דילוג לתוכן
8 במאי 2010 / עידן לנדו

ועוד מעצר, כן כן, עוד אחד, שהשב"כ והתקשורת מסתירים מהציבור

ד"ר עומר סעיד (50), תושב כפר כנא, נעצר בידי השב"כ לפני שבועיים, ב-25 לאפריל, במעבר גבול לירדן. מיד לאחר מכן בוצע חיפוש בביתו ובמשרדי החברה שלו, והוחרמו כל המחשבים משם.

ד"ר עומר סעיד

ד"ר סעיד נלקח למתקן חקירה של השב"כ בפתח תקווה, ולאחר מכן הועבר למעצר ביחידת הפשיעה הבינלאומית (יאחב"ל). מאז ועד היום הוא מנותק מן העולם, ולא הותר לו להיפגש עם עורך דין. משפחתו – אישה ו-5 ילדים – אינם יודעים עד מתי יהיה עצור, מהם החשדות או האישומים נגדו, מתי יחל משפטו, ולמה לעזאזל השב"כ עצר להם את החיים.

הפרשה כולה הושתקה; אין לה זכר בכלי התקשורת ובאתרי האינטרנט בעברית. גם באנגלית קשה למצוא איזכור לכך, למעט באתר הזה. המעצר המושתק הזה מצטרף למעצר המושתק של אמיר מח'ול, מנכ"ל איתיג'אה, שלמעשה אירע אחריו. אך בעוד שמעצרו של מח'ול נחשף פחות מיממה לאחר מעשה, מעצרו של סעיד נותר באפילה במשך שבועיים. בצד היהודי ישנה כמובן ענת קם, שמעצרה הוחזק בסוד יותר מ-3 חודשים. ברוכים הבאים ל-2010: שנת המעצרים הסודיים במדינת ישראל.

עומר סעיד הוא פעיל פוליטי מוכר. בשנות ה-80 היה חבר בתנועת "בני הכפר" והוחזק במעצר בית תקופות ממושכות. בשנות ה-90 היה ממייסדי תנועת בל"ד (גם אמיר מח'ול היה פעיל בל"ד לפני שהתפצל ממנה). לפני שלוש שנים דווח שהוא זומן לחקירה בשב"כ בנוגע לקשריו בירדן.

אין זה מפתיע שהשב"כ רודף את חברי תנועת בל"ד, מן הראש ועד לפעילי השטח: תנועה שחקקה על מצעה את הססמה "מדינת כל אזרחיה" מתנגדת לאפליה האתנית הנגזרת מהגדרת ישראל כמדינה יהודית. והרי ראש השב"כ, יובל דיסקין, כבר הצהיר כי "בתוקף אחריותו, נדרש השב"כ לסכל פעילות חתרנית של גורמים המעוניינים לפגוע באופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אף אם פעולתם מתבצעת באמצעות כלים אותם מעמידה הדמוקרטיה, וזאת מכוח עיקרון ה'דמוקרטיה המתגוננת."

שימו לב: "אף אם פעולתם מתבצעת באמצעות כלים אותם מעמידה הדמוקרטיה".

כלומר, השב"כ רואה כחלק מהגדרת תפקידו מעצר של פעילים שאינם עוברים על החוק. ובמלים אחרות, השב"כ אינו מטריד את עצמו בזוטות כמו מה חוקי ומה לא חוקי, אלא מה "פוגע באופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". פוגע לדעת השב"כ, כמובן.

בכל זה אין חדש. ההידרדרות הנוכחית היא בהתרפסות הנרצעת של מערכת המשפט – זו שכן אמורה להטריד את עצמה בזוטות כמו מה חוקי ומה לא חוקי – מול המלצות השב"כ. התרפסות כזאת היתה אופיינית עד כה רק לבתי המשפט הצבאיים בשטחי הגדה המערבית, ובתיקים של תושבי השטחים. אבל מעתה, גם בישראל: מעצרים מושתקים, שלילת הזכות לפגוש עורך דין, ויד קלה של השופטים על הארכות מעצר מטעמי "בטחון המדינה", שלעולם נשארים עלומים.

אם ללמוד מניסיון העבר, עומר סעיד יואשם ב"מגע עם סוכן זר", אישום גמיש להפליא, שניתן להחילו גם על שיחת חולין תמימה עם אדם הקשור באופן כלשהו לחיזבאללה או לכל ארגון עוין אחר (תזכורת: רוב הארגונים היום בעולם עוינים את ישראל). זוכרים איך ח"כ עזמי בשארה "סייע" לחיזבאללה לטווח את יישובי הצפון? נו, בזה מדובר.

אפשרות נוספת היא שסעיד היה מעורב, כמו אמיר מח'ול, מוחמד עות'מאן וג'מאל ג'ומעה, בפעילות בינלאומית להפעלת סנקציות וחרם על ישראל במטרה לגבות ממנה מחיר על משטר האפרטהייד בגדה והמצור בעזה. בפעילות הזאת נוטלים חלק יהודים, ערבים ואזרחים זרים בכל רחבי העולם. עות'מאן שהה במעצר 133 יום, ג'ומעה שהה בו 27 יום; שניהם שוחררו בינואר השנה בלא כלום (כלומר, המעצר הפך משלב מוקדם בהליך המשפטי לשיטת הטרדה והטלת אימה גרידא, כמו במהלך "עופרת יצוקה").

הישראלי הממוצע אומנם יוצא מכליו מול אנשים שמטיפים להחרמת ישראל, אבל כדאי להזכיר – הם עצמם יוצאים מכליהם מול מדינה שמרעיבה ומפגיזה אוכלוסיה כבושה. השאלה הרלבנטית כאן היא לא מה כל אחד מרגיש, אלא מה החוק מתיר. סנקציות והטפה לסנקציות הן פעולה לא-אלימה פאר-אקסלנס; למעשה, יש זיקה הדוקה בין תנועת החרם לתנועת ההתנגדות הלא-אלימה לגדר ההפרדה בבילעין ונעלין. האם החוק הישראלי החל לראות בפעילות הסברתית נגד ישראל פעולה לא חוקית? אומנם, הצעת חוק ברוח זו (פרי מאמציה של "אם תרצו") כבר מונחת על השולחן. אבל בכל זאת, בדמוקרטיה נהוג לשפוט אנשים על פי חוקים קיימים, לא על פי הצעות חוק שטרם אושרו.

מכל מקום, פרטי המעצר של ד"ר עומר סעיד לא יעניינו אף אחד, וממילא התקשורת הישראלית לא תטרח לדייק בהם, אם בכלל תדווח על הפרשה. אני מהמר שסעיד נקי יותר אפילו מענת קם (שבכל זאת הפרה אמונים וגנבה מסמכים), אבל אין לו סיכוי לקבל שמינית מן הסיקור והתמיכה שהיא קיבלה. מה זה דוקטור לפרמקולוגיה ערבי לעומת חיילת עבריה?

ד"ר סעיד קיבל דוקטורט מן הטכניון בשנת 1993, ומאז התמחה במחקר של צמחי מרפא אזוריים ופיתוח תרופות המבוססות על הרפואה הטבעית. בתחילת העשור הנוכחי היה שותף ביצירת חממת "ניות", חממה טכנוולוגית ייחודית ליד נצרת, ששילבה פרוייקטים של יזמים יהודים וערבים (שווה לקרוא את הכתבה הזאת ב"גלובס" – גם בגלל המעוף, וגם בגלל הטון הגזעני הבוטה). מאוחר יותר הקים עם שותף את חברת "אל-ענתאקי", שעוסקת בפיתוח ומכירה של תרופות טבעיות, וזכה גם לכתבה מפרגנת ב"הארץ". כיום, כשהוא רדוף ועצור בגין דעותיו הפוליטיות, נראה שאף עיתון לא מתעניין בו. רפואה טבעית מעניינת יותר מזכויות אדם, בלי ספק.


