למה היא הגיעה, ותסלח לי מאוד – אשמתכם.
    ואני לא תמים ברור לי לחלוטין שהתסכול מצד אנשי המשטרה בענתות, חלקו נובע מחוסר היכולת להתמודד עם הפרובוקציות שלכם בחיהם המקצועיים, ולכן ההסכמה שבקריצה / שתיקה למעשי תושבי ענתות.
    אצלי במושב, זה היה נגמר אחרת.

  28. איתי / אוק 4 2011 14:15

    @עידו ל.- אם הייתה שם אלימות מצד המפגינים אז יהיה קל מאוד להוכיח את זה. למרות שריסקו את המצלמות של הפעילים, יש בידי המתנחלים את ההקלטות ממצלמות ההתנחלות. יבואו המתנחלים עם הראיות שלהם (ואני לא מדבר על מעדר שמוצג כאלה מעץ). עד אז, זה הכל דיבורים.

  29. עידן לנדו / אוק 4 2011 14:24

    שמגג, אני לא נכנס לוויכוח שלך עם איתי, אבל החוצפה שלך עוברת כל גבול. "אתה כועס על זה שרק הצד שלך(=השמאל) עד היום עבר על החוק?"

    תגיד, אתה שפוי? באיזו מדינה אתה חי? במדינה שלי, שבה כל יום וכל יומיים מתנחלים ואנשי ימין שורפים עצי זית ומסגדים, מרעילים בארות מים של רועים פלסטיניים? במדינה שבה אלפי דונמים של קרקע פלסטינית פרטית נשדדים בידי רשויות המדינה, פורעות חוק בעצמן, ונמסרות לצד שלך?

    אין לי סבלנות בגרוש לשטויות האלה. השמאל בכללותו הוא שומר חוק. הפגנה, וגם הפגנה פרובוקטיבית, איננה עבירה. אני לא מכיר שמאלנים שנישלו את שכניהם מאדמתם וממשיכים להתנכל להם, אני לא מכיר שמאלנים שמתנפלים באגרופים על מתנחלים. אני לא מכיר מתנחלים שאושפזו לאחר פגיעות מדי "אנרכיסטים".

    ועד שלא תספק הוכחות לכל זה, רד מהעניין ומהר.

  30. איתי / אוק 4 2011 14:27

    @שמגג-
    מה שאתה אומר הוא פשוט לא נכון. הוא שקר או שגיאה.
    'כשאתה עובר על החוק [….] אתה מאבד את היכולת לטעון שאחרים עברו על החוק גם.'
    כאן קבור הכלב השמאלני.
    אני זוכר שכשהייתי צעיר ראיתי את חבר שלי מקבל מכות משוטר. כן, הוא עבר על החוק, אבל החוק לא אומר שמי שעובר על החוק אפשר לעשות לו הכל.
    לא.
    לכל עבירה ולכל פשע יש עונש. זה נקבע על ידי מערכת המשפט, לא על ידי איזה ערס ברחוב.
    אז בלי פתגמים יהודיים, כי אין כאן שום מערכת מוסר. ובלי השענות על החוק, כי הוא בכלל לא נמצא כאן. המינימום שניהיליסטים יכולים לעשות בשיחות כאלו, זה לא להעמיד פנים שיש להם איזשהי גושפנקה לדפוק מכות, אלא להגיד — 'וואלה באתי לשבור אותך כי רציתי. לך להזדיין.' זו ההגינות המינימלית.

  31. אריאל / אוק 4 2011 14:40

    עידן, מה שאתה מסרב להבין זה שזכות המחאה לא ממומשת ככזו אם לא פועלים במסגרת החוק.
    הוציאו רישיון הפגנה ? לא. חסמו כביש ? ודאי, שיבשו את מהלך חיהם התקין של תושבי ענתות ? ודאי.
    מישהו נתן לך את הזכות לעשות את זה ? אף אחד לא.
    גם אם אתה חושב שאתה בעל המפתחות לתיבת המוסר, ההגינות מחייבת שתלך להוציא רישיון להפגנה, או שלא תתלונן.
    ואם אתה חושב שאני טועה, ולא חסמו כביש, תקרא בבקשה בארץ האמורי (בלוג שמאלני כשר למהדרין)

  32. שמגג / אוק 4 2011 14:42

    @ איתי
    תשנה את המשפט האחרון שלך:
    אלא להגיד – באתי לדפוק לך מכות, כי את מניאק שמשבש עלי את שיגרת יומי, חוסם את שער הכניסה לישוב, ומתעקש לממש את זכות המחאה שלך (למרות שאתה לא פועל ברוח החוק בנושא) תוך התעלמות מזכויותי אותם אתה מפר ברגל גסה.

    תסתכל על זה כך אולי תבין במה חטאתם.

    תבין שאין לכם מונופול לא על הצדק ולא על המוסר, מה שיש לכם זה בעיקר מונופל על הצדקנות.

  33. איתי / אוק 4 2011 14:46

    נ.ב. 'שוטטו בחוצות ירושלם וראו נא ודעו ובקשו ברחובותיה אם תמצאו איש אם יש עושה משפט מבקש אמונה ואסלח לה.'
    אין כאן משפט צדק — לא בשלטון (ירושלים-פרסות) ולא בעם (ענתות-רגלים)… סתם גנגסטרים, וילדים עיוורים במאה לשקל.

  34. אריאל / אוק 4 2011 14:51

    איתי, מה שאתה אומר הוא:
    1. אני עברתי על החוק
    2. אבל אבא תגיד לו הוא עבר על החוק יותר

    לזה קוראים בכיינות למתחילים.

    תאמין לי שביום שתעשו משהו קונסרוקטיבי בשביל לעזור לאותו פאלח פאלסטיני, ביום שתלכו לשבת עם המנהל האזרחי, ותקבלו את כל האישורים (בשבילו) לטעת מטע זיתים ולהקים גדר מסביב למטע, בשיתוף המנהל, בשיתוף הישוב, אני אהיה שם בשבים לנטוע עצים.

    כמובן שללכת להפגין, תוך רמיסה ברגל גסה של זכויות אחרים, זה הרבה יותר קל.

  35. איתי / אוק 4 2011 15:05

    @אריאל–
    זה מדהים, אפילו לא צריך לקחת את ההגיון שלך עד אבסורדום, אלא רק להסביר לך איך עובד הרעיון האבסטרקטי של חוק.
    החוק הוא לא גדר שמי שיוצא ממנה אפשר לעשות לו הכל.
    החוק הוא מערכת תנאים, שקושרת מעשה [לא רצוי חברתית] אל מצב.
    בואו אני אדגים. אם אני חוסם את הכניסה לבית שלך, אתה מחייג 100, השוטר הולך לפי הנהלים שלו תוך ציות לחוק (שחל גם עליו! שוטרים גם נתונים למרות החוק).
    בכל אופן, זה ממש לא משנה מה דעתך האישית לגבי הצורה שבה הפעילים מחו. אם הם עברו על החוק, נציג החוק היה צריך לעצור אותם ולהביא אותם למשפט. זה לא מה שקרה.

  36. שמגג / אוק 4 2011 15:10

    @ איתי, נראה לי שאתה קצת מפספס. מה שאריאל אומר זה שיש פה שתי קבוצות של עבריינים.
    עבריינות של צד אחד, נתנה לצד השני את התרוץ לעבור גם הוא על החוק.
    בקיצור יש מפשט בערבית שאומר : لا تعرض مؤخرتك إلى النحل ويقول ان مصير
    אל תחשוף את התחת לדבורים ותגיד זה גורל.

  37. איתי / אוק 4 2011 15:27

    @שמגג–
    'נותן את התירוץ'. וזה מה שזה — תירוץ. תירוץ לקרוע את החולצה של אשה ולדפוק לה מכות.