"אלה הם חיינו בזמן האחרון
יכול להיות יותר טוב,
יכול לבוא אסון.
ערב טוב ייאוש ולילה טוב תקווה
מי הבא בתור ומי בתור הבא?".
                                                 
(לילה טוב, יהודה פוליקר)

73 תגובות

להגיב
  1. טלילה / מאי 8 2010 21:10

    מזדהה. תודה על הרשימה המעולה.

  2. איציק ר. / מאי 8 2010 21:39

    תודה על כך שאתה על המשמר
    מקווה שגם המצער הזה ייצר רעש תיקשרותי שאולי יעזור במשהו

  3. נוני טל / מאי 8 2010 21:50

    בנוסף לשני העצורים שהזכרת, יש עצור נוסף, פעיל זכויות אדם טורקי, Izzet Sahin
    http://www.worldbulletin.net/news_detail.php?id=57951

  4. דודו פלמה / מאי 8 2010 22:53

    העברתי הלאה. אולי הרוח הנושבת מ"לא למות טיפש" תחולל איזשהו הוריקן שיטאטא את רוח העוועים ששורה על הציבור הישראלי.
    מי שתופס עצמו כשוחר דמוקרטיה, ומתוך הנחה שקיימת היום במזרח התיכון מדינה שמתיימרת להיות דמוקרטית אחת וחד פעמית, צריך לקום ולעשות מעשה. דמוקרטיה צריכה לפעמים שאזרחיה יגנו עליה מפני מנהיגיה. ממש כפי שהדברים קרו בארה"ב בשנות השבעים של המאה הקודמת (במקרה של דניאל אלסברג ומסמכי הפנטגון) וכפי שהם לא קרו בגרמניה של שנות השלושים המתהפכת להיות נציונאל- סוציאליסטית.

    כאשר במדינת ישראל של היום נעצרים אנשים באישון לילה ולא ניתן לדבר דיווח, אני נחרד. הרי מה שחשוב בכל מדינה דמוקרטית זה שכל התהליכים של מעצר, חקירה ומשפט יהיו פומביים. כלומר הם אמורים גם להיעשות וגם להיראות וגם להישמע לעיניו ולאוזניו הפקוחות של הציבור.
    כאשר חלק מהתהליך נעשה כך באפילה. כאשר נעצרים סופרים, עיתונאים ופעילים חברתיים באישון לילה והעניין איננו מתפרסם גם לאחר זמן רב, הדבר מדאיג אותי. הרי כך נראים ונעשים הדברים בכל המשטרים האפלים בעולם. אני נחרד מכך שבעצם הציבור הישראלי מתגלה ככזה שאיננו רוצה לראות דבר ואיננו מבקש לשמוע דבר. אני נחרד משום שהדבר מגלה לי שבעצם אנחנו מחליקים ממש עכשיו על מדרון חלקלק שגם אתם וגם אני כבר יודעים איפה נמצא הקצה שלו.
    אך יותר מכל מחרידה אותי העובדה שחלק גדול מאיתנו כבר ממש משתוקק להגיע לשם.

  5. עידן לנדו / מאי 8 2010 23:07

    תודה, דודו. כן, הסכנה הגדולה ביותר לאזרחי ישראל נשקפת כיום מצד המנהיגים שלהם. ולכן צריך להתגונן, לא לשבת בחיבוק ידיים.

  6. בים / מאי 8 2010 23:21

    רשימה חשובה
    ועכשיו נשאר להמתין שהשב"כ ישחרר מידע
    ולמה שימהר אם בית המשפט נותן לו גב?

  7. גלעד / מאי 8 2010 23:34

    רשימה חשובה ומטרידה. מאוד.

    בנוגע לבשארה – הבנתי שקיבל סכום גדול מחיזבאללה, טענה שאינו מכחיש. יש מקום לפגם מטיב מגע שכזה של חבר כנסת עם ארגון שנמצא במלחמה פעילה עם ישראל באותה התקופה.

  8. רחביה ברמן / מאי 9 2010 00:35

    קולה כבוד.

    בנוגע לבשארה – אין לי שום בעיה להאמין שיש בסיס להעמידו לדין. האיש חלאה חסרת כבוד. החשאיות היא הבעייתית, ואם במקרה של אזרח רגיל, על אחת כמה וכה כשמדובר בנבחר ציבור. לא ייתכן שיהלכו כך אימים על חבר כנסת. יש לכם בסיס לעצור אותו? תודיעו. תוציאו צו מעצר.

    אהדהד ביופוסט מאוחר יותר, תוך מתן קרדיט כמובן. עכשיו אני יודע למה התכוון המגיב אצלנו ששאל על עומר סעיד. העומר סעיד היחיד שמצאתי בגוגל, אפעס, היה קשור ל-9-11. אז תודה שגילית למה התכוון המשורר ההוא.

  9. יניב / מאי 9 2010 00:50

    תודה רבה שאתה מביא את הדברים. חשוב. וצריך לעשות משהו.

  10. איתן לרנר / מאי 9 2010 01:06

    תודה על הרשימה
    לאחר שענת קם הוקעה והוקאה בציבוריות הישראלית,ערבי ישראלי גם אם לא חטא ופשע כלל, כבר לא נספר וגם אם יכתבו על מעצרו די ברור מה יהיה הטון המוביל ומה היא דעת הקהל. יחד עם זאת מפחיד שהאין דמוקרטיה הזו עדיין נתפשת כדמוקרטיה בעיניי רוב הציבור בארץ.אני תוהה עד לאן ניתן להידרדר. תמיד נראה לי שבכל זאת מתי שהוא ייכנסו איזשהם בלמים ומעצורים לפעולה ולא יאפשרו להדרדרות להימשך.

  11. זאב קאנל / מאי 9 2010 01:42

    העברת הכספים לבשארה זו קשקשת גמורה. "העדות" באה מחברת חלפנים שעובדת בחסות השב"כ.

  12. עמית קוינט / מאי 9 2010 02:10

    אחת הבעיות הכי קשות במאבק למען חברה צודקת ודמוקרטית יותר, הוא שלא משנה מה תגיד, מה תכתוב, כמה יפציץ צה"ל וכמה אזרחים יעצור השב"כ באישון לילה – אנשים שטופי מוח ש "צהל הוא הצבא המוסרי בעולם" וש"אנחנו הדמוקרטיה היחידה במזה"ת" – כלומר אל תבלבלו אותם עם העובדות, כל דיווח כזה נתקל מיד בעיקר מצד האליטות בתקשורת ובציבור בחומה בצורה של דקלום של תודעה מזויפת על המציאות לאשורה, אני לא מסכים שלאנשים לא אכפת ממות הילדים בעזה או אפילו ממעצרו של פעיל פוליטי ללא כל משפט, הבעיה שיש כאן מערכת של שטיפת מוח או צריבת תודעה כמו שאומרים 🙂 והשאלה היא איך מפצחים את הנוסחא הזו ומצליחים להגיע לאנשים לפני שיהיה מאוחר מידי, והזמן לדעתי קצר מאד

  13. יעל דגן / מאי 9 2010 02:20

    תודה עידן על המאמר, העברתי לכל מי שיכולתי לחשוב עליו, המצב קטסטרופלי, מה אפשר לעשות?
    אבוא בקרוב לביקור בארץ ואשמח להיות בקשר.

  14. שימי / מאי 9 2010 03:19

    לזאב קאנל– אין לי ספק שהשב"כ ניסה לטפול על בשארה גם האשמות שקריות, כמו שאין לי ספק שבשארה הוא אישיות נפוחה-מעצמה, נהנתנית, כוחנית ומושחתת. אם הוא לא היה פלסטיני הוא היה מסתדר מצויין עם ראשי הפוליטיקאים בממשלה.

  15. עמנואל / מאי 9 2010 03:40

    זה לא ברור שהשב"כ תמיד צודק?

    ובמקרה הזה יש נורה מהבהבת. הבן אדם עוסק בצמחי תבלין. זה אל ברור מאליו שהוא מעורב עד צוואר בעסקי הברחת כוסברה?!