  38. שמגג / אוק 4 2011 15:32

    @ איתי,טוב נו זה בגלל שלפי הצילומי וידאו השונים
    הגברים שלכם היו הראשונים לברוח.
    פעם הבאה אל תחסמו כבישי גישה לישוב, אל תבואו להפגין, ולא תקבלו מכות
    די פשוט לא ?
    דרך אגב, אני הבנתי שהמשטרה עצרה 3 מפגינים.
    אז כן הייתה משטרה או לא הייתה משטרה ? יכול להיות שהמפגינים לא נשמעו להוראות המשטרה לעזוב ?

  39. אריאל / אוק 4 2011 15:35

    רגע איתי, אני רוצה להבין משהו
    התרוץ שלכם להפגין זה קיומה של התתנחלות, והעוולות שעושים לפסלסטיני. זה תרוץ קביל בעיניך
    התרוץ שלהם להרביץ לכם, זה ההפגנה הלא חוקית שלכם, והעוולות שאתה ביצעתם כלפיהם, וזה לא קביל בעיניך
    יכול להיות שהמוסר שלך מוטה דעה פוליטית ?
    אל תתנו להם תרוצים.

  40. איתי / אוק 4 2011 16:00

    @אריאל–
    'אל תתן להם תרוצים.'
    לא אני נותן את התרוצים. התרוצים הם רכושם של התוקפים ולעולם לא אחשוב אפילו לגנוב אותם מהם.
    לדעתי התירוצים לא יפסיקו אף פעם. להפך, הם יגברו. הנה. פעם היו רק תירוצים לפגיעה בערבים, ועכשיו מנפיקים תירוצים גם לפגיעה ביהודים.

    מי יודע איך זה יגמר. כשירמיהו נואם הוא מדבר על נביאי האמת שנרצחו לפניו. אלו כנראה היו כל מיני אנשים שהעזו לפתוח את הפה. הוא איזה מין שריד של מחנה פוליטי גוסס. קמפיין חברתי של איש אחד. אולי נגיע לזה.

  41. אריאל / אוק 4 2011 16:10

    @ איתי
    קצת חצופים הדברים שלך.
    מיינד יו אתה באתה אליהם הביתה, אף אחד לא בא לחפש אותך בביתך שלך.
    אבל למה לתת לעובדות להפריע ?
    כמו שאמרתי לעידן, אתה מתנהגים כאליו מפתחות הצדק והמוסר אצלכם בכיס. קבלו את זה שיש כאלה שחושבים אחרת מכם. ההפגנות שלכם א-ל-י-מ-ו-ת אפילו אם בעינכם זה לא כך.

  42. עידן לנדו / אוק 4 2011 16:15

    אריאל, בוא נפסיק להתווכח על ההגדרה של "אלימות". גם ההתעקשות שלך לא להבין מה אומרים לך כאן היא אלימה, אוקיי? אבל מה, היא חוקית. למרבה הצער.

    ההפגנה לא הפרה את החוק. אם היו נותנים למפגינים להגיע לחלקה של אבו סאלח, שלא שייכת לאבא של הרבש"צ, לא היתה נולדת "חסימת הכביש" הזאת. תקרא לזה אלימות כמה שאתה רוצה – זה היה חוקי.

    לעומת זאת, כל מה שקרה אחר כך, מצידם של בריוני ענתות, היה לא חוקי. אל תקרא לזה אלימות, תקרא לזה עידון נפש מבחינתי. אין לי עניין להיכנס להזניות השפה שחביבות עליך. אבל החוק קובע מה מותר ומה אסור לעשות למפגינים. הוא גם קובע מה שוטרים חייבים לעשות כשהם רואים אנשים מותקפים. כל זה נרמס ברגל גסה בענתות. וזה סוף התעלול של "מידה כנגד מידה".

  43. איתי / אוק 4 2011 16:21

    @אריאל—
    דבר ראשון, אני לא הייתי שם. הייתי בבית באותו זמן, ישבתי על הטוויטר והייתי בטטה.

    שנית, ההפגנות של סולידריות לעולם לא אלימות. לחסום כביש זו לא אלימות. אני מציע שתתארגן על הגדרה טובה לאלימות לפני שאנשים מהסיפור הכחול יבואו לקחת אותך על רצח מלפפון.
    שלישית, אני 'מקבל' את זה שיש אנשים שחושבים אחרת ממני, לא הייתי יכול להתנגד להם אם לא הייתי מכיר בהם.
    רביעית, זה פשוט לא מזיז לי שאתה תופס ממני חוצפן. אתה לא סבא שלי.
    חמישית, אף אחד לא פרץ לאף אחד הביתה. חסמו כביש. אותי הטרידו בטלפון כי אני פעיל, שלא לדבר על איומים על חיי שהן עניין בשיגרה. בקיצור, זה בסך הכל חסימת כביש. איך שאתה לא הופך את זה, זה לא מצדיק מכות רצח. והאמת שאין סיבה שזה יצדיק אותן… זה בסך הכל היה תירוץ, כאמור.

  44. איתי / אוק 4 2011 16:22

    (אני מסיים את הויכוח לעת עתה בשל מחויבויות גדולות יותר. להתראות בינתיים.)

  45. אריאל / אוק 4 2011 17:21

    עידן הנה הדוגמה האולטימטיבית, אם אני לא אפסיק להתווכח איתך על ההגדרה של אלימות, כפי שביקשת, סביר להניח שתמנע ממני לכתוב בבלוג שלך. ואתה יודע מה ? זה בסדר גמור מותר לך, אני באתי אליך למרחב שלך.
    אתה הרי לא תאפשר לי פה את זכות המחאה – החוקית.
    אותו דבר. תראה אני לא תושב ענתות, אני רק רואה את שני הצדדים, אתה את הצד השני מסרב לראות.
    פעם אולי כדאי שתכתוב בלוג על ההדרה של המתנחלים, ועל כמה שהשיח שלכם כלפיהם אלים, ואז אולי תראה קצת את הצד השני ואולי תוכל למצוא דרך לדבר גם איתם.
    בברכה.

  46. איתי / אוק 4 2011 22:00

    @אריאל–

    'עידן הנה הדוגמה האולטימטיבית, אם אני לא אפסיק להתווכח איתך על ההגדרה של אלימות, כפי שביקשת, סביר להניח שתמנע ממני לכתוב בבלוג שלך. […] אתה הרי לא תאפשר לי פה את זכות המחאה – החוקית. אותו דבר.'

    'אחד מהדברים שהימין היהודי הולך ומאבד, יחד עם שפיותו הבסיסית ביותר, זה את מושג הפרופורציה.'

    הזכות לזבל את השכל — והזכות למחוק תגובות בבלוג.
    הזכות למחות על פשע קולקטיבי — והזכות לדפוק מכות רצח עם נשק קר.

    'אחד מהדברים שהימין היהודי הולך ומאבד, יחד עם שפיותו הבסיסית ביותר, זה את מושג הפרופורציה.'

    'מושג הפרופורציה.'
    'אותו דבר.'
    'מכות רצח עם נשק קר.'

  47. נועם א"ס / אוק 5 2011 18:24

    חסימת כביש היא אלימות.
    הנפת דגל היא אלימות.
    צילום הוא אלימות.

    את הכביש החסום מפנים.
    את הדגל המונף מורידים.
    את הצילומים מעלים לאינטרנט, לפעמים.

    את השן שאבדת איש לא יחזיר.
    על הכאב שספגת איש לא ינחם.
    את חילול הגוף והרוח שלך איש לא יסיר.