    האם אתה מוכן שבגלל התיפיפות הנפש שלך האויב יצליח להכניס כוסברה לרצועה?!

  16. איתן / מאי 9 2010 03:41

    אם לא היו ערבים בין הים והירדן, לא היה צורך לעצור אותם. מסקנה, רוצים שתהיה פה דמוקרטיה? סלקו את האוייב הפלסטינאי, בלי קשר לסוג תעודת הזהות שהוא נושא

  17. הרצל ההוזה / מאי 9 2010 03:45

    איזו הסכמה, מפה לפה…. מדינת ישראל היא הדבר הגרוע ביותר עלי אדמות, השב"כ הוא ארגון יותר גרוע מהקג"ב, הנ.ק.וו.ד. והשטאזי גם יחד, צה"ל הוא צבא רוצחים מקצועי.
    מאידך – אין אנשים טובים יותר מהערבים….

    רק שאלה קטנה ארחת – למה אתם בכלל בארץ הנוראית הזו?
    זבלים…..

  18. שעטת הנצח / מאי 9 2010 04:02

    אם היית כותב את דבריך מתוך זהות אידאולוגית ברורה היה אפשר להתייחס אליהם,
    אולם מי אתה?
    יהודי?
    אם אתה יהודי אין הסבר לטרוניה שלך אודות מעצר של אויב החותר להורגך ולנשל אותך מעל אדמתך.
    כיוון שדברים אלו לא מובנים מכתבתך, מסתבר שאתה פשוט לא יהודי, וככזה מה לך לפתוח את הפה בכלל אודות היהודים השומרים על בטחון אחיהם?

    כמוך כמו כל אלו שהגיבו כאן והחרו החזיקו אחר דבר ההבל והשטות של אלו שכורתים את הענף עליו הם יושבים.

    שעטת הנצח.

  19. תגובמולטור / מאי 9 2010 04:58

    קצת קונטקסט: http://imti.info
    קשרו לאתר ועזרו לנו להפיצו.

  20. ר.בקצה / מאי 9 2010 07:21

    שלום,

    אפשר לעבור על החוק גם באמצעות כלים אותם מעמידה הדמוקרטיה,ראה מקרה בשארה.
    ובכלל, איך אתה יודע מה עשה או לא עשה אותו דוקטור?

  21. איתן לרנר / מאי 9 2010 08:28

    עידן ,
    המגיב שקרא למגיבים האחרים זבלים צריך להימחק מהפוסט . חופש ביטוי אינו חופש להשתלח

  22. עידן לנדו / מאי 9 2010 08:53

    כמה תגובות קצרות.

    כל מי שהביע פה את שאט נפשו מהאישיות של עזמי בשארה – נא להיכנס לפורום רכילות. צו המעצר שהוצא לא היה נגד האישיות של בשארה אלא נגד מעשיו, לכאורה. למי שמתעניין בעובדות, אני מציע להפסיק לדקלם את גירסאות השב"כ.

    עמית: אתה צודק, צריך לשבור את חומת האדישות. אבל לפניה ניצבת חומת הבורות, והפוסט הזה מנסה לשבור לפחות אותה. בעניין האדישות כתבתי הרבה בפוסטים אחרים.

    הרצל ההוזה: שום טענה מהטענות שאתה מייחס לי ולמגיבים ("מדינת ישראל היא הדבר הגרוע ביותר עלי אדמות… אין אנשים טובים יותר מהערבים") לא נטענה פה. קל מאד לייחס דעות אבסורדיות ליריב שלך. יותר מאשר מלהגן על המעצר של מח'ול וסעיד ועל השתקתו.

    שעטת הנצח: עם שם ואגנרי כזה אתה עוד תוהה על היהדות שלי? לצורך העניין, בוא נסכים שאני שומרוני עם שורשים אכדיים. זה מנקה את השב"כ ואת מערכת המשפט מן הרדיפה של מתנגדים פוליטיים? זה הופך את הסיפור למוסרי יותר?

    ר. בקצה: "אפשר לעבור על החוק גם באמצעות כלים אותם מעמידה הדמוקרטיה". אתה קצת מבולבל, או מתקשה בהבנת המלים "מעמידה" ו"דמוקרטיה".

    איתן: הגידוף ההוא ניצב על גבול הסובלנות שלי. שיהיה. הוא גם לא הופנה לאף אחד ספציפי. כבר מחקתי מגיב אחר שבאמת עבר את הגבול.

  23. רועי הרוש / מאי 9 2010 09:18

    היי עידן. קורא את הבלוג שלך כבר תקופה לא קצרה, לא מגיב. נהנה מאוד ומשתדל לחיות את שם הבלוג כמיטב יכולתי, גם בלי תואר אקדמי. פוסט חשוב כל כך, ואנושי כל כך.

    תודה. תודה. תודה.

    מגרמניה הרחוקה
    רועי

  24. דודו פלמה / מאי 9 2010 09:25

    היי עידן. כפוליטרוק תרבותי של הבלוג, להלן תגובתי התרבותית וההכרחית למתקפת הטרולים המכוערת:

    מכשפה רעה

    כִּי מַה הֵם חַיֵּינוּ אִם לֹא
    הֲלִיכָה מְקַרְטַעַת עַל חֶבֶל
    דַּק שֶׁל סִכּוּיִים מֵעַל לִתְהוֹם
    פְּעוּרָה לִבְלֹעַ שֶׁל אָבְדָּן

    וְכָכָה יָצָאנוּ לַדֶּרֶךְ נִדְחָפִים
    עַל יְדֵי צֹרֶךְ ווּלְקָנִי וְדוֹחֵק
    שֶׁל הַמִּתְרַחֵשׁ לָבוֹא עַד
    שֶׁשַּׁבְנוּ כִּלְעוּמַת שֶׁבָּאנוּ
    וְאָנוּ מְלֵאֵי כֹּחַ לְהַשְׁחִית

    וּכְשֶׁהִבַּטְנוּ רֶגַע בַּמַּרְאָה לְפֶתַע
    נִבְהַלְנוּ מִדְּמוּת הַמְּכַשֵּׁפָה
    הָרָעָה שֶׁנִּשְׁקְפָה אֵלֵינוּ מִשָּׁם
    וְהִמְשַׁכְנוּ לָנוּ לְשַׁיֵּט בְּמֶרְחָבֵי

    הַמִּזְרָח הַתִּיכוֹן כְּמוֹ סְפִינַת
    רְפָאִים שֶׁמִּמַּחְסְנֶיהָ הָאֲפֵלִים
    בּוֹקְעות זַעֲקוֹת הַיִּסּוּרִים וְאֶנְקוֹת
    הַשֶּׁבֶר שֶׁל הָעֲנִיִּים וְשֶׁל הַנִּכְבָּשִׁים 11.2.09 בבוקר

  25. בים / מאי 9 2010 09:47

    דודו אכן פוליטרוק ראוי
    פואמה במקומה
    האם ראית את שכתב רוזנבלום בהארץ השבוע?

    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1167933.html

    גם הוא חוזה את הרוח הרעה הזו…

  26. עידן לנדו / מאי 9 2010 12:07

    קלטתם את הדיווח ב-YNET?

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3886985,00.html

    שימו לב לריבוע האדום מצד ימין. ליצנים אלה. הם בטח מחככים ידיים שם, "אח, איך דפקנו את צו איסור הפרסום".

  27. עמרי / מאי 9 2010 12:11

    שלום עידן,

    ניכר שאתה יודע הרבה דברים שאנחנו לא יודעים. לכן אשמח אם תשפוך בפני את גירסתך לסיפור בשארה, מאחר ועד שלא תעשה זאת, בלית ברירה אאלץ לקבל את גירסת השב"כ. הסיבה לדרישה זו שלי נובעת מכך שחלק מהקייס שלך מבוסס על כך שהשב"כ רודף את ראשי בל"ד מאחר והם מאמינים במדינת כל-אזרחיה (בדומה לחד"ש, שעל אף שגם נציגיה ביקרו בכמה מדינות מערביות ומתקדמות לאחרונה, כמו לוב, על מנת לקבל קצת טיפים לבניית חברת מופת, ובכל זאת לא ידוע לי על מעצר או חקירה של ראשיה) , ולא מפני שלמקים התנועה יש היסטוריה של בגידה.

    אני בטח לא אומר שאני יודע מה קרה או שאני שולל את מה שכתבת. אני פשוט חושב שהנקודה הזו מעט פוגעת באמינות הדיווח, שלצערי הוא כרגע המקור היחיד שלי.

    תודה.

  28. יניב / מאי 9 2010 12:14

    עידן,

    האם לדעתך יש פה עליית מדרגה של פעילות השב"כ השנה, או שמא פעילות מסוג זה תמיד התקיימה לפני עידן הבלוגוספירה, כשלא היה מי שידווח על כך?

  29. עידן לנדו / מאי 9 2010 12:22

    עומרי,

    אני משתדל בכל פוסט לתחום את הדיון לעניין של הפוסט. בשארה הוא לא העניין כאן. אחרים כתבו הרבה מאד, הנה שורת לינקים:

    http://www.notes.co.il/mati/31036.asp

    גירסתו של בשארה עצמו בתוך הלינק הבא:

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%96%D7%9E%D7%99_%D7%91%D7%A9%D7%90%D7%A8%D7%94#.D7.94.D7.94.D7.AA.D7.A4.D7.98.D7.A8.D7.95.D7.AA_.D7.9E.D7.94.D7.9B.D7.A0.D7.A1.D7.AA_.D7.95.D7.94.D7.97.D7.A9.D7.93.D7.95.D7.AA_.D7.9B.D7.99_.D7.A1.D7.99.D7.99.D7.A2_.D7.9C.D7.90.D7.95.D7.99.D7.91

    הכי חשוב – פרשנות משפטית למה אין שום סיכוי הוגן להתמודד עם ההאשמות שמופנות כלפי בשארה ופעילי בל"ד אחרים:

    http://212.179.113.235/mahsom/article.php?id=5200

    כאמור, אתה לא חייב לקבל את הדברים האלה. בדיוק כמו שאני לא מקבל את הטענות של השב"כ. אגב, גם עיתונאים עם קצת אומץ אמרו זאת בזמן אמת, כמו אמנון לוי:

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3399014,00.html

  30. הגר / מאי 9 2010 12:23

    לגבי ההתרפסות של מערכת המשפט בפני השב"כ וכוחות הבטחון האחרים –
    פרשת ענת קם המחישה את עומק הקשרים בין מערכת המשפט למערכת הבטחונית. שני השופטים שהיו אחראים לצו איסור הפרסום בפרשה שרתו שנים ארוכות במערכת הבטחון: עינת רון שהוציאה את צו איסור הפרסום היתה התובעת הצבאית הראשית (ונתפסה מטייחת ירי של חיילים על ילד ששיחק כדורגל.)וזאב המר, שהאריך את הצו, שירת שנים ארוכות כעו"ד במוסד ובשב"כ (זאת עפ"י קורות החיים שלו שמוצגים באתר בית המשפט) . עם רזומה שכזה, מה הפלא ששופטים ממהרים לאשר בקשות של מערכת הבטחון?

  31. עידן לנדו / מאי 9 2010 12:30

    יניב,

    מעצרי שווא של פעילים פוליטיים ערביים – תמיד היו. אני אשתדל בעתיד להביא גם נתונים.

    שני דברים התחדשו. אחד, שנוספה עילה – "הלשנה על ישראל בעולם" – שלא היתה קודם. כלומר, פעילים שעיקר פעילותם מתרכזת בחו"ל (מן הסיבה הפשוטה שכבר אין עם מי לדבר בארץ) הושמו על הכוונת. בעניין הזה "אם תרצו" מגלמת את רוח התקופה, ואני לא אתפלא אם יש להם קו ישיר עם השב"כ. בלי צחוק בכלל.

    דבר שני שהתחדש זה צווי איסור הפרסום, שעד היום (למיטב ידיעתי) היו מוגבלים לפרשיות בטחוניות חמורות מאד (ריגול) והיום מפוזרים ברוחב יד מופקר.

    בוא לא נגזים בתרומת הבלוגוספירה. לא נראה לי שמישהו בשב"כ סופר אותנו. אבל בזירה התקשורתית, יש חשיבות.

    הבלוגוספירה חשובה במובן הזה שאל"ף, היא מפרסמת ברבים את המשת"פיות המחפירה של התקשורת, ובי"ת, היא מאלצת את התקשורת להזדרז ולהוציא את הסיפורים הקבורים האלה החוצה. לא, חס וחלילה, כי התקשורת חושבת שזה מתפקידה כנאמנת הציבור, אלא כי אם יש משהו אחד שכלי תקשורת שונאים – זה להפסיד בתחרות ה"סקופים". והם משתגעים מזה שסיפורים כאלה מרכזיים נמנעים מהם. מתוך שלא לשמה, הם באים לשמה, ומפעילים לחץ להסרת צווי איסור הפרסום.

  32. בים / מאי 9 2010 12:39

    ברשותך עידן אפיץ את המידע בבלוג שלי

  33. דרור בל"ד / מאי 9 2010 13:42

    המלים הבאות אינן שאולות מספר שירה של מחמוד דרויש ואינן לקוחות מהנובלה "באב אל-שמס" שכתב אליאס ח'ורי על "הנכבה". המלים הללו הן חלק קטן מנאומיו של עזמי בשארה מעל בימת הכנסת הישראלית בדיון על "הצעת חוק שלילת זכות השיבה, התשס"א-2001":

    תושבי המקום המקוריים הם הפלסטינים. יש להם יותר זיקה מלכל יהודי שהגיע בשנה שעברה מרוסיה. לפלסטינים יש הרבה זיקה למולדתם. דרך אגב, גם הרבה יותר זכות, אדוני היושב ראש, בכל מובן של זכות. זכות בעיבוד הקרקע, זכות טבעית, זכות לאומית, זכות היסטורית… מכל בחינה יש לפלסטיני הרבה יותר זכויות מלכל עולה חדש שאתה כאן מחוקק לו חוקים. זכות השיבה נוצרה לפני חוק השבות. אתם יכולים לשריין חוקים כמה שאתם רוצים, זאת הזיקה ההיסטורית… אדוני היושב ראש, אני מודע לכך שבמסגרת ציונית אין פתרון לזכות השיבה. לכן אני אומר לכם, זכות השיבה היא זכות אנטי ציונית, כי במסגרת הציונות אין זכות שיבה, זאת אני יודע. ובכל זאת, זכות השיבה היא זכות צודקת, כי בקטע הזה הציונות לא צודקת וזכות השיבה היא צודקת. המאבק ההיסטורי פתוח. זכות השיבה לא יכולה להיות מעוגנת במסגרת הציונית והמוסדות הציוניים. זכות השיבה היא זכות אנטי ציונית, נכון, ואני תומך בה בכל זאת. חשבתם שאנחנו ציונים… אני חושב שהבעיה היא של מי שסופר כל הזמן יהודים וערבים. אפשר לחיות במדינה אחת בלי לספור כמה ערבים וכמה יהודים כל בוקר… מי שכל הזמן סופר דמוגרפית כמה ערבים וכמה יהודים יש לו שם, קוראים לו גזען. ומי שמייסד את קיומו על ספירה דמוגרפית או חושש לרוב, איך נעשה רוב, מה עם רוב – אני אומר לכם, גם בלי זכות שיבה, מי שרוצה לכבוש את הגדה ועזה, בתוך 40 שנה יהיה לו כאן רוב ערבי. מה תעשו, אפרטהייד? תגרשו אותנו עוד פעם. אין דרך אחרת. (דברי הכנסת, הישיבה ה-106 של הכנסת ה-15, 7.5.2001)
    מתוך: "קץ הקיום הסכיזופרני" – אריג' סבאע' ח'ורי
    http://www.arabs48.com/mahsom/article.php?id=5255

    הבלוג הזה הוא כן על בשארה, היות והוא הראשון אשר יידע (inform) את הן הפלסטינים והן את הציונים כי הציונות אינה לגיטימית. הדבר היחיד שמעלה את חמתם של הציונים (רחביה ברמן נכלל בקבוצה זו) יותר מהטחת האמת בפרצופם הוא הפגנת בוז גלוי לעמדותיהם. בוז טהור ומזוקק. בגלל זה הם מוכנים לסבול את חד"ש, להתדיין עם אחמד טיבי, לחבק את אבו-מאזן (עיוות המושג 'לחבק' נעשה ע"י הציונים – השתמשתי בשפתם כדי לבוז להם) אבל לא לנהל דיון ענייני עם עמדותיה של בל"ד (ושל בני הארץ, ולא 'בני הכפר' – השם שנתנו הציונים לתנועה זו).

    "למה רודפים את בשארה"? ראו אמנון רז קרקוצקין: "כי הוא צודק"
    http://www.arabs48.com/mahsom/article.php?id=5098

  34. איתי קנדר / מאי 9 2010 14:07

    זה צייד של דמוקרטים רדיקלים, רוב הסיכויים.

  35. אדם פדר / מאי 9 2010 14:38

    …מגוון הדעות כאן כל כך רחב..הפרולריזם המחשבתי כאן, ממש פורץ למרחבים אינסופיים….

  36. ישראלית / מאי 9 2010 14:39

    הי, קודם כל הגעתי לפוסט מחיפוש אינטרנטי אחרי הפרשה המדוברת והחשאית.
    אני עדיין מנסה להבין מה קורה פה, ומה אני חושבת על כל זה.
    בקיצור ולעיניין- מה קורה בשאר המדינות המערביות? מה ההליכים שם כלפי מעצרים חשאיים ומעצרים בכלל?
    לכאורה נראה לי שעינייני ריגול מחייבים חשאיות, אחרת איך אפשר לעלות על כך?
    אשמח להפנייה לקריאת חומר בנושא.
    תודה מראש.

  37. עמית קוינט / מאי 9 2010 14:47

    עידן, אתה וכמה אחרים אכן מנסים לפקוח את עיני הציבור ופשוט ליידע, אבל לצערי נדמה לי שהבעיה אינה בורות, האם גדעון לוי ועמירה הס לא כותבים כבר שנים על מה שקורה יום יום ? אבל אנשים רציניים שאני מכיר בתגובה להצגת העובדות ישלפו ססמאות אידיאולוגיות על גבול הגזענות כאילו שיש ויכוח אמיתי על מה שבאמת קורה, הבעיה היא חמורה יותר, כולם יודעים מה קורה אבל קיים איזה חסם נפשי שאני לא מבין אותו שגורם לאנשים רגישים לסנן את המידע הלא נעים. לא ברור לי מה עושים אבל ברור שיש כאן משהו עוצמתי מאד – תראה אנחנו יודעים גם על אנשים שראו בעיניהם עשן של ארובות ולא הצליחו רגשית לעשות אחד ועוד אחד, ואני לא מנסה להיות דמגוג רק להגיד שבתור בני אדם יש איזה מפסק שהחברה מצליחה להפעיל כדי שהרוב ישאר אדיש או אפילו אוהד של דברים לא מוסריים

  38. עידן לנדו / מאי 9 2010 15:12

    ישראלית: אני מקווה שאת לא מתבדחת כשאת מזכירה את המילה "ריגול" בהקשר הנוכחי. את מציעה, ברצינות, שלאנשי ציבור ערביים בישראל יש גישה למידע מסווג, והם הולכים ומוסרים אותו לסוריה או לחיזבאללה? מידע כמו סדר כוחות של צה"ל, מיקום בסיסים סודיים, תכניות מבצעיות, אמצעי לחימה וכו'. כששני ערבים נפגשים בחו"ל ומדברים על חרם על ישראל – זה לא ריגול. ככה שאני באמת לא מבין – ואני מנסה בכוח לשמור על הנימוס שלי – על מה בכלל מדובר כאן.

    עמית: אני ניסיתי לפרק לגורמים את הבעיה האמיתית שאתה מציג – בעיה שעלתה בבלוג הזה עשרות פעמים – ועשיתי זאת במסה "על כתיבה פוליטית" (למעלה משמאל). אין לי מה להוסיף מעבר למה שכתבתי שם. שורה תחתונה: אין לנו אלא המלים, והשכל הישר, והלב, וגם האמת שלצידנו. אפשר להתייאש מראש, כי כלום לא ישנה כלום, ואפשר לנסות להיאבק באמצעים הקיימים ולא לוותר על שום ניצחון, מוגבל ככל שיהיה. כל אחד שיעשה את הבחירה שלו.

    אדם פדר: אם לא שמת לב, הפוסט הזה לא עוסק בדעות אלא בעובדות. כן, יש מעצרים מושתקים בארץ, וכן, יש רדיפות פוליטיות. כל עוד השב"כ שומר הכל בסוד, כולל ראיות וחשדות, יש לי את כל הסיבות לא להאמין להם.

  39. עמית קוינט / מאי 9 2010 16:12

    קראתי, והחכמתי

  40. דרור בל"ד / מאי 9 2010 16:22

    לעמית קוינט ולישראלית. עדי אופיר ענה על שאלותיכם (הנפרדות) עוד ב2001, תחילתה של הציונות הנבזית:
    "רוב רובם של היהודים הישראלים אינם יכולים היום להודות שלפלסטינים אין ברירה [אלא להתנגד]. זה מאיים מדי. הכרה כזו הופכת כל קרבן יהודי לקרבן שווא. היא מערערת על מאמץ ההתגייסות שתובעת צורת הלחימה החדשה, הצורה החדשה של הכיבוש. לפיכך הם אומרים שליהודים אין ברירה.
    הם הופכים את הקערה על פיה, הם מומחים בעניין הזה, והם מציגים את עצמם כמי ששוב נלחמים וגבם אל הקיר. זו המלחמה שהם יודעים לנהל טוב יותר מכל מלחמה אחרת, ולכן כדאי להם להציג כל מלחמה כאילו היא מלחמת אין ברירה.
    את ההתנגדות הפלסטינית על כל צורותיה, מהטרור הנפשע ביותר ועד למאבק ההירואי המכובד ביותר, הם מבקשים להציג כאיום קיומי על מדינת ישראל ועל העם היהודי כולו. במצב זה צריך להתרכז בקרבנות היהודים ולהסתכל הצידה – באופן שיטתי ומכוון – בכל פעם שבו מופיעים הקרבנות הפלסטינים. […]
    היהודים הישראלים מוכרחים להיות עיוורים כדי שיוכלו להשלים עם הצורה החדשה של המאבק בפלסטינים. הם מוכרחים להיות לאומניים כדי שיוכלו לחיות בשלום עם המלחמה, עם החיסולים, עם ההרעבות והעוצר. יש להבין – לא הלאומנות הולידה את צורת הכיבוש החדשה [הציונות הנבזית], זהו החוק החדש של הכיבוש, חוק הזמניות של הריבון המופרע, אשר גרם ללאומנות להפוך מחדש לדת-מדינה".
    מתוך: "זמן כיבוש" בתוך 'ימים רעים', הקיבוץ המאוחד, 2002, עמ' 122 -123

  41. ישראלית / מאי 9 2010 19:05

    כניראה שלא הבהרתי מספיק טוב, שאני אדם מהשורה ולא "מומחית לעינייני" (כל העיניינים באשר הם…).
    לכן חשבתי שאולי יש לכותב המאמר או למגיבים הפנייה למידע שמדבר על סוגיות של מעצרי אזרחים בארץ ובעולם. נראה שאת החיפוש אצטרך לעשות בעצמי במקומות אחרים.

    ספציפית לדרור- רק כי פנית אליי:
    1. כיהודייה לא אוכל לשלול את התנועה הציונית ("התנועה הציונית הניבזית"), זו תהיה כפיות טובה מצידי.
    2. המונח כיבוש הפך למונח סיסטמתי וכוללני. כשמישהו אומר לי כיבוש לא ברור לי האם הוא מדבר על רמת הגולן, או על מזרח ירושלים, או על תל אביב. אולי מבחינתך כל מדינת ישראל היא מקום כבוש, ואתה שולל את קיומה. אין לי דרך לדעת למה התכוונת, או מדוע הפנת אליי את הציטוט.
    3. מדוע באמת הפנית אליי את הציטוט? אינך יודע מהן דעותיי, כל שכן אותי, פניתי בצורה עיניינית ורלוונטית. אני רואה בכך סוג של אלימות.

  42. עידן לנדו / מאי 9 2010 20:34

    ישראלית: הבהרת את עצמך טוב. הזכרת "ריגול", ובתשובתי הסברתי למה זה מונח מטעה ושגוי בהקשר הנוכחי. באשר לשאלה השניה שלך, אין לי נתונים, ואני משער שלא קל יהיה לאתר נתונים השוואתיים על מעצרים חשאיים. אם זה ממש מעניין אותך, אולי שווה לנסות את "אמנסטי" או את דוח"ות זכויות האדם של מחלקת המדינה האמריקאית.

    אגב, אני גם לא "מומחה לענייני" (למעט ענייני תחביר גנרטיבי). אני אדם רגיל שצירף סקרנות ושכל ישר למנוע החיפוש של גוגל. באופן כללי אני נגד "מומחים לענייני" בתחום הפוליטיקה. שיח המומחים מסווה אידאולוגיה תחת "מקצוענות" (בכלכלה, במשפט, בביטחון), ובכך מדיר את האזרח ה"לא מומחה" מזירת ההחלטות שקובעות את חייו. כל אחד מאיתנו, ולא רק מומחים, יכול לדעת ולהבין את המערכת הפוליטית. לצערי, זה דורש יותר ויותר השקעה אישית (כי התקשורת כבר לא מקצרת עבורנו תהליכים, לפעמים רק מאריכה אותם, בתעמולה שהיא מפיצה). כשאני יכול ויודע, אני מפנה את הקוראים למקורות הרלבנטיים. אבל בהרבה מקרים, כמו בשאלה שלך, אין לי ידע עדיף.

    ביחס לדרור בל"ד: הצדק איתך. גם אני כבר הערתי לו מספר פעמים שמגילות הציטוטים שלו משבשות את הזרימה של הדיון כאן, ולפעמים נזקן גדול מתועלתן. זה לא עזר, הוא בשלו. כל עוד הוא לא נוקט בשפה אלימה או באיומים, גם הוא יכול להתבטא כאן.

  43. מימי / מאי 9 2010 21:20

    אני מזועזעת.

    ישראלית, אני מפנה אותך לפוסטים של נעמה כרמי בנושא העלמויות ואיסור פרסום. ובשולי ההפניה, הייתי מציעה לשקול מה הסטנדרטים הנכונים בעינייך לא באופן השוואתי אלא באופן מוחלט על פי מצפונך.

    למרות שלא ידוע לי בארה"ב על מקרים של העלמת אזרחים בשנים האחרונות (כמובן בגואנטנמו מדובר בלא אזרחים שהועלמו למשך שנים ושמותיהם לא פורסמו אלא לאחר שנים של מאבקים של ארגוני זכויות אדם)

    http://naama-carmi.com/?s=incommunicado
    "אחד הטיעונים כבדי המשקל נגד איסור על פרסום שמות חשודים הוא שאי-פרסום כזה מאפשר מעצר וחקירה בחשכה, בלי שיודעים אפילו שאדם נעצר. זוהי שיטה שננקטה במשטרים טוטליטריים, היכן שאנשים נעלמו כאילו בלעה אותם האדמה. הפרסום, על-פי טיעון זה, יכול לשמש כסוג של ערובה שתבטיח כי יהיה סוג מסוים של פיקוח על מעצרים."

    http://www.notes.co.il/carmi/61924.asp
    "במקרה שלנו, ההבחנה אמורה לשמש בדיוק את מה שכהן כותב עליו: לפחות הנתונים על כמה בקשות מגישה המשטרה (וגורמים אחרים) בשנה לאסור פרסום, וכמה צווי איסור פרסום מוצאים בפועל – חייבים להיות גלויים ופומביים. אחרת החשכה סמיכה מדי, ומאיימת לבלוע יותר מדי עקרונות דמוקרטיים לתוכה."

  44. ר.בקצה / מאי 9 2010 23:08

    נו, אז למה שלא תלמד אותי?
    הרי המיעוט הנאוריסטי מומחה בדמוקרטיה,למרות שמפלגותיו של (בג"צ ותקשורת) כלל לא טורחות לבקש את אמון הציבור בבחירות

  45. chellig / מאי 10 2010 01:08

    בכל פעם אני מופתעת מחדש מעומק האטימות והכמעט פאשיזם. קשה להאמין.

  46. ליטל / מאי 10 2010 02:19

    תודה עידו. מפיצה את רשימתך.

  47. אורי ברייטמן / מאי 10 2010 02:24

    דיווח חשוב ומועיל.
    דיברתי עם קרוב משפחה של ד"ר סעיד, הוא אישר את המעצר ואמר שאין לו מושג מתי הוא ישוחרר ומה קורה שם.
    לאנשים בישראל קשה להאמין, אבל השב"כ מרשה לעצמו להתעלל באנשים תוך ביזוי מושג "ביטחון המדינה", ואף בית משפט לא עוצר אותו.
    לאור היסטוריית ההתעללות בד"ר סעיד, עוד בשנות ה-80, אין פלא שהשב"כ ממשיך להתייחס אליו בתור סיכון. אם הם ירדו לחייו בעבר, למה שלא יעשו זאת גם כיום?
    אנשים פשוט מסרבים להאמין, אבל השב"כ נהנה מתדמית של קדוש מעונה, כאשר בפועל הוא פשוט מסתתר תחת הילה מלאכותית של סודיות מתוקה.

  48. דרור בל"ד / מאי 10 2010 02:44

    לישראלית.
    צר לי כי הבנת את דבריי כסוג של אלימות. לא כך הוא ולא לכך התכוונתי. התכוונתי רק להעביר אינפורמציה. הנה נסיון נוסף:

    אלכס ג'ונס יסביר לך כל מה שאת רוצה (או לא רוצה) לדעת.
    http://www.infowars.com/category/war-on-terror/

    כיהודייה זה יהיה רק לטובתך אם תשללי את התנועה הציונית. אלן הארט מקדיש את כל מאמריו לנושא זה, ואף פרסם ספרים חשובים תחת הנושא: הציונות – האויב האמיתי של העם היהודי.
    http://alanhart.net/

    הפניתי אליך את הציטוט, ללא שום קשר לדעותיך (דעותייך לא הוצגו כלל – רק ביקשת אינפורמציה) בגלל המשפט הבא: "אני עדיין מנסה להבין מה קורה פה, ומה אני חושבת על כל זה". לדעתי זו הסיבה לכל מה שקורה פה, וכל השאר תוצאות בלתי נמנעות.
    אני לא רואה כאן שום אלימות, להיפך, נסיון ליידע ולעורר מחשבה.

    דעותיי בקשר לכיבוש אינן רלוונטיות לנושא המאמר. מה שכן רלוונטי הוא מגילות הציטוטים אותן אני מביא כאן. בלעדיהן הדיון הופך לנקודתי. היום עצרו בן אדם. גם אתמול עצרו בן אדם. גם שלשום. כל הדיונים בנושאים אלו הם זהים: אחד מאמין לגרסת השב"כ, ואילו השני אינו מאמין. (לעידן: האם ציון ה"עובדה" כי "בנוגע לבשארה – אין לי שום בעיה להאמין שיש בסיס להעמידו לדין. האיש חלאה חסרת כבוד" – רחביה ברמן, אינו משבש את הזרימה של הדיון כאן?)

    אם את רוצה להבין באמת מה קורה פה (בישראל-פלסטין), ומדוע גם בלוגרים נאורים לכאורה סבורים כי יש בסיס להעמיד את בשארה לדין, אין מנוס מלדבר על סוגיות הליבה, ללא תנאים מוקדמים. סוגיית הליבה היא הנכבה של 48. כל התעלמות מנושא זה, כמו שעשה ועושה עד היום רוב הציבור המכנה עצמו (בשיא הצביעות והחוצפה) שמאל ישראלי, משבשת ומעכבת את תהליך ההבנה למה שקרה, למה שקורה ולמה שיקרה.

    רק תומכי בל"ד (ותומכי תנועת אבנאא אל בלד) ניבאו במדוייק כבר לפני כעשור את מה שמתרחש כיום. כדאי להקשיב להם היום כדי לדעת מה יקרה בעוד כעשר שנים. תומכי חד"ש ימשיכו עם המנטרה "יהודים וערבים לא רוצים להיות אויבים" מבלי להבין כלל מהם יהודים, מהם ערבים, מהו המושג 'לא רוצה' ומיהו האויב.

  49. דרור / מאי 10 2010 03:31

    הצגת סקציות כפעולה לא אלימה היא שקרית. בוא נניח שישראל,ארה"ב ואנגליה מחרימות את כל המדינות המתנגדותל מדיניותן,המשמעות היא כפיית הדעה ללא דיון, ענישה ללא משפט.חרמות אקדמיים הם אף יותר מטופשים,כי המשמעות היא אד-הומינים טהור. המשמעות היא פגיעה בחקר הרפואה,המדע וכן הלאה. ואינך הופך לאותו חסיד שוטה שמסרב לקבל תרופה לסרטן משום שיוצרה על ידי חברה ישראלית.

    רוב הסנקציות גם לא מועילות באמת,יוצרות אנטגוניזם ואינן מובילות למסקה הנכונה."הדבר הנכון" נעשהמתוך כפייה ולא מתוך הבנת הבעיה לעומק.

  50. אני / מאי 10 2010 05:41

    "אני מהמר שסעיד נקי יותר אפילו מענת קם (שבכל זאת הפרה אמונים וגנבה מסמכים)" -ופה בדיוק הנקודה: הנ"ל מהמר.. יש דברים שגם אתה וגם הנ"ל המהמר לא יודעים, ואני לא חושבת שהשב"כ טורח לבצע סתם מעצרים – כנראה שהייתה סיבה למעצר..

    וענת קם לא "נקייה" – עצם הקשר המילה לשמה מייחס את רמת החשיבות שנותן הנ"ל למעשים שהיא ביצעה – תמימות וטוהר זה בטוח לא מה שהיו שם, או במעשים שהיא עשתה. חבל שאנשים כאלה מגיעים למקומות בעלי רגישות בשירותם הצבאי.

  51. תומר לב ארי / מאי 10 2010 06:20

    עידן,

    בשנה האחרונה אני חלק מקבוצה המנסה לארגן חרם אקדמאי על ישראל בכדי להפנות את הזרקור לכל העוולות שנעשות בשמי (על חלקן הקטן אתה מדווח בבלוג)

    בתור אחד שעובד בשביל מדינת ישראל ומקבל את משכורתו מאוניברסיטה ציבורית – מה דעתך על חרם שכזה? האם תתמוך בחרם על עצמך, או שהכול דיבורים אצלך כל עוד לא פוגעים בלחמך?

  52. דרור / מאי 10 2010 07:04

    תומר, אני מצחי לך לקרוא http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1152293.html

  53. תומר לב ארי / מאי 10 2010 07:20

    דרור:

    קראתי ואני מצטט בקשר לדרום אפריקה מפי המומחה:

    "אין ספק שסנקציות שיחקו שם תפקיד, אבל לפי המחקרים שלנו הוא לא היה מכריע כמו שאנחנו האמריקאים נהנים להאמין"

    מספיק לי אם החרם על ישראל "ישחק תפקיד" במניעת העוולות גם אם הוא לא מכריע. האם אתה מעדיף לא לעשות כלום או סתם מתעצל?

  54. ישראלית / מאי 10 2010 07:24

    תודה עידן ומימי.

  55. דרור בל"ד / מאי 10 2010 07:47

    החלטת לצנזר אותי?
    אין בעייה. רק תגיד. לא אטריד אותך עוד.

    בברכה
    דרור בל"ד

  56. דרור בל"ד / מאי 10 2010 07:49

    נ.ב.
    הישראלית לא מתבדחת. היא רק קוראת עיתונים. בבקשה, נראה אותך מסביר לה ולאחרים מה קורה כאן, מבלי להתייחס לנכבה .
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1168140.html

    בהצלחה.

  57. עידן לנדו / מאי 10 2010 08:01

    תומר: כתבתי מאמר ארוך על החרם האקדמי, אתה מוזמן לקרוא:

    החרם האקדמי: פירכות וססמאות

    דרור בל"ד: מי צינזר אותך? נא לא להתקרבן, יש מספיק קורבנות אמיתיים בסביבה. התגובה האחרונה שלך סוננה על ידי המערכת כי היו בה המון לינקים (זאת הגנה נגד ספאם). עכשיו החזרתי אותה. אני רק ביטאתי את דעתי (כמו שאתה מבטא את דעתך על כל המגיבים כאן) על סגנון הדיון שלך. ואמרתי במפורש שאתה לא תצונזר כל עוד אינך נוקט בלשון אלימה או מאיימת. אתה אכן שומר על הכללים האלה, ולכן אין סיבה לצנזר אותך. אבל מותר גם לומר שאתה קצת מעיק, לא?

  58. דרור / מאי 10 2010 08:07

    תומר, מצוין שם שלמעט האפרטהייד אין דוגמה מוצלחת לסנקציות, חלק מזה זו מהסיבה הפשוטה שכולם מחרימים את כולם. הההשלכות של סנקציות,לפי המאמר, בחברה שבה רוב התושבים לא מסכימים להן, מסוכנות לאין ערך ממקרה יחיד שאולי היתה לו השפעה מעטה ואולי לא.

    כמו כן, אני חושב כאמור שמדובר באקט כוחני על חשבון דיפלומטיה.

  59. תומר לב ארי / מאי 10 2010 09:56

    עידן

    אכן, כפי שאתה מציין אין כל פסול מוסרי בחרם האקדמאי על ישראל. עם זאת אתה עדיין מציין שאינך תומך בו וסיבותיך המוזרות עמך (יש להחרים את תעשיית הנשק לפני שמחרימים את האקדמיה, החרם לא ישפיע וגו).

    מה יש לומר – טעונים חלשים ביותר הנשמעים יותר כתלמיד נזוף האומר – "הוא התחיל והרביץ חזק יותר" או כתבוסתן המפחד להרים קולו.

    לפי מאמריך בבלוג זה, לא נראה שאתה כזה. מה שכן יכול להיות הוא שאתה חכם גדול במלים אך לא במעשים היכולים לפגוע בך. תחביר גנרטיבי וצק חודשי ממשלת ישראל הפושעת, יותר חשובים לך מללכת אחרי מצפונך.

    חבל

  60. דרור / מאי 10 2010 10:35

    תומר, אתה כל כך שקוע באידיאולוגיה שלך, שאתה מתעלם הן ממה שעולה במפורש מהמאמר והן ממה שעידן כתב, הסנקציות פשוט יותר יזיקו מיועילו. זה פשוט כמו זה

  61. תומר לב ארי / מאי 10 2010 10:47

    דרור,

    מהכין אתה יודע במה אני שקוע ומבה לא? נראה לי קצת יומרני להביע דעה עלי אחרי שני פוסטים ששלחתי.

    את עידן, לעומת זאת, כולנו מכירים ויש הרבה חומר שהוא כתבה בכדי להביע דעה עליו ועל הצביעות הנהנתית שלו.

    את דעתי עליך אשמור לבנתיים עד שאתפנה לקרוא יותר כיצד אתה מנסח את דעותיך ועל סמך מה. בנתיים, למרבה הצער, זה לא נראה כל כך מבטיח..

  62. מגיב אלמוני / מאי 10 2010 11:05
  63. אסף / מאי 10 2010 11:13

    שמע עידן זה מדכא אותי לגמרי. תמשיך לדווח. הכתבה על החממה הממה אותי לגמרי "איך זה לעבוד עם גבר ערבי?" שואל המראיין את מנהלת העסקית. בכל פעם שאני מתגעגע לישראל אני קורא קצת וזה עובר לי.

  64. עידן לנדו / מאי 10 2010 11:16

    תומר,

    העקיצות שלך לא רציניות. אני כתבתי מאמר יסודי, לא פוסט רגיל, שפורסם ב"גדה השמאלית" מזמן, ואחרי שנתיים העליתי אותו לבלוג. היו דיונים עמוקים בשני האתרים, ושם התייחסתי באריכות לכל סוגיית החרם. אתה לא מצפה שאני אתייחס ברצינות עכשיו, בעיתוי הזה, למשפט וחצי מזלזל שאתה משרבט כאן.

    לא השתתפת אז בדיון, חבל מאד. כמדיניות, אני לא נגרר למגיבים שמגיבים על הפוסט של אתמול (או של לפני שנה) בפוסט של היום.

  65. דרור / מאי 10 2010 11:28

    תומר, אני מסרב להיגרר לעימותים של אד הומינם.התייחסתי לפוסטים ולתגובות שלך,לא יותר מזה. עידן הסביר יפה מאוד למה זה לא מועיל.מה שהוא אומר בנסיבות אחרות לא רלוונטי ומסקנתך מהווה אף כשל לוגי חמור. על סמך הדברים שעידן כתב, אתה מניח שעידן צבוע כי הוא לא מאמין בנקיטת הדרך שלך,שככל הנראה מזיקה למטרות שלך
    ובכל זאת,אתה לא משוכנע, אז אין ברירה להסיק או שאתה מסונוור על ידי האידאולוגיה שלך או שבמקרה זה תהליך הסקת המסקנות שלך פגום.

  66. תומר לב ארי / מאי 10 2010 11:47

    עידן,

    קראתי את "מאמרך היסודי" ומה לעשות, עדיין לא התרשמתי. זה עדיין נראה כמו מישהו שממציא סיבות להצדיק קונפליקט פנימי בין דעות למשכורת חודשית כשהמשכורת החודשית מנצחת. נראה לי שאם משהו אחר היה משמיע דעות אלו, היית קוטל אותן בחרוצובת לשונך המזלזלות (לעתים במשפט וחצי ולעתים אף בפחות).

    למרבה הצער, אצטרך לחכות לטיעונים עניינים ממך בקשר לטענותי כאשר תחליט להתייחס לעניין ב"פוסט של היום". או אולי אתה תמיד תמשיך לברוב מדיון רציני בציפיה שאיכשהו ומתישהו הקונפליקט הפנימי שלך יפתר בצורה פחות פחדנית.

    נחכה ונראה 

  67. אלי ממן / מאי 10 2010 23:29

    מה אתם חושבים? שבא למישהו לעצור מישהו אחר אז הוא עוצר?
    לפני כל מעצר יש דיונים והבנת משמעויות
    אם אדם נעצר על עברות בטחוניות כנראה שיש דברים בגו ולא כי הוא מביע דעות.
    כשהמרגל מרקוס קליגברג נעצר הוא הובא בליילה לפני שופט שיאשר את המעצר וכך אני מניח שקרה פה.
    בואו נראה את כתב האישום והמשפט ואז נחליט אם זה משהו אמיתי או רדיפה.
    וערביי ישראל צריכים להחליט אם הם יחד עם מדינת ישראל או חיזבאללה.

  68. עדו / מאי 11 2010 04:44

    לגבי עזמי בשארה, בתור אדם ציוני שנמצא קצת שמאלה מהמרכז אני חושב שיש כאן משהו מאד מטריד שמשום מה נעלם מעיני אנשי הימין בפרשה: יש 3 אפשרויות במקרה של עזמי בשארה:
    א. הוא חף מפשע (או שאין נגדו ראיות אמיתיות לריגול), במקרה הזה מנגנון החושך שלנו רודף מנהיג אותנטי שמציק לשלטון ואני מקווה שברור כמה זה חמור
    ב. הוא אשם ו/או יש ראיות ממשיות נגדו:
    כאן יש שוב 2 אפשרויות:
    ב.1. עזמי בשארה אשם וברח לשב"כ המהולל בין האצבעות לפני שהספיקו לעצור אותו, קשה להאמין אבל לא בלתי אפשרי, השב"כ שלנו אם כך מכיל לא מעט אידיוטים
    ב.2 עזמי בשארה אשם וקיבל רמז עבה כדי לברוח לחו"ל בזמן, אולי כי השב"כ לא רצה להתסיס את ערביי ישראל , גם זה חמור מאד , אם אני ארגל למען חיזבאללה יתנו לי כזה פרס? מי נתן לשב"כ את הזכות לאפשר לעבריין לברוח מהארץ? שוב שירות הביטחון שלנו מתעסק בדברים שאינם מעניינו, אם יש מרגל הוא צריך לעמוד לדין על מעשיו.
    עכשיו תחליטו איזו אפשרות מעצבנת אותכם יותר

  69. רונן א / מאי 11 2010 07:12

    נראה ששנאת ישראל של האנשים שנעצרו העבירה אותם על דעתם עמו עזמי בשארה שיכל לברוח כי עדיין היתה לו חסינות ואי אפשר היה לעצור אותו.
    יש הבדל ביין להתנגד לישראל בחריפות ולארגן עליה סנקציות לביין לרגל נגדה ולחבור לאויביה
    אם הם אכן אשמים אז אני מקוה שיגזר עליהם עונש ראוי כמו הבוגד וענונו

  70. עידן לנדו / מאי 11 2010 08:47

    תודה לכל המגיבים האחרונים. בבוא היום, כשייצא האוויר המנופח מפרשות מח'ול וסעיד, אזמין אתכם לאכול את כובעיכם בשידור חי בבלוג שלי.

  71. עדו / מאי 11 2010 14:07

    רונן אתה מתחמק מהטענה שלי, עזמי בשארה הוזמן למשרדי השב"כ , הוצגו לו שאלות שמהם יכול היה להבין שהוא חשוד בריגול. בהנחה שהוא אכן מרגל זה דבר די אידיוטי לעשות אם המצב החוקי הוא שאי אפשר לעצור אותו נכון? צריך היה קודם כל לדאוג שלא יוכל לברוח מהארץ ואם אפשר שלא יהיה חסין ממעצר ורק אחר כך להראות לו כמה יודעים על מעלליו. אני באופן אישי דבק בעמדתי שנתנו לבשארה לברוח בכוונה, כמובן שאחת משתי האפשרויות האחרות יכולה להיות נכונה גם כן.

  72. אלי ממן / מאי 12 2010 12:32

    מה שכן משמח אותי בפרשה זו וגם בפרשת בשארה זה שכוחות הבטחון עושים את מלאכתם נאמנה ומקשים על חיזבאללה לרגל פה.
    טוב שיש מי שפוקח עיין כשאני הולך לישון
    ליילה טוב.

  73. ניב / מאי 13 2010 23:28

    תודה, כתבה חשובה.

כתיבת תגובה