    תפסיקו לזיין את השכל. אנשי ענתות הגיבו לפרובוקציה (עם או בלי מירכאות) כמו כל גברתן שיכור במועדון שמוציא סכין על מישהו שהתחיל עם חברה שלו. פרובוקציה, אמרנו. מי שפונה לפגיעה בגוף של אחר מבלי שהגוף שלו נמצא תחת איום, לא משנה מה הפרובוקציה, עושה את זה כי הוא פשוט רוצה ונכון לפגוע בגוף הזה. זו הנטייה האישית שלו. זו דרכו. כי הוא אוהב את זה – את הפגיעה. את מימוש האדנותיות שלו בכוח הזרוע. לא צריך שום התפלפלויות על מה אמר הרבש"צ לקמב"צ. זה עד כדי כך פשוט. זו הנקודה שבה כל אחד מחליט: לזה – פגיעה בגוף – אני אוהד או מתנגד? כאן נפרדים המחנות. לא בטפסי האישור החוקי להפגנות. – ושאף אחד לא יתחיל עם ברבורי זריקת האבנים בהפגנות השמאל. גופם של הפלסטינים זורקי האבנים תמיד, או למען ההטיה הסטטיסטית ממש-כמעט תמיד, מותקף ראשון, שלא לדבר על כך שההתעמרות בגוף האנושי עצמו היא עצם מעצמות החלת כוח בכפייה על אוכלוסייה כלשהי, מה שאנשים מסוימים קוראים לו "כיבוש". אין שום סימטריה. כשתהיה כזו, להתפלפלות הטפלה של שמגג, אריאל והאחרים תהיה איזו משמעות. איזה קשר למציאות.

    מי שמציע לאחרים לעשות "משהו קונסרוקטיבי בשביל לעזור לאותו פאלח פאלסטיני", וללכת "לשבת עם המנהל האזרחי" (מדהים!), ולקבל "את כל האישורים", מוזמן להפסיק להטיף ולעשות את זה בעצמו. רק אז נדע כי לתפיסת הצדק המפותחת שלו ("אתה מתנהגים כאליו מפתחות הצדק והמוסר אצלכם בכיס. קבלו את זה שיש כאלה שחושבים אחרת מכם.") יש ביסוס. שיהיה בהצלחה, נתראה בנטיעות.

  48. אלון / אוק 5 2011 18:49

    אני חושב שאנשים שחזרו לאדמת אבותיהם כמו אלו "הפלסטינים" המבקשים לשוב אל אדמתם זהו לא פשע בסוף האדמה תקח את כולנו ולא אנחנו אותה לכן קיימת המילה דו שיח אבל לא עם אנשים המבקשים את נפשך ולא עם אנשים שמסוגלים להכנס לבית באיתמר ולשחוט פעוטות כניראה שהתגובות פה באות מחוסר אנשיות

  49. נועם / אוק 6 2011 12:01

    ראשית שווה להעיר שבהתפרעות פעילי גראח מול שערי מלה זיתים במהלכה הם חסמו את הכביש, ירקו היישר בפניה של תושבת, הפחידו למוות תינוקות, ניערו ודפקו על רכבים איימו וקיללו, לא נשמע קולך.

    ולולא המשטרה שהגנה על התושבים הפגיעות היו רציניות יותר.

    אני דווקא שמח שאתם מופתעים מכך שחטפתם מכות דווקא בענתות, התנחלות "איכות חיים" חילונית.
    בעיני זו הוכחה לכך שאינכם מבינים את מבנה החברה הישראלית ולו במעט.

    לו הייתם חוסמים את שער היישוב אלון שבות, או כבר עציון או עפרה לא הייתה נופעת מראשכם שערה אחת, הדוסים ה"ממלכתים" (לקרוא עם חיריק בחי"ת) היו מנסים להדבר ובחיים לא היו מרימים יד, אפילו בבת עין כנראה שגילויי האלימות היו מרוסנים יותר, בוודאי שניבולי הפה לא היו באותה עוצמה.

    סוף סוף אתם חווים את מה שחווה כל מי שאינו אשכנזי לבן עור חילוני ואמיד, אל תעמוד בין הישראלי הממוצע לטלוויזיתו, לכבישו לפאקינג אוטו שלו אחרת הוא יפתח'ך ת'תחת!

    אתם טיפשים כי התחלתם להתחיל עם מי שבכלל לא במשחק שלכם,שאידיאולוגיה היא לא השפה שלו, שדמוקרטיה וחוק מעניינים לו את התחת כי ממילא הוא שייך לקבוצה שמקבלת את כל הזכויות באופן אוטומטי.

    כשבריונים במדים מיששו לבנות את החזה העמונה נשמע קולכם? כששברו אלות על גב ילדים? כשכל מחאה חרדית נפגשת אוטומטית בסוסים? רק כשזה אתם פתאום אתם בוכים.

    הלכתם היישר ללוע הארי.

    אבל מעבר לזה – כשאתה מונע בכוח גישה של אדם למשאביו, ובכלל זה לדרך שלו מביתו החוצה הוא עלול להפעיל אלימות כדי לממש את זכותו, לכן פשוט תבינו, המשוואה פשוטה, תחסמו לנו את הכביש – תקבלו מכות, קפיש?

    תעמדו בצידי הכביש עם שלטים, אהלא וסהלא.

    נקודה אחרונה – מתי תבינו שאתם פשוט לבד? הרוב הישראלי, הפוזיטיבי, הציוני, המשרת, פשוט לא מסכים איתכם, לא מסכים וזהו זה. אתם טיפשים את אתם חושבים שבעזרת לחץ בינלאומי וחרם תצליחו לשכנע מליוני אנשים לוותר על שאיפתם להיות עם חופשי בארצם, מליוני אנשים רוצים להיות עצמאיים וגאים במדינתם וזו זכותם הטבעית, ובזה אני כמובן מתכוון לרוב היהודי.

    ביום שהBDS יצליח אפילו דוסים נחמדים כמוני לא יצליח להציל אתכם, מליוני מצביעי ליכוד, קדימה, עבודה וליברמן פשוט יתלו את כל השמאל הישראלי שמחד"ש עד בל"ד על עמודי חשמל, אני מקווה בשבילכם שלא תצליחו לגרום לישראלי הפשוט לסבול בגלל "הכיבוש" כי זה יהיה הסוף של השמאל הקיצוני ואני מתכוון לכך במובן הפיזי ביותר.
    אני אגב, כנראה אתלה לצידכם כי כנראה אנסה להציל אתכם מהאספסוף, מה לעשות – אידיאולוג.

  50. עידן לנדו / אוק 6 2011 12:15

    נועם – אני מוותר על שירותי ההצלה שלך. אבוי לי אם אסמוך עליך ביום פקודה.

    בכל השאר – 48 התגובות שלפניך דשו לעייפה בכל הטענות שאתה ממחזר כאן. לא חידשת כלום. לגבי עמדת אנשים בשמאל כלפי הכוח שהופעל בעמונה – אתה אוויל ובור. קרא את תגובת האגודה לזכויות האזרח:
    http://194.90.30.84/hebrew-acri/article.asp?id=1267

    הימין יודע יפה מאד למחות על האלימות כלפיו, הוא לא זקוק לתמיכת השמאל (שממילא אף אחד לא מקשיב לו, כדבריך), ובכל זאת הוא מקבל אותה.

    לשמאל אין ציפיות מיותרות מן הימין, גם לא מ"אידאולוגים" כמוך. כאמור, אוי לי אם אתה ושכמותך תגנו עלי. השמאל מצפה מהחוק להגן עליו כמו על כל אזרח. והחוק, בענתות, עמד מן הצד, וסייע בשקט ללינץ'.

  51. נועם / אוק 6 2011 14:38

    עדו

    עברתי על התגובות ולא ראיתי שהם דשו בדברי או בדברים הדומים להם, אבל ניחא.

    החוק לא יגן עליך, החוק בעיני השמאל הקיצוני הוא אב ואם כל חטאת, ומה לעשות ככל מערכת אנושית גם לחוק סיבולת סופית. בסופו של דבר החוק נועד להגן על אלו שמאשרים את המערכת הקיימת. כשהמערכת מזהה איום היא פועלת כדי לדכא אותו, לכן החוק לא יגן עליך ועל חבריך אם תבחרו לתקוף את מי שהחוק נועד לשרת, הוה אומר המיינסטרים הישראלי.

    כפי שטרחתם לציין בין התוקפים היו שוטרים שלא היו במדים ואלו שבמדים הפקירו אתכם.

    אבל עזוב את החוק, ברמה האנושית, אני לא מבין על מה הזעם, חסמתם למאן דהם את הכביש משסרבתם להתפנות הם הגיבו באלימות, מה כ"כ נורא בזה?
    אם אתה יושב במסעדה ואני חוסם את גישתך לצלחת ולא מאפשר לך לאכול באופן מתמשך ואובססיבי ולבסוף אתה סוטר לי וזורק אותי מדרכך זו נראית לך פעולה מזעזעת?

  52. עידן לנדו / נוב 1 2011 21:03

    תגובתו של תום נמחקה. הטקסט המקושר גדוש טענות מתלהמות שאף אחת מהן אינה מגובה בתיעוד פומבי (אף קישור, אף סרטון). כמו שאני לא מרשה רכילות כאן, אני לא מרשה קישורים לרכילות במקומות אחרים.

  53. Alex / נוב 2 2011 21:36

    זה התחיל בשמועות ובטוקבקים מרושעים.
    עבר ל"תחקיר" של הביביתון לפני כשבועיים.
    בסופ"ש קלמן ליבסקינד ומעריב פירסמו שוב שיאסין ראפעי הינו אנס מורשע.
    http://www.nrg.co.il/app/index.php?do=blog&encr_id=79974780b5e0d394fddbd1a00f4f21d3&id=2957

    אם הם טועים ומטעים הגיע הזמן שיחטפו תביעת דיבה שתכאב להם בכיס.הרי הם כתבו דברים ברורים ביותר.
    אם הם צודקים,נראה לי שכדאי שתצא מ"השמאל העקבי" איזושהי הבהרה (קורה טועים).

    להתעלם תהיה טעות

  54. עידן לנדו / נוב 2 2011 21:49

    אלכס, העניין כבר עלה בתגובות לפוסט השני שלי על ענתות. כתבתי שם את דעתי. לא יודע אם הפרסום אמיתי, וזה שחמישים איש מצטטים אחד את השני, מבלי שראינו ולו עדות מוצקה אחת – זה לא מחזק את הטענה. מישהו שלף איזשהו פסק דין והתחיל לצטט ממנו, ואין שום דרך לוודא אם מדובר באיש הזה או לא.

    הנקודה העקרונית יותר היא – שזה לא רלבנטי. גם אנס שהורשע ושילם את חובו לא צריך להיות הפקר לבריונות מתנחלים. הקרקע הפרטית שלו נמצאת בתחומי ענתות, ועושים לו את המוות שם. ככל הידוע לי המדינה לא מינתה את תושבי ענתות להעניש את יאסין על פשעי מין שהוא ביצע או לא ביצע לפני 15 שנה. בטח ובטח שמעשיו הפרטיים של יאסין לא מצדיקים את הלינץ' באנשי השמאל.

    בקיצור, ליבסקינד, אתה וכל השאר עוסקים בפעילות החביבה עליכם – הסטת הדיון לפסים לא רלבנטיים.

    בזאת נחתם הדיון בעברו של יאסין בבלוג הזה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